X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 اردیبهشت 1396, 11:40
کد خبر: 22829
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 4

کرانچار نیازی به تعریف من ندارد

کریمی: سپاهان مانند زاینده‌رود برای مردم اصفهان است

کریمی: سپاهان مانند زاینده‌رود برای مردم اصفهان است کریمی: سپاهان مانند زاینده‌رود برای مردم اصفهان است
هافبک جوان و خوش تکنیک ایرانی تیم لوکوموتیو زاگرب کرواسی بعد از حدود یک فصل حضور در این کشور اروپای شرقی از شرایط زندگی و فوتبالش در این کشور صحبت کرد. کریمی که اخیرا توانسته برای تیمش هم گلزنی کند و تمجید کی‌روش را هم به دنبال داشته باشد، می گوید فوتبال کرواسی سطح بالاتری نسبت به گفته برخی مربیان دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل ازایسنا، انتقال هافبک جوان و خوش تکنیک فوتبال اصفهان و تیم سپاهان در تابستان سال 95 به دینامو زاگرب کرواسی نخستین حضور یک بازیکن ایرانی در لیگ این کشور بود. علی کریمی هافبک 23 ساله تیم ملی فوتبال بعد از ورود به این تیم با بدشانسی‌هایی مانند مصدومیت مواجه شد اما باز هم توانست در چند بازی برای این تیم بزرگ کرواسی به میدان برود. کریمی که قرارداد پنج ساله‌ای را با این تیم امضا کرده بود، برای انجام بازی بیشتر راهی دیگر تیم زاگرب یعنی لوکوموتیو شد. او بعد از چند هفته نیمکت نشینی بالاخره توانست رگه‌هایی از هنر خود را در این تیم به نمایش بگذارد و حتی برای این تیم گل سه امتیازی هم بزند.

کرواسی جزو کشورهای مستعد در فوتبال است و رابطه بسیار خوبی با ایران دارد. با گذشت حدود یک سال از حضور این بازیکن در فوتبال شرق اروپا و تطبیق با نوع فوتبال این کشور حالا امیدواری‌ها نسبت به درخشش او افزایش یافته است. البته خود او هم علاقه‌مند به حضور در اروپا است و قصد دارد راهی را که از یک سال پیش آغاز کرده ادامه دهد. حضور او در کرواسی و تجربه فوتبال مدرن و سخت اروپا، موجبات حضورش در تیم ملی و کار کردن با کارلوس کی‌روش را هم فراهم کرد.
این بازیکن خوش اخلاق در گفت و گویی تفصیلی با ایسنا، درباره شرایطش در فوتبال این کشور و روزهایی که بر او گذشت صحبت کرد و از علاقه‌اش برای ماندن در اروپا گفت. در ادامه مصاحبه او را می‌خوانید:

ایسنا: شرایطت در فوتبال کرواسی چطور است؟

از زمانیکه تیمم را عوض کردم شرایط بهتر شده و تا پایان لیگ چند هفته باقی مانده است و امیدوارم در هفته‌های باقیمانده هم موفق باشیم.

ایسنا: فکر می‌کنی در پایان فصل چه نتیجه‌ای با لوکوموتیو کسب کنی؟

با توجه به اختلاف امتیازی که تا صدر جدول وجود دارد در رده پنجم یا ششم قرار می‌گیریم.

چهار سال دیگر با دینامو قرارداد دارم

ایسنا: در پایان فصل در لوکوموتیو می‌مانی یا به دینامو باز می‌گردی؟

قراردادم با لوکوموتیو شش ماهه و به صورت قرضی است. من چهار سال دیگر با دیناموزاگرب قرارداد دارم و به آن پایبندم. خیلی سخت است که از الان درباره آینده صحبت کنم.

ایسنا: گویا لوکوموتیو بهتر از دیناموزاگرب است و در هفته‌های اخیر توانستی برای تیمت گلزنی کنی؟

در اوایل کارم که به لوکوموتیو آمده بودم نمی‌توانستم بازی کنم. تلاش کردم و خدا را شکر فرصتی به من دادند و توانستیم از این فرصت استفاده کنم و امیدوارم در بازیهای بعد هم برای تیمم به میدان بروم. شرایط اینجا سخت است و باید تلاش بسیاری برای موفقیت انجام دهیم.

کریمی: سپاهان مانند زاینده‌رود برای مردم اصفهان است


ایسنا: به زندگی در کرواسی عادت کرده‌اید؟

شرایط و کیفیت زندگی بسیار خوب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به کارم در اورپا ادامه می‌دهم

ایسنا: چه برنامه‌ای برای فصل آینده داری؟

من تحت قرارداد دیناموزاگرب هستم و سعی می‌کنم به کارم در اروپا ادامه دهم.

ایسنا: کی‌روش هم از گلزنی تو در لیگ کرواسی تمجید کرد

توجه کی‌روش امیدوارکننده است. این نشان می‌دهد که او بازیهای ما را دنبال می‌کند و همین موضوع در روحیه بازیکنان تاثیر دارد و بازیکنان سعی می‌کنند محکم‌تر و بهتر ظاهر شوند.

از همه نظر پیشرفت کرده‌ام

ایسنا: به نظر خودت در طول یک سال گذشته پیشرفتی در فوتبال کرواسی داشتی؟

صددرصد از همه نظر پیشرفت کردم. از نظر فوتبالی و زندگی شرایطم بهتر شده و به دنبال پیشرفت هستم.

رحمانی آلبانیایی است نه ایرانی

ایسنا: بازیکنی به نام امیر رحمانی در لوکوموتیو حضور دارد، آیا او اصالتا ایرانی است؟

رحمانی بازیکن آلبانیایی است و هیچ نسبتی با ایرانی‌ها و کشور ایران ندارد. خود من هم زمانی که به لوکوموتیو رفتم این سوال برایم به وجود آمده بود آیا او ایرانی است که بعدا متوجه شدم اصالتا آلبانیایی است و برای تیم ملی کوزوو بازی می‌کند. اتفاقا بازیکن خوبی است که در خط دفاع بازی می‌کند و تا حدودی با هم دوست هستیم.



ایسنا: برنامه‌ات برای چند بازی باقیمانده تا پایان فصل چیست؟

ان‌شاءالله در پنج بازی باقیمانده سعی می‌کنم بهترین نمایش را داشته باشم.

هیچ پیشنهاد دیگری از اروپا ندارم

ایسنا: آیا پیشنهادی هم از تیم‌های دیگر کرواسی یا اروپایی داری؟

حقیقتا پیشنهادی نداشتم و نمی‌خواهم دروغ بگویم. تاکنون چیزی به دستم نرسیده است.

ایسنا: در اواسط لیگ شانزدهم فوتبال ایران زمزمه‌هایی مبنی بر حضورت در پرسپولیس بود اما این اتفاق رخ نداد و اکنون هم شنیده می شود جزو لیست برانکو برای لیگ هفدهم هستی.

من چیزی در این باره نشنیده‌ام و قرار نبود در نیم فصل به پرسپولیس بیایم.

از روزی که اروپا رفتم، هدفم پیشرفت بود

ایسنا: حضور در فوتبال اروپا آرزوی هر بازیکنی است و بدون شک تو هم با هدف پیشرفت به کرواسی رفتی، آیا تاکنون این موضوع محقق شده است؟

صددرصد با همین هدف به اروپا رفتم و از روزی که در دینامو پا به توپ شدم و بعد از آن لوکوموتیو رفتم عزمم را جزم کردم که پیشرفت کنم و هر طور شده به این راه ادامه می‌دهم و تلاشم را جدی‌تر می‌کنم.

ایسنا: با حضور در اروپا به تیم ملی فوتبال هم اضافه شدی و در نوروز 96 عیدی خوبی به هواداران دادی؟

خدا را شکر تیم ملی در چند سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته و بازیکنان و اعضای کادرفنی تمام تلاش خود را می‌کنند تا ایران موفق شود و همه این کارها به خاطر خوشحالی مردم است. امیدوارم موفقیت‌های ما ادامه داشته باشد چرا که بر روی نشاط جامعه تاثیر می‌گذارد. فوتبال از همه نظر با زندگی مردم آمیخته شده است.



دوست دارم در جام‌جهانی دیده شوم

ایسنا: خیلی از بازیکنان جوان تیم ملی قصد دارند با درخشش در جام جهانی راهی تیمهای بهتر اروپایی شوند، تو هم چنین فکری را در سر می‌پرورانی؟

صددرصد بازی در تیم ملی افتخار بزرگی برای هر بازیکنی است و حضور در جام جهانی مانند یک آرزو می‌ماند. هر فوتبالیستی دوست دارد در جام جهانی بازی کند و به تیم‌های بزرگتر برود، من هم از این قاعده مستثنی نیستم. تمرکز من هم بر درخشش در جام جهانی و تیم ملی است. صددرصد دوست دارم در جام جهانی دیده شوم.

هنوز به جام‌جهانی صعود نکرده‌ایم و کار سخت است

ایسنا: خیلی‌ها انتظار دارند تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند و برای اولین بار به تاریخ‌سازی در این رقابت‌ها بپردازد، آیا فکر می‌کنی این هدف دست یافتنی است؟

کار بسیار سختی در پیش داریم. حضور در جام جهانی بسیار سخت است. ما قبل از این چهار بار به جام جهانی صعود کرده‌ایم اما تمرکز ما این است که در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم. هنوز دو سه بازی دیگر تا پایان انتخابی جام جهانی باقی مانده است و باید با پیروزی در این رقابت‌ها صعودمان را قطعی کنیم. بعد از صعود به جام جهانی یک سال وقت داریم که آماده این رقابت‌ها شویم. این موضوع اردوهای آماده سازی مناسبی را می‌طلبد. همه بازیکنان ما پتانسیل بالایی دارند و کادر فنی هم نهایت تلاش خود را برای این موضوع انجام می دهد. انشاءالله با حمایت مسئولان و تلاش کادر فنی و بازیکنان تیم خوبی آماده می شود تا امسال صعودمان به جام جهانی را قطعی کنیم و به دنبال اهدافمان برویم.

در 10 سال اخیر فقط جهانبخش را در سطح اول اروپا داشتیم

ایسنا: فوتبال کرواسی در چه سطحی قرار دارد، آیا محیط مناسبی برای پیشرفت کردن فراهم است؟

فوتبال کرواسی سطح بسیار بالایی دارد و رقابت‌های بسیار فشرده است. من جایی شنیدم که گفتند سطح لیگ ایران بالاتر از لیگ کرواسی است. آیا در 10 سال گذشته بازیکنی از لیگ ایران به لیگ‌های معتبر اروپایی رفته است؟ فکر می‌کنم فقط علیرضا جهانبخش از فوتبال ایران توانست به لیگ هلند برود و به جز او بازیکنی در این سطح نداشتیم. سالانه بیش از 20 بازیکن از لیگ کرواسی راهی سری A، لالیگا، بوندسلیگا و لیگ برتر می‌شوند. فوتبال کرواسی فوتبالی به مراتب سریعتر، تکنیکی‌تر و قدرتمندتر نسبت به فوتبال ایران است و این اصلا قابل مقایسه با فوتبال ایران نیست.



فشردگی بازی‌ها در کرواسی شاید بیشتر از انگلیس باشد

ایسنا: با این حساب زمانی که به کرواسی به زمان زیادی برای تطبیق با شرایط فوتبالی این کشور احتیاج داشتی.

صددرصد همین‌طور است. تفاوت زیاد بود و احتیاج به زمان داشتم تا خودم را به فوتبال این کشور تطبیق بدهم. مدتی طول کشید تا با این کشور تطبیق پیدا کردم. کرواسی کشور کوچک با جمعیت چهار میلیونی است. 10 تیم در سطح اول فوتبال این کشور حضور دارند و در چهار دور با هم بازی می‌کنند که جمعا به 38 بازی می‌رسد. به خاطر سرمای هوا دو تا دو ماه و نیم از سال را در تعطیلی به سر می‌برند و همین موضوع فشردگی رقابتها را افزایش داده است. با وجود فیفادی معمولا تیمها چهار روز یک بار به میدان می‌روند که بسیار زیاد است.

ایسنا: این سطح از فشردگی در کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اسپانیا و ... دیده می شود.

در کشوری مانند انگلیس حتی در کریسمس هم تعطیلی وجود ندارد و رقابت‌ها نزدیکتر می‌شود اما در کرواسی بیش از دو ماه رقابت‌ها تعطیل می شود و پس از آن مسابقات به صورت فشرده پیگیری می‌شود و هر چهار روز یک بار تیم‌ها به میدان می‌روند و بعضی مواقع این فاصله به سه روز هم کاهش می‌یابد. لیگ فشرده‌ای در کرواسی جریان دارد. در شرق اروپا سرمای هوا امری رایج است و خیلی سخت می شود مسابقات را برگزار کرد.

اختلاف فوتبال ایران و کرواسی زمین تا آسمان است

ایسنا: پس به نظر نمی‌رسد فوتبال ایران در سطح فوتبال کرواسی باشد؟

حتما همین‌طور است. مطمئنا فوتبال در کشورهایی مانند انگلیس، اسپانیا، آلمان سطح بالاتری نسبت به کرواسی دارد اما سطح فوتبال کرواسی هم بالاتر از ایران است. فوتبال در ایران و اروپا زمین تا آسمان با هم فرق دارد. در ابتدای فصل جاری دو بازیکن در دینامو حضور داشتند که به تیم‌های یوونتوس و ناپولی منتقل شدند. من مقطعی با این بازیکنان سپری کردم آنها بلافاصله بعد از انتقال به ایتالیا در سن 20 تا 21 سالگی توانستند در هفته‌های اول تا دوم به میدان بروند و به زمان زیادی برای تطبیق خود با این کشورها نیاز نداشتند چرا که سطح این رقابت‌ها تقریبا نزدیک است.

چند وقت پیش هم‌تیمی‌هایم می‌گفتند که آقای گل فیورنتینا یا پارما یکی از بازیکنان تیم آخر لیگ کرواسی است که امسال به یکی از این دو تیم منتقل شده و در آنجا خوب گلزنی می‌کند. یک بازیکن به راحتی از کرواسی می‌تواند راهی فوتبال سطح اول فوتبال اروپا شود و در کمترین زمان خودش را اثبات کند و عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

شاید مانند کشورهای سطح اول اروپا ورزشگاه‌های زیبا و خوشگل در کرواسی وجود نداشته باشد. چند ورزشگاه خوب وجود دارد اما سطح فوتبال بسیار بالاتر از ایران است. فوتبال از نظر فنی سطح خوبی در کرواسی دارد.



کار در کرواسی به جایی رسیده که به سطح اول جهان مربی می‌فرستند

ایسنا: آیا زمام امور تیم‌ها را مربیان کروات بر عهده دارند یا مربیان خارجی هم مشغول به کار هستند؟

تقریبا مربیان داخلی در راس تیم‌ها حضور دارند. کار به جایی رسیده که در حال حاضر مربیان کروات راهی کشورهای دیگر می شوند. مربیانی مانند بلیچ در فوتبال انگلیس حضور دارند. در فوتبال آسیا هم مربیان کروات نقش پررنگی دارند. نمی‌دانم شما تا به حال می‌دانستید که در دانشگاه رشته‌ای به نام فوتبال وجود دارد و در آنجا فوتبال را تدریس می‌کنند. منظور من کلاس‌های مربیگری نیست. همانند مدرک مهندسی برق برای فوتبال هم باید کلاس‌های مختلفی را پاس کنید. اینجا فوتبال را به عنوان یک درس تدریس می‌کنند.

اولین فوتبالیست ایرانی در کرواسی هستم

ایسنا: فکر نمی‌کنم تاکنون فوتبالیست ایرانی در کرواسی حضور داشته باشند و تو اولین بازیکن ایرانی در کرواسی هستی، دیدگاه‌ها نسبت به تو چگونه است؟

من اولین فوتبالیست ایرانی در کرواسی هستم. خدا را شکر همه چیز خوب است و مردم ارتباط خوبی با من دارند.

ایرانی‌ها در کرواسی کم هستند

ایسنا: آیا خانواده‌های ایرانی هم در کرواسی حضور دارند که تو را هم بشناسند؟

خانواده‌های ایرانی خیلی کم هستند اما با چند ایرانی دوست هستم. با توجه به اینکه اشتغال در کرواسی زیاد نیست کمتر ایرانی‌ها به این کشورها می‌آیند و معمولا پناهندگی امر شایع در کرواسی نیست. برای خود مردم کرواسی هم اشتغال کم است اما ارتباط مردم با من مناسب است.

کرانچار در سپاهان معجزه کرده است

ایسنا: فوتبال ایران را هم دنبال می‌کنی؟ سپاهان با کرانچار متحول شده است.

بازی‌ها را می‌بینم. کرانچار ثابت شده است و نیازی به تعریف من ندارد. همه می‌دانند که او مربی خوبی است. از زمانی که او آمده با ایجاد تغییرات روحی و روانی سپاهان رشد خیلی خوبی داشته است و خدا را شکر اکنون رتبه چهارم لیگ را در اختیار دارد و کورسوی امیدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد. به نظرم کرانچار در سپاهان معجزه کرده است.

ایسنا: بعد از آمدن کرانچار و با افتتاح نقش جهان حالا سپاهانی‌ها راحت‌تر در ورزشگاه حاضر می‌شوند و این ورزشگاه هم گنجایش بیشتری نسبت به فولادشهر دارد.

من به نقش جهان رفته‌ام. به نظرم آنجا بهتر از آزادی است و فقط در بخش پارکینگ و رفت و آمد مشکلاتی دارد که شهرداری اصفهان باید آن را رفع کند. اگر 50 هزار هوادار به ورزشگاه بیایند فقط از نظر رفت و آمد به مشکل برمی‌خورند. در بازی با استقلال این تعداد هوادار به ورزشگاه آمده بود و ترافیک شدیدی در بیرون از ورزشگاه وجود داشت. من در آن بازی ورزشگاه بودم.



سپاهان مانند زاینده‌رود برای مردم اصفهان است

ایسنا: فکر کنم با افتتاح این ورزشگاه سپاهانی‌ها انگیزه بیشتری برای قهرمانی و برگزاری جشن در این ورزشگاه داشته باشند.

ورزشگاه بسیار خوب است و در نزدیکی شهر قرار دارد. اگر شرایط ایاب و ذهاب فراهم شود هواداران بیشتری هم به ورزشگاه می‌روند نتایج سپاهان برای مردم اصفهان مهم است و روی مردم تاثیر می‌گذارد. برای مثال زاینده‌رود مهم‌ترین دغدغه مردم در اصفهان است. وقتی آب در زاینده‌رود جاری باشد مردم روحیه شاداب‌تری دارند. همین موضوع درباره سپاهان هم صدق می‌کند و وقتی سپاهان نتایج خوبی را می‌گیرد مردم خوشحال هستند.

ایسنا: اکنون سپاهان به قطب فوتبال مرکز کشور تبدیل شده و جزو چند تیم پرطرفدار ایران است.

سپاهان در 15 سال گذشته بیشترین افتخارات را کسب کرده و در این سال‌ها شور مردم کمتر نشده است و کماکان از این تیم حمایت می‌کنند. سپاهان مورد حمایت اصفهانی‌هاست.

پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد

ایسنا: قهرمان لیگ برتر هم مشخص شد و پرسپولیس به قهرمانی دست یافت.

پرسپولیس با شایستگی این عنوان را کسب کرد. شاید سال گذشته هجومی‌تر بازی می‌کرد اما امسال باتجربه‌تر و با حوصله‌تر بود و شایستگی خودش را به اثبات رساند. آن‌ها بازیکنان خوبی هم در ترکیب خودشان دارند.

در کرواسی کمتر از ایران می‌گیرم

ایسنا: یکی از مسائلی که مانع از انتقال ایرانی‌ها به تیم‌های اروپایی می‌شود منابع مالی است چرا که در فوتبال اروپا به بازیکنان جوان پول کمتری نسبت به ایران می‌دهند و شاید یک بازیکن در سن و سال خودت مبلغی بالای یک میلیارد تومان را در ایران دریافت کند.

در کرواسی پول کمتری را نسبت به ایران می‌گیرند. من هم پول کمتری را نسبت به ایران می‌گیرم چرا که اینجا مسابقه‌ها بازتاب کمتری دارد و هواداران هم کمتر هستند. تنها دو تیم وجود دارد که از نظر منابع مالی نسبت به تیم‌های دیگر در شرایط بهتری قرار دارند وگرنه پول چندانی به بازیکنان نمی‌دهند و خبری از مبالغ آنچنانی نیست. همین الان دو پیشنهاد یک میلیارد و 500 میلیون تومانی از ایران دارم ولی به پای هدفم ایستاده‌ام و می‌خواهم پیشرفت کنم.

در کرواسی هر بازیکنی بدنساز اختصاصی خودش را دارد. تمرین‌ها بسیار سنگین است و زمان استراحت بازیکنان ساعت 10 تا 11 شب است. نوع زندگی‌ام در کرواسی با ایران بسیار متفاوت است. اینجا همه چیز روی اصول است و نظم اهمیت بسیار زیادی دارد.



فارسی آسان‌تر از کرواتی است

ایسنا: توانسته‌ای زبان کروات‌ها را هم یاد بگیری؟ معمولا کروات‌ها زبان فارسی را خوب یاد می‌گیرند.

به نظرم فارسی زبان بسیار آسانی نسبت به زبان کروات است و یاد گرفتن آن آسانتر است. من هم تا حدودی زبان کروات را یاد گرفته‌ام اما به زبان انگلیسی با بازیکنان و مردم صحبت می‌کنم. یادم است قبلا چند بازیکن خارجی به سپاهان آمدند و چندبازیکن از تیم ما به صورت دست و پا شکسته می‌توانستند با این بازیکنان انگلیسی صحبت کنند اما در کرواسی تقریبا همه انگلیسی را بلدند و به راحتی آن را صحبت می‌کنند چرا که از دوران مدرسه آن را یاد گرفته‌اند.

من وقتی از هم‌تیمی‌هایم دراین باره سوال می‌پرسم می‌گویند ما به جز انگلیسی که آن را بلدیم باید از میان سه زبان ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی را یکی را هم یاد بگیریم.

چیرو اسطوره است؛ کرانچار و استیماچ معروفند؛ برانکو معمولی

ایسنا: از میان کرواتی که در ایران شاغل هستند کدام یک در کرواسی معروفند؟

در کرواسی از چیرو بلاژوویچ به عنوان یک اسطوره یاد می‌کنند. کرانچار و استیماچ هم مربیان معروفی هستند که هدایت تیم ملی را هم برعهده داشتند و پیش از آن به عنوان یک بازیکن خوب از آن‌ها یاد می‌کنند. همان طور که از نسل 98 در ایران به نیکی یاد می‌شود از بازیکنانی مانند استیماچ هم این طور یاد می‌کنند. برانکو هم در کرواسی شناخته شده است اما نه به اندازه کرانچار و بلاژوویچ. مربیانی مانند اسکوچیچ را هم فقط فوتبالی‌ها می‌شناسند و چندان در میان فوتبالی‌ها شناخته شده نیستند.

کرواسی آنقدر فوتبالیست‌های خوب دارد که بازیکنان شاغل در هامبورگ و ولفسبورگ اصلا به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. ا ین یک اتفاق باور نکردنی است. فوتبال ما خیلی با کرواسی تفاوت فنی دارد. مربیان کروات هم از نظر فنی بسیار خوب هستند و فکر می‌کنم اکثر مربیان کرواتی که به ایران آمدند از نظر فنی خوب هستند. شاید کروات‌ها از نظر تکنیکی خوب نباشند ا ما از نظر بدنی بسیار فوق‌العاده هستند.

من می‌بینم که بازیکنان 17-18 ساله از تیم‌هایی مانند لیل فرانسه پیشنهاد دارند. یا آرسنال آن‌ها را می‌خواهد. اگر بازی آن‌ها را ببینید شاخ درمی‌آورید. آن‌ها از 10 تا 15 سالگی فوتبال را بسیار اصولی یاد می‌گیرند. ما در ایران یک آکادمی مناسب نداریم. اصلا وجود یک مربی بدنساز اختصاصی برای هر بازیکن در ایران یک امر محال است.



در کرواسی مربی بدنساز اختصاصی دارم

ایسنا: پس خود تو هم از یک مربی بدنساز اختصاصی بهره‌مند هستی.

خود من در کرواسی یک مربی بدنساز دارم که با من کار می‌کند. من تمرین‌های اختصاصی نیمار با مربی بدنسازش را دنبال می‌کنم. مثلا قهرمان المپیک مربی او شده است. مگر می‌شود با یک تا یک ساعت و نیم تمرین بازیکن آماده باشد. تمرین‌هایی که در ایران انجام می‌شود استاندارد نیست. کی‌روش هم از روی همین موضوع است که بازیکنان را به حضوردر فوتبال اروپا تشویق می‌کند. مگر کسی حوصله دارد که بیخود و بی‌جهت سر امکانات دعوا کند. اگر همه چیز فراهم بود او هم به راحتی کارش را انجام می‌داد. حتما مشکلی وجوددارد که او هم زبان به انتقاد باز می‌کند. بدنسازی در ایران اصولی نیست. من در لیگ ایران چند سالی بازی کردم. فقط چند تیم است که بدنسازی را در حد همان لیگ انجام می‌دهند و بقیه تیم‌ها در حد اروپا کار نمی‌کنند.

ایسنا: چطور توانستی با شرایط بدنسازی اروپا تطبیق پیدا کنی؟

زمانی که در تابستان قصد کارهای بدنسازی را داشتیم صبح تا شب تمرین می‌کردم و فشار تمرین‌ها به قدری زیاد بود که دوست داشتم گریه کنم. بدنسازی من بدون پروتئین، قرص و مواد کمک کننده بود و زمانی که بدنسازی به پایان رسید، شرایط بسیار متفاوتی داشتم. این فشار در لیگ‌های سطح اول به مراتب بیشتر است. برای مثال وقتی ممفیس دپای از هلند به منچستر می‌رود در آنجا موفق نمی‌شود چرا که سطح فوتبال انگلیس از سطح فوتبال کرواسی و هلند بالاتر است.

در شرایطی که در ال‌کلاسیکو آرژانتین و برزیل نهایتا یک یا دو بازیکن دارند از کرواسی سه بازیکن در میدان حاضر شدند. یا در اینتر یا یوونتوس بازیکنان مطرح از کرواسی به میدان می‌روند کروات‌ها خیلی خوب روی فوتبال پایه کار می‌کنند و از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارند.

به نفعم است که در کرواسی بمانم

ایسنا: با این حساب شاید به نفعت باشد هنوز به ادامه فوتبالت در کرواسی ادامه دهی.

درست است شاید یک سال دیگر در اینجا بمانم اما خب اینجا هم شرایط خاص خودش را دارد.

ایسنا: صحبت پایانی...

تلاشم را هر روز و هر روز بیشتر می‌کنم و می‌خواهم فوتبالم رشد کند.امیدوارم در آینده هم موفق باشم و همه چیز به خوبی و خوشی ختم شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها