X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 تیر 1396, 11:45
کد خبر: 23301
خبرنگار: khani
نظرات: 21

کی‌روش، عامل ترغیب ستاره های ایرانی برای حضور در اروپا

چرا حاج‌صفی از قرارداد 2.6 میلیاردی گذشت؟

چرا حاج‌صفی از قرارداد 2.6 میلیاردی گذشت؟ چرا حاج‌صفی از قرارداد 2.6 میلیاردی گذشت؟
بازیکنان جوان ایرانی از جمله حاج صفی، کریمی، رضاییان و... برای جلب نظر کارلوس کی روش به حضور در اروپا اصرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش‌سه"، تب حضور در اروپا، ستاره‌های فوتبال ایران را فرا گرفته. بازیکنانی که تنها هدف‌شان بازی در ترکیب اصلی تیم ملی است. یکی از ابزارهای‌ رسیدن به این هدف، بازی در لیگ‌های اروپایی است. به خصوص که کی‌روش نشان داده با لژیونرها میانه خوبی دارد و آنها را بیشتر از ستاره‌های لیگ ایران می‌پسندد و اعتقادی راسخ به میزان آمادگی شان دارد.

کی‌روش برای نظر خود دلایلی منطقی هم دارد. از نظر او بازیکنی که در یک تیم اروپایی تمرین می‌کند از هر لحاظ آماده‌تر از بازیکنی است که در لیگ ایران حضور دارد. کی‌روش این جمله را بارها در جلسه‌های کادر فنی به زبان آورده که هر یک تمرین با باشگاهی اروپایی مساوی با انجام چند بازی در لیگ برتر ایران است.

نظر کی‌روش تا حدودی منطقی است. یک بازیکن در تیمی اروپایی تحت کنترل است. هم از نظر تغذیه و هم از لحاظ بدنی. آزمایش‌های مختلفی در طول هفته از بازیکنان حاضر در لیگ‌های اروپایی گرفته و همین مساله باعث می‌شود تا آنها با آمادگی کامل در تمرین و مسابقه شرکت کنند و در زمین مثمرثمر ظاهر شوند. در نهایت هم با همین آمادگی به اردوی تیم ملی پا می‌گذارند و خیال کی‌روش و کادر فنی را آسوده می‌کنند.

شاید به همین دلیل، علی کریمی از لوکوموتیو زاگرب به ترکیب اصلی تیم ملی می‌رسد یا سوشا مکانی با حضور در لیگ نروژ مقابل سوریه به تمام دروازه‌بان‌های دیگر ترجیح داده می‌شود. نمونه‌های دیگری هم از این دست وجود دارد. بازیکنانی چون دنیل داوری و حتی امید نظری که به اردوی تیم ملی رسیدند و جلوتر از ستاره‌های لیگ قرار گرفتند.

برای کی‌روش، بازیکنانی که در فوتبال اروپا حضور دارند در شرایط برابر به ستاره‌های لیگ ایران ارجحیت دارند. به همین دلیل هم هست که بازیکنان آماده لیگ برتر ترجیح می‌دهند در فصل منتهی به جام جهانی راهی اروپا شوند و البته قراردادهای نجومی شان در فوتبال ایران را فدا کنند. نمونه بارز این موضوع، احسان حاجی صفی است. کاپیتان دوم سپاهان در فصل قبل که برای تثبیت جایگاه خود در تیم ملی تصمیم گرفت به یونان برود و پیراهن پانیونیوس را بپوشد.
چرا حاج‌صفی از قرارداد 2.6 میلیاردی گذشت؟

قرارداد حاج صفی در فصلی که گذشت حدود دو میلیارد و 200 میلیون بود. البته با بندهایی که در قراردادش وجود داشت و توانایی‌هایی که از او ستاره ساخته بود و یک بازیکن موثر و کلیدی در ترکیب سپاهان. او اگر در سپاهان می‌ماند، 20 درصد به قراردادش اضافه می‌شد. یعنی مبلغی در حدود دو میلیارد و 600 میلیون دریافت می‌کرد. مبلغی نجومی که می‌توانست حاج صفی را به گرانترین بازیکن لیگ برتر تبدیل کند.

احسان اما پیشنهاد تمدید قرارداد با سپاهان را رد کرد. او که می‌دانست با حضور در فوتبال اروپا، یک پله در تفکر کی‌روش جلوتر می‌رود، پیشنهاد بازی در لیگ یونان و باشگاه پانیونیوس را پذیرفت و به آتن رفت تا هم تیمی مسعود شجاعی شود.

مبلغ قرارداد حاج صفی با پانیونیوس در حدود 200 تا 210 هزار یورو است. یعنی حدود 900 میلیون تومان. تفاوت مبلغ قرارداد او در پانیونیوس با پیشنهاد سپاهان حدود یک میلیارد و 700 میلیون است. تفاوتی که البته به چشم حاج صفی نیامد تا او بار سفر به یونان را ببندد و در فصل جدید به عضویت پانیونیوس در بیاید.

کی‌روش در آخرین بازی تیم ملی، وقتی ترکیب تیم ملی را خواند، نام علی کریمی را جایگزین احسان حاجی صفی کرد. کریمی که بازی‌های کم نقصی را در لوکوموتیو زاگرب انجام داده بود جانشین ستاره لیگ برتر ایران شد و در ترکیب اصلی و کنار سعید عزت اللهی قرار گرفت. کریمی البته به قدری درخشید که همه از او تعریف و تمجید کردند و عملکردش را ستودند.

حاج صفی وقتی این شرایط را دید تلاش خود را آغاز کرد تا به اروپا برود. او از اختلاف میلیاردی در قراردادش گذشت و رفت تا شاید در دومین حضورش در جام جهانی باز هم در ترکیب اصلی تیم ملی بازی کند. او برای نزدیکتر شدن به ایده‌های کی‌روش این ریسک را انجام داد و حالا منتظر است بازی‌های او بیشتر به چشم سرمربی تیم ملی بیاید. شاید با این تصمیم، حاج صفی دوباره به بازیکن محبوب و همیشه ثابت کی‌روش تبدیل شود. شاید هم ریسک او جواب ندهد و برای بازی‌های آینده هم روی نیمکت بنشیند.

مدافع هافبک جدید پانیونیوس به آینده امیدوار است. آینده‌ای که می‌تواند برای او همراه با موفقیت باشد. همراه با بازگشت به ترکیب تیم ملی و دومین حضور موثر در جام جهانی. او برای رسیدن به این هدف تاوانی میلیاردی داده و از قراردادی نجومی گذشته. شاید موفق باشد و شاید هم نه. گذشت زمان مشخص خواهد کرد که آیا حاجی صفی از انجام این ریسک جواب می‌گیرد یا نه؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها