X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 اردیبهشت 1396, 08:30
کد خبر: 22905
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 2

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

آسمان جزیره؛ آبی تر از همیشه!

آسمان جزیره؛ آبی تر از همیشه! آسمان جزیره؛ آبی تر از همیشه!
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
آسمان جزیره؛ آبی تر از همیشه!

از سری رقابتهای هفته سی و هفتم فوتبال باشگاهی در انگلیس دو تیم چلسی و وست برومویچ در ورزشگاه هاوتورنز به مصاف هم رفتند و تک گل میچی باتشوایی برای آبی پوشان کافی بود تا قهرمانی این تیم در رقابتهای این فصل مسجل شده و تاج پادشاهی این رقابتها بر سر شاگردان کونته قرار بگیرد.

در دیگر دیدار این هفته منچستر سیتی در خانه پذیرای لستر سیتی بود و برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان خود نیازمند هر سه امتیاز این دیدار بود. شاگردان گواردیولا در این دیدار با دو گل از حریف پیش افتادند و در ادامه اگرچه یک گل دریافت کردند اما با مردود اعلام شدن پنالتی ریاض محرز در نهایت هر سه امتیاز این دیدار به حساب آبی اسمانی پوشان واریز گشت.آرسنال در جدال خارج از خانه با استوک سیتی با ارائه نمایشی برتر چهار بر یک بر حریف غلبه کرد تا امیدهای خود برای کسب سهمیه چمپیونز لیگ را زنده نگه دارد.لیورپول هم که مانند آرسنال برای زنده نگه داشتن امید های کسب سهمیه خود پا به میدان نبرد با وستهام نهاده بود، در نهایت موفق به برتری قاطع 4-0 مقابل حریف شد. در دیگر دیدار از این هفته شیاطین سرخ به مصاف تاتنهامی رفته بودند که برای گرفتن انتقام شکست دور رفت لیگ پا به میدان مبارزه گذاشته بود. میزبان در همان دقایق ابتدایی موفق به گشودن دروازه حریف شد و گل دوم را نیز در ابتدای نیمه دوم به ثمر رساند. در مقابل شاگردان اقای خاص تنها یکبار و در دقیقه 71 موفق به گلزنی شدند تا تاتنهام آخرین دیدار خود در ورزشگاه وایت هارت لین را با پیروزی پشت سر بگذارد و وداعی با شکوه با این ورزشگاه داشته باشد.

در دو دیدار معوقه از هفته بیست و هشتم این رقابتها چلسی از پیش قهرمان شده در خانه با نتیجه پر گل چهار بر سه از سد واتفورد عبور کرد. همچنین نبرد ساوتهمپتون و منچستر یونایتد نیز گلی در پی نداشت و دو تیم با کسب یک امتیاز زمین مسابقه را ترک کردند. در دو دیدار معوقه دیگر از هفته سی و چهارم آرسنال و منچستر سیتی به ترتیب مقابل حریفان خود، ساندرلند و وست برومویچ، به پیروزی رسیدند. توپچی ها به لطف دبل الکسیس سانچز ورزشگاه خانگی خود را با سه امتیاز ترک کردند. این دیدار با یک رکورد شکنی نیز همراه بود که طی آن مسعود اوزیل 12 شانس مسلم گلزنی برای همبازیان خود ایجاد کرد که از زمان رکوردگیری در لیگ برتر از سال 2003، بالاترین آمار خلق موقعیت در یک دیدار توسط یک بازیکن محسوب می شود. آبی آسمانی پوشان نیز در دیدار مقابل وست بروم کاملا برتر از حریف بودند و با کسب این پیروزی سه بر یک، تنها یک امتیاز دیگر برای رسیدن به لیگ قهرمانان نیاز دارند.
در جدول رقابتهای لیگ برتر جزیره چلسی، قهرمان این فصل، با 90 امتیاز بر رتبه نخست قرار دارد، منچستر سیتی، لیورپول و آرسنال با قرار گیری بر رتبه های سوم تا پنجم رقابت سختی را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان دنبال می کنند، منچستر یونایتد نیز بر رتبه ششم جدول تکیه زده است.


در هفته سی و هفتم رقابتهای لالیگا دو تیم نخست جدول این رقابتها هردو با نتیجه 4-1 از سد حریفان خود عبور کردند تا رقابت تنگاتنگ برسر کسب جام به روزهای آخر کشیده شود.در جدال بارسلونا و لاس پالماس آبی اناری ها به لطف هتریک نیمار و گلزنی سوارز از سد حریف عبور کردند. در سوی دیگر کهکشانی ها از جدال خانگی مقابل سویا با دبل رونالدو و گلهای ناچو و تونی کروس با سه امتیاز سانتیاگو برنابئو را ترک کردند.رونالدو با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند با زدن مجموعا 366 گل، در کنار جیمی گریوز ستاره سابق فوتبال انگلیس، مشترکا به عنوان بهترین گلزن 5 لیگ معتبر اروپا دست یابد. وی همچنین تعداد گلهای خود را برای کهکشانی ها در همه رقابتها به عدد 400 رساند. رئال نیز برای هشتمین فصل متوالی به رکورد 100 گل زده در لالیگا دست یافت.
در آخرین دیدار این هفته بتیس و اتلتیکو مادرید در خانه بتیس مقابل هم صف آرایی کردند که این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت.
در دیداری معوقه از هفته 21 این رقابتها سلتاویگو و رئال مادرید به مصاف هم رفتند و کهکشانی ها با درخشش ستاره پرتغالی خود با نتیجه چهار بر یک از سد حریف گذشتند و خود را به یک قدمی قهرمانی در لالیگا رساندند.رونالدو با گلزنی در این دیدار از مرز 366 گل عبور کرد و با شکستن رکورد جیمی گریوز به تنهایی به بهترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد.

همچنین قوهای سپید با چهار گلی که در این دیدار وارد دروازه حریف کردند، تعداد گل هایشان در خانه حریفان را به عدد خیره کننده 56 رساندند.در جدول این رقابتها رئال مادرید بار دیگر به صدر بازگشته است و بارسلونا با اختلافی سه امتیازی ر رتبه سوم قرار دارد و امیدوارارنه چشم به لغزش رقیب خود در هفته پایانی دوخته است. اتلتیکو مادرید نیز جایگاه سوم را از آن خود کرده است.


ورزشگاه ردبول آرنا در هفته سی و سوم رقابتهای بوندسلیگا میزبان پر گل ترین دیدار هفته بود. جایی که لایپزیگ و بایرن مونیخ مقابل هم قرار گرفتند و در حالی که این دیدار تا دقایق پایانی 4 بر 2 به سود لایپزیگ دنبال میشد، این باواریایی ها بودند که طی ده دقیقه با زدن سه گل فوتبالدوستان رابه تماشای یک دیدار مهیج و 9 گله دعوت کردند و پیروز مسابقه نام گرفتند.

دورتموند که در خانه آگزبورگ رودرروی این تیم قرار گرفته بود، برای حفظ اندک امید خود برای رسیدن به رتبه دوم، باید از سد حریف می گذشت اما زنبور ها که ابتدا از حریف عقب افتادند، چند دقیقه بعد موفق به جبران گل خورده شدند و این نتیجه تا پایان بازی تغییری نکرد تا تنها یک امتیاز از این دیدار عاید زردها شود و رتبه ای بهتر از سومی نصیب شاگردان توخل نشود.


در نخستین روز از هفته سی و ششم سری آ میلان در خانه آتالانتا به مصاف این تیم رفته بود. روسونری ها که تا دقیقه 88 از میزبان عقب بودند، با تک گل نجات بخش جرارد دلوفو از شکست گریختند و به حداقل امتیاز این بازی دست یافتند. اینتر که در خانه از ساسولو پذیرایی می کرد، برای اینکه کورسوی امیدش در راه کسب سهمیه لیگ اروپا را حفظ کند،نیازمند کسب امتیاز از این دیدار بود. اما شاگردان شاگردان پیولی که ابتدا دو بر صفر از حریف عقب بودند در ادامه تنها موفق شدند یکبار دروازه ساسولو را باز کنند و در میان سوت و اعتراض شدید هواداران خود یک شکست تلخ خانگی را پذیرا باشند. آخرین و حساس ترین دیدار هفته به جدال بالا نشینان جدول سری آ تعلق داشت. جایی که رم و یوونتوس رو در روی هم قرار گرفته بودند. رم با هدف کم کردن فاصله امتیازی با تیم صدرنشین و یوونتوس برای قطعی کردن قهرمانی خود. شاگردان مکس آلگری در این دیدار ابتدا از حریف پیش افتادند اما در ادامه با دریافت سه گل شکستی بد موقع را تجربه کردند.

هم اکنون در جدول این رقابتها یوننتوس 85 امتیازی در رده نخست قرار دارد و نزدیکترین تعقیب کننده این تیم رم با 81 امتیاز است.میلان و اینتر نیز به ترتب با 60 و 56 امتیاز رتبه های ششم و هشتم را دراختیاز دارند.


قطار رقابتهای لوشامپیونه فرانسه با پیروزی پرگل موناکو و مسجل شدن قهرمانی این تیم به هفته سی و هفتم و ماقبل پایانی خود رسید. شاگردان ژاردیم در خانه پذیرای لیل بودند و با چهار گل این تیم رادر هم کوبیدند و جشن قهرمانی برپا کردند. در دیگر دیدار ها پاری سن ژرمن در جدال خارج از خانه اش با سنت اتین دست پر بازگشت و حریف را با پنج گل در خانه اش تحقیر کرد. نبرد بوردو و مارسی تنها دو گل به همراه داشت که سهم هر تیم یک گل بود. لیون نیز به خانه مون پلیه رفته بود و با پیروزی سه بر یک زمین مسابقه را ترک کرد.
در جدول لوشامپیونه فرانسه موناکو با 92 امتیاز قهرمانی خود را قطعی کرده است و پاری سن ژرمن 86 امتیازی بر رده دوم قرار گرفته است.لیون و مارسی نیز به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را در اختیار دارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها