X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 اردیبهشت 1396, 10:30
کد خبر: 22810
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

جشنواره گل باواریایی ها در شب قهرمانی

جشنواره گل باواریایی ها در شب قهرمانی جشنواره گل باواریایی ها در شب قهرمانی
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
جشنواره گل باواریایی ها در شب قهرمانی

در دیداری معوقه از هفته بیست و ششم لیگ برتر دو تیم منچستر یونایتد و منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد دربی شهر منچستر را برگزار کردند.شاگردان گواردیولا موقعیت های بیشتری نسبت به حریف ایجاد کردند و پس از اخراج بچگانه فلینی (با دریافت دو کارت زرد در تنها 19 ثانیه!) و ده نفره شدن شیاطین سرخ حملات آبی آسمانی پوشان شدت یافت.این حملات در نهایت منجر به باز شدن دروازه دخه آ شد اما این گل آفساید اعلام شد تا این جدال بدون گل به پایان برسد.
از هفته سی و پنجم همین رقابتها منچستر یونایتد پس از تساوی در دربی با انگیزه کسب سه امتیاز به مصاف تیم رده هجدهمی سوانسی رفت. این تیم با گل رونی از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتاد اما در ادامه با دریافت یک گل، پیروزی را با تساوی در خانه عوض کردند.

با این نتیجه، یونایتدها 25 بازی بدون شکست را پشت سرگذاشتند که بهترین رکورد تاریخ آنها در یک فصل به شمار می آید. در این 25 بازی، شاگردان مورینیو 13 برد و 12 تساوی کسب کردند که مساوی های فراوان، فاصله زیادی بین آنها و صدر جدول انداخت.دیگر تیم حاضر در دربی شهر منچستر برای تثبیت شانس کسب سهمیه خود باید از سد میدلزبوروی ته جدولی عبور می کرد.سیتیزن ها که در جریان بازی دو بار از حریف عقب افتادند، تنها موفق به جبران گل های خورده شدند تا این دیدار مهیج با تساوی دو بر دو پایان یابد.صدرنشین فعلی لیگ نیز در دیداری خارج از خانه با یک پیروزی پر گل خود را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کرد. چلسی که به شدت خطر تاتنهام را در راه کسب عنوان قهرمانی حس می کرد؛ برای حفظ صدرنشینی به خانه اورتون آمده بود و در نهایت هم موفق به تحمیل شکست سه بر صفر بر میزبان خود شد.در سوی دیگر با توجه به پیروزی چلسی، تاتنهام برای فاصله نگرفتن از این تیم به قصد پیروزی به مصاف آرسنال رفته بود و با دو گل پیاپی از دله آلی و هری کین در دقایق 55 و 56 دو بر صفر مقابل توپچی ها به پیروزی رسید.پیروزی شیرین لیورپول مقابل واتفورد آخرین نتیجه ای بود که در این هفته رقم خورد.لیورپول در دیداری خارج از خانه به لطف ضربه برگردان تماشایی امره جان با نتیجه 1-0 واتفورد را شکست داد و امیدهایش برای کسب رتبه سوم این فصل لیگ برتر را افزایش داد.
در انتهای دیدار های این هفته، همچنان چلسی را در صدر جدول لیگ برتر میبینیم.لیورپول، منچستر سیتی ، منچستر یونایتد و آرسنال نیز رتبه های سوم تا ششم را در اختیار خود دارند.


هفته سی و پنجم از دیدار های فوتبال باشگاهی در اسپانیا با پیروزی خانگی رئال مادرید مقابل والنسیا همراه بود تا سرخیو راموس چهارصدمین بازی خود در لالیگا را با پیروزی جشن بگیرد. کهکشانی ها که ابتدا از حریف پیش افتادند، در دقیقه 82 گل تساوی را دریافت کردند اما این مارسلو بود که چهار دقیقه بعد با ضربه ای دیدنی توپ را به تور دروازه خفاش ها چسباند تا سه امیتاز این دیدار خانگی به طور کامل در اختیار رئال قرار گیرد. رونالدو با زدن اولین گل تیمش در این دیدر خود را در فصل جاری لالیگا بیست گله کردو همچنین تعداد کل گلهای خود در لیگ را به عدد 367 رساند.

او سه گل با پیراهن اسپورتینگ لیسبون، 84 گل با پیراهن منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس و 280 گل نیز با پیراهن رئال در لالیگا به ثمر رسانده است و جالب است بدانید در میان 5 لیگ معتبر اروپایی(آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و پرتغال) هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو گلزنی نکرده است.
دیگر تیم مادریدی در خانه ی لاس پالماس به مصاف این تیم رفته بود و میزبان بخت برگشته را که 25 دقیقه ده نفره بازی کرد، با پنج گل در هم کوبید!
در دیگر دیدار مهم این هفته، اسپانیول و بارسلونا در قالب دربی بارسلونا به مصاف یکدیگر رفتند. آبی اناری ها که نمیخواستند از رقیب دیرینه خود عقب بمانند به قصد پیروزی و باز پس گیری صدر جدول رو در روی تیم همشهری قرار گرفنتد و با زدن سه گل در نیمه دوم، سه امتیاز بازی را از آن خود کردند.
هم اکنون در جدول لالیگا اسپانیا بارسونا با 81 امتیاز صدرنشین است، رئال مادرید نیز هم امتیاز با کاتالان ها با یک بازی کمتر رده دوم را در اختیار دارند و اتلتیکو مادرید با اختلافی ده امتیازی نسبت به آنها سوم است.


از سری رقابتهای بوندسلیگا آلمان دورتموند و کلن در لانه زنبور ها به مصاف یکدیگر رفته بودند. دورتموند برای حفظ رده سوم و فاصله یک امتیازی خود با هوفن هایم، باید این بازی را با برد پشت سر می گذاشت.هر دو تیم موقعیت هایی بر دروازه های یکدیگر ایجاد کردند اما در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند. برخلاف این دیدار که هیچ گلی در پی نداشت، جدال بایرن مونیخ و وولفسبورگ در فولکس واگن آره نا شش گل به همراه داشت. بایرن که برای فراموش کردن نتایج ضعیف اخیر و مسجل کردن قهرمانی خود، برای کسب 3 امتیاز به مصاف ولفسبورگ رفته بود، با شش گل این تیم رادر هم کوبید و قهرمانی خود را در فصل جاری مسجل کرد. این پنجمین قهرمانی متوالی قرمز پوشان در بوندسلیگا می باشد. لازم به ذکر است که تیاگو آلکانتارا با قهرمانی به همراه بایرن مونیخ هشتمین قهرمانی خود در نه فصل اخیر دوران حرفه ای اش را تجربه کرد.

هم اکنون در جدول این رقابتها بایرن مونیخ 73 امتیازی بعنوان صدرنشین و قهرمان این رقابتها شناخته می شود و دورتموند نیز بر پله چهارم تکیه زده است.


در روز نخست از دیدار های هفته سی و چهارم سری آ، یوونتوس و آتالانتا به مصاف یکدیگر رفته بودند. بانوی پیر که تا دقایق پایانی دو بر یک از حریف پیش بودف بادریافت گل در دقیقه 89 به تساوی رضایت داد و فرصت دو رقمی کردن فاصله خود با رم را از دست داد. رم در خانه پذیرای لاتزیو بود و مقابل این تیم سه بار دروازه خود را باز شده دید. این در حالی بود که جالوروسی ها تنها به یکی از گلهای خورده پاسخ دادند تا در نهایت لاتزیو فاتح دربی دلاکاپیتاله لقب بگیرد.میلان در خانه کروتونه به مصاف این تیم رفته بود و با توقف یک بر یک مقابل میزبان تنها یک امتیاز از این دیدار خانگی به دست آورد.در آخرین دیدار از این هفته نیز اینتر در خانه متحمل شکست یک بر صفر برابر ناپولی شد تا با توجه به شکست رم مقابل لاتزیو، شاگردان مائوریسیو ساری در فاصله 4 هفته تا پایان فصل، تنها یک امتیاز با جالوروسی فاصله داشته باشند.
در جدول این رقابتها یوونتوس با 84 امتیاز تاج پادشاهی سری آ را بر سر دارد، رم نزدیک ترین تعقیب کننده این تیم در فاصله نه امتیازی این تیم جا خوش کرده است و میلان و اینتر نیز ششم و هفتم را در اختیار دارند.


پیروزی دو بر یک لیون مقابل آنژه آغازگر سی و پنجمین هفته از دیدار های فوتبال در فرانسه بود.مونا کو درخانه سه بر یک از سد تولوز عبور کرد و مارسی نیز با پنج گل کان را در هم کوبید و در مقابل تنها یک گل دریافت کرد.
پاریسی ها هم که به مصاف نیس رفتند، در حالی که در دقایق پایانی بازی نه نفره بودند، با شکست سه بر یک مقابل این تیم به پاریس بازگشتند.
در جدول رده بندی این لیگ، موناکو 83 امتیازی با یک بازی کمتر صدرنشین ایت، پاری سم ژرمن با 3 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم دوم است و لیون و مارسی نیز رتبه های چهارم و ششم را کسب کرده اند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها