X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 تیر 1396, 15:22
کد خبر: 23273
خبرنگار: lark
نظرات: 5

صدرنشین جدول امتیازی نیمکت‌های لیگ برتر کیست؟

رقابت سنگین برانکو و زلاتکو، قلعه‌نویی و بوناچیچ

رقابت سنگین برانکو و زلاتکو، قلعه‌نویی و بوناچیچ رقابت سنگین برانکو و زلاتکو، قلعه‌نویی و بوناچیچ
به جز کریمی، دیگر مربیان حداقل سابقه 6 بازی سرمربیگری در لیگ برتر را داشته اند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، حالا در فاصله نزدیک به یک ماه تا شروع لیگ هفدهم، تمام تیم ها تکلیف سرمربی خود را روشن کرده و در حال آماده سازی برای لیگ جدید هستند. به جز پرسپولیس، سپاهان،استقلال، پیکان، پدیده، پارس جنوبی و سپیدرود، دیگر تیم ها سرمربی جدید استخدام کرده و به دنبال ماجراجویی جدید هستند.
اما در این بین، علی کریمی اولین دوره سرمربیگری اش را سپری می کند و در واقع تنها صفر کیلومتر لیگ به حساب می آید. از آن طرف هم امیر قلعه نوئی با 15 دوره حضور در لیگ برتر، با سابقه ترین مرد نیمکت های لیگ هفدهم به شمار می رود. پس از قلعه نوئی، جلالی و دایی دیگر مربیان با سابقه لیگ هستند که هر کدام، یک بار موفق به کسب جام قهرمانی نیز شده اند.

برانکو ایوانکوویچ
مربی 62 ساله تیم پرسپولیس، در اردیبهشت 94 به تهران آمد تا هدایت سرخپوشان تهرانی را در اختیار بگیرد. او نابسامان ترین پرسپولیس تاریخ را در اختیار گرفت و با پیروزی در دربی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رساند. فصل بعد قرمزها با هدایت ایوانکوویچ خوش درخشیدند و با 16 برد، 9 تساوی و 5 باخت در رده دوم قرار گرفتند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر، قهرمانی را از دست دادند. برانکو و شاگردانش دست از تلاش نکشیدند و ناامید نشدند تا این که در لیگ شانزدهم با 66 امتیاز و به صورت قاطعانه، قهرمان فوتبال ایران شدند. حالا سرمربی سابق تیم ملی ایران، با میانگین امتیاز بهتر نسبت به دیگر مربیان، صدرنشین جدول است.

زلاتکو کرانچار
کرانچار نیز همچون برانکو عملکرد خوبی در فوتبال ایران داشته و پس از او در رتبه دوم مربیان لیگ هفدهم از حیث میانگین امتیاز قرار دارد. سرمربی سپاهان که یک دوره ناموفق را نیز در پرسپولیس گذراند، در لیگ های یازدهم، دوازدهم، سیزدهم و شانزدهم روی نیمکت سپاهان نشست و یک قهرمانی لیگ نیز برای طلایی ها به ارمغان آورد. حالا این مربی 60 ساله، امیدوار است با تیم جوانی که آماده حضور در لیگ کرده، بار دیگر سپاهان را به موفقیت برساند. او فصل پیش تیم ویسی را تحویل گرفت و تا آستانه رتبه چهارم نیز بالا آورد اما به خوبی میداند در اصفهان تنها انتظار از او قهرمانی در لیگ برتر است.


امیر قلعه نوئی
امیر قلعه نوئی که بیشترین عنوان قهرمانی را در فوتبال ایران به دست آورده، پس از ناکامی چند سال اخیر با تراکتور و سپاهان، بار دیگر به اصفهان رفته تا شانسش را با ذوب آهن امتحان کند. او کارش به عنوان سرمربی را از لیگ دوم و با استقلال اهواز شروع کرد و به سبب عملکرد خوب در این تیم، هدایت آبی پوشان تهرانی را برعهده گرفت. سرمربی سابق تیم ملی، چند بار به تهران، اصفهان، تبریز، کرمان و حتی انزلی رفت و آمد کرد و ماحصل یک و نیم دهه نشستن روی نیمکت تیم های مختلف، 5 قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی بود.

لوکا بوناچیچ
بوناچیچ اگر چه هیچگاه در جایگاه نخست لیگ برتر ایران قرار نگرفته اما از مربیان موفق و البته قدیمی فوتبال ایران به حساب می آید. او با فولاد، اس اهواز، سپاهان، مس کرمان و گسترش فولاد تبریز در ایران سرمربیگری کرد و به طور میانگین 1.7 امتیاز در هر بازی به دست آورد. بوناچیچ 62 ساله، به ازای هر فصل نیز 52 امتیاز کسب کرده و از این حیث در جایگاه چهارم قرار دارد.

علیرضا منصوریان
منصوریان جزو معدود مربیان جوان لیگ هفدهم است. او فصل پیش در استقلال به مقام نایب قهرمانی رسید اما شکست سنگین مقابل العین، کام هواداران این تیم را تلخ کرد و حالا علی منصورِ آبی ها چاره ای جز کسب یک جام ندارد. سرمربی تیم استقلال فصل پیش 57 امتیاز با استقلال کسب کرد اما باتوجه به عملکرد ضعیف در پاس و کسب امتیاز کمتر در نفت، میانگین 51 امتیاز در هر فصل و 1/67 امتیاز در هر بازی را به ثبت رسانده و امیدوار است این آمار را در فصل جدید بهبود بخشد.

یحیی گل محمدی
سرمربی سابق تیم پرسپولیس نیز پس از سه فصل حضور در ذوب آهن، یک فصل حضور در نفت و چند صباحی نشستن روی نمیکت پرسپولیس، حالا به آذبایجان آمده تا تراکتورسازی را در بحرانی ترین شکل ممکن، هدایت کند. یحیی 214 امتیاز در لیگ برتر کسب کرده و میانگین امتیاز 49 در هر فصل را دارد اما باتوجه به سابقه اش، توانایی کار با جوانان را دارد و می تواند در تراکتورسازی موفق شود.

مجید جلالی
آقا معلم با بیش از 300 بار نشستن روی نیمکت تیم های لیگ برتری، دومین مربی 300 تایی فوتبال ایران است. او یک بار با پاس قهرمان لیگ برتر شده اما پس از آن در فولاد، تراکتورسازی و... به توفیقی دست نیافته. جلالی فصل پیش در پیکان عملکرد مناسبی داشت و جوانان با استعدادی چون سیامک نهمتی، مرتضی آقاخان و... را به فوتبال ایران معرفی کرد. حتی گادوین منشا مهاجم پرسروصدای کنونی پرسپولیس نیز خرید ارزان اما با کیفیت او از فوتبال اروپا بود.

علی دایی
آقای گل فوتبال ملی در جهان، در عرصه مربیگری به آقای جام حذفی مشهور شده! او فصل پیش با نفت این جام را فتح کرد و پیشتر در پرسپولیس نیز دو بار موفق به قهرمانی در این مسابقات شده بود. اما او در لیگ برتر عملکرد خیلی خوبی نداشته و میتوان گفت تنها موفقیتش، قهرمانی در لیگ برتر همراه با سایپا در لیگ ششم بود؛ اولین دوره سرمربیگری شهریار! حالا دایی بار دیگر به سایپا برگشته اما به خوبی میداند کار سختی برای موفقیت در پیش دارد، او باید نیم نگاهی به کارنامه شخصی نیز داشته باشد چرا که با این روند، از قافله مربیان موفق جا خواهد ماند.

سیروس پورموسوی
پورموسوی این فصل دومین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را خواهد داشت. او فصل پیش سکان هدایت استقلال خوزستان بحران زده را در اختیار داشت و با مدافع عنوان قهرمانی در لیگ دهم شد اما باتوجه به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، نمره قبولی گرفت. حالا این مربی جوان اگر قصد حضور در نیمه بالای جدول سرمربیان لیگ برتر را دارد باید دست بجنباند و با فولاد، عملکرد بهتری نسبت به گذشته در لیگ هفدهم داشته باشد.

فراز کمالوند
کمالوند به سبب صعود به لیگ برتر با تراکتور و حفظ این تیم در لیگ، جزو مربیان محبوب در تبریز به حساب می آید. این مربی 41 ساله تاکنون تنها در تبریز کار کرده اما حالا به آبادان رفته تا وضعیت صنعت نفت آبادان را بهبود بخشد. کمالوند اگرچه تاکنون موفقیت بزرگی به دست نیاورده اما جزو مربیان صاحب سبک و نوین فوتبال ایران است. مربیانی که فوتبال زیبا را به نتیجه گیری ترجیح می دهند.

عبدالله ویسی
گواردیولای ایرانی باوجود یک قهرمانی در لیگ برتر، در رده یازدهم مربیان لیگ هفدهم بر اساس میانگین امتیاز گیری است. او با صبا کارش را شروع کرد و یک تجربه ناموفق نیز در پیکان داشت اما در استقلال خوزستان قهرمان لیگ شد و با هدف موفقیت بیشتر به اصفهان رفت اما فضای کار در اصفهان برایش سنگین بود و در نیمه راه، با طلایی پوشان قطع همکاری کرد. حالا ویسی بار دیگر به خوزستان رفته و امیدوار است خاطرات خوب با استقلال خوزستان را تکرار کند.

رضا مهاجری
مهاجری نیز از آن دسته مربیان خوش فکر لیگ برتر است. این مربی اهل خراسان سابقه دو فصل سرمربیگری در لیگ برتر را دارد و در هر دو فصل با وجود نمایش های جذاب و منطقی، به توفیقی دست نیافته اما امیدوار به بهبود عملکرد در سومین فصل متوالی حضور در پدیده می باشد.

مهدی تارتار
تارتار اغلب در میانه راه تیم ها را تحویل گرفته یا در میانه راه با تیم ها قطع همکاری کرده و هیچگاه به موفقیت خاصی نرسیده اما حالا صعود با پارس جنوبی به لیگ برتر، ورق جدیدی را در کارنامه او ایجاد کرده که میتواند آنقدر خوش باشد که ناکامی های قبلی را از یادها ببرد. تارتار سابقه حضور در 7 لیگ را با تیم هایی مثل صبا و راه آهن داشته اما اینبار در جنوب کشور سرمربیگری خواهد کرد.

اکبر میثاقیان
اکبر اوتی سابق، پس از دوران بازیکنی به مربی موفق در حفظ تیم های لیگ برتری تبدیل شده است. مربی 64 ساله و اهل گنبد، سابقه حضور در شموشک، ابومسلم، راه آهن، اس اهواز و سیاه جامگان را دارد و باید دید پس از حفظ سیاه جامگان در لیگ شانزدهم، با این تیم در لیگ جدید چه خواهد کرد. میثاقیان با وجود حفظ چند تیم در لیگ برتر، در رده چهاردهم مربیان قرار دارد!

علی نظرمحمدی
پس از علی کریمی نظر محمدی کم ترین سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را دارد. او یک دوره کوتاه در سال 92 سرمربی داماش بود اما حضور او روی نیمکت نیز از سقوط تیم گیلانی جلوگیری نکرد. حالا او سپیدرودرا به لیگ آورده تا خاطره آن 6 بازی با داماش را از ذهن ها پاک کند.

علی کریمی
کریمی تنها صفر کیلومتر لیگ هفدهم خواهد بود. جادوگر سابق مستطیل سبز حالا باید برای نفت تهران جادو کند و با این تیم در لیگ برتر موفق شود. کریمی موافقان و مخالفان بسیاری دارد و او برای اثبات توانایی هایش در مربیگری چاره ای جز موفقیت در نفت تهران ندارد. بسیاری دیدار نفت و سایپا را یکی از جذاب ترین دیدارهای لیگ هفدهم می‌دانند.
رقابت سنگین برانکو و زلاتکو، قلعه‌نویی و بوناچیچ
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها