X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 اردیبهشت 1396, 16:13
کد خبر: 22841
خبرنگار: khani
نظرات: 31

مروری بر سابقه سپاهانی‌هایی که پرسپولیسی شدند

به بهانه قرمزپوش‌شدن شجاع خلیل‌زاده

به بهانه قرمزپوش‌شدن شجاع خلیل‌زاده به بهانه قرمزپوش‌شدن شجاع خلیل‌زاده
یش از شجاع خلیل‌زاده بازیکنان شاخص دیگری هم بوده‌اند که از سپاهان راهی پرسپولیس شدند و هرکدام سرنوشت متفاوتی داشتند.​​​​​​​
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از"ورزش سه"، با پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر، فعالیت باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات شکل رسمی به خود گرفت و یکی از انتقالاتی که از مدت‌ها پیش قابل حدس بود و در موردش صحبت می‌شد، جدایی شجاع خلیل زاده از سپاهان و پیوستنش به پرسپولیس بود. مدافع سپاهانی‌ها پیش از این در دو مقطع با پرسپولیس مذاکره کرده بود ولی امکان سرخپوش شدنش فراهم نشده بود ولی با پایان قراردادش با سپاهان دیگر مانعی برسر راه خود نمی‌بیند و به جمع شاگردان برانکو اضافه خواهد شد. او امروز با حضور در باشگاه برای مذاکره با مسوولان این تیم به توافقات اولیه دست یافته و گفته می‌شود شماره 3 آینده این تیم لقب خواهد گرفت.

به همین بهانه به سراغ بررسی عملکرد چند بازیکن دیگر رفتیم که مثل خلیل‌زاده پیراهن طلایی‌پوشان سپاهان را از تن خارج کرده و لباس پرسپولیس را پوشیدند.

رحمان احمدی

یکی از گلرهای موفق آن دوران فوتبال ایران بود که به دلیل حضور رحمتی در سپاهان فرصت بازی به او نمی‌رسید و در فصل دهم به پرسپولیس پیوست تا شانس بیشتری برای بازی داشته باشد ولی فصل موفقی در این تیم نداشت و در رقابت با علیرضا حقیقی از یک مقطع به بعد اکثر بازی‌ها را از روی نیمکت دنبال می‌کرد و پس از پایان یک فصل ناموفق در این تیم مجدداً به سپاهان بازگشت تا این‌بار در نبود رحمتی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند.

محمدرضا خلعتبری

مهاجم شمالی فوتبال ایران در راستای کهکشانی شدن پرسپولیس توسط محمد رویانیان جذب شد. خلعتبری که سودای حضور در لیگ عربی را داشت بعد از جدایی از سپاهان راهی عجمان امارات شد و در این بین با توجه به مشکلات شکل گرفته بین امارات و ایران توانست مجوز بازگشت به فوتبال ایران را دریافت کند و در نهایت با تلاش مدیران وقت راهی پرسپولیس شد. خلعتبری 6 گل نیز برای پرسپولیس به ثمر رساند البته ترجیح داد در فصل بعد بار دیگر به اصفهان بازگردد و پیراهن سپاهان را برتن کند و یک جریمه مالی با توجه به نقض قوانین قرارداد نصیب سرخپوشان کرد.

محسن بنگر

مدافع سپاهان در فصل دوازدهم پس از 8 سال حضور در سپاهان به پرسپولیس پیوست و یک دوره چهارساله نسبتاً خوب را در این تیم پشت‌سر گذاشت و حتی به بازوبند کاپیتانی این تیم هم رسید. بنگر در آخرین فصل حضورش در فهرست باشگاه قرار نگرفت و به تراکتورسازی رفت و در آنجا هم پس از چند دوره مصدومیت و انجام چند بازی برای این تیم به دلیل درگیری با سرمربی کنار گذاشته شد و دیگر به او بازی نرسید.

سیدجلال حسینی

شاید موفق‌ترین انتقال در این فهرست سیدجلال حسینی، کاپیتان کنونی سرخپوشان باشد که مثل دوران موفقش در سپاهان، برای پرسپولیس هم بازی‌های خوبی انجام داد و با وجود تمایل مسئولان باشگاه به حفظ او، یک سال راهی قطر شد تا در الاهلی بازی کند و در بازگشت نیز راهی نفت شد تا یک فصل در جمع شاگردان علیرضا منصوریان حضور داشته باشد و برای فصل شانزدهم به پرسپولیس برگردد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

انتقال‌های غیر مستقیم

علاوه بر نفرات بالا، چند بازیکن دیگر هم بوده‌اند که ابتدا سابقه حضور در سپاهان را داشتند و پس از آن پرسپولیسی شدند ولی این انتقال به شکل مستقیم انجام نشده و در این میان برای تیم یا تیم‌های دیگری بازی کرده‌اند.

سیدمهدی سیدصالحی – فرزاد حاتمی و محمد نوری بازیکنانی بودند که به این شکل از سپاهان به پرسپولیس رفتنند و به جز نوری که عملکرد نسبتاً موفقی در پرسپولیس داشت، سایر بازیکنان نتوانستند عملکرد قابل قبولی در این تیم داشته باشند. شهاب گردان هم که فصل ناموفقی در پرسپولیس داشت ابتدا در جمع سرخپوشان قرار گرفت و سپس سپاهانی شد. در این جمع مهدی جعفرپور نیز قرار می‌گیرد که هیچگاه نتوانست در قامت بازیکنی تاثیرگذار برای سرخپوشان انجام وظیفه کند. جلال اکبری نیز دیگر بازیکنی است که با حضور در پرسپولیس نتوانست عملکرد مثبت خود در سپاهان را تکرار کند و در نهایت بعد از مصدومیت از جمع سرخپوشان کنار رفت.

با این تفاسیر باید دید شجاع خلیل زاده در پرسپولیس چه عملکردی از خودش به نمایش خواهد گذاشت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها