X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 مرداد 1396, 12:09
کد خبر: 23727
خبرنگار: lark
نظرات: 18

شکست از پدیده سنگین‌ترین شکست تاریخ نبود اما شکستی دردناک بود

کرانچار: از بازیکنان جدید و نحوه برخورد و حضور آنها راضی هستم

کرانچار: از بازیکنان جدید و نحوه برخورد و حضور آنها راضی هستم کرانچار: از بازیکنان جدید و نحوه برخورد و حضور آنها راضی هستم
سرمربی سپاهان گفت: شکست مقابل پدیده در مشهد سنگین‌ترین شکست تاریخ سپاهان نبود اما شکستی دردناک بود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس، زلاتکو کرانچار در خصوص نتایج اخیر سپاهان، خریدهایی که برای فصل جدید جذب این تیم شدند و میزان رضایت او از این دسته از بازیکنان، ناکامی تیمش در هفته دوم لیگ برتر در مشهد و دیدار هفته آینده مقابل پارس جنوبی گفت‌وگویی را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانیم:

فارس: ابتدا درباره بازی با پدیده مشهد صحبت کنید. در این دیدار سنگین‌ترین شکست سپاهان در تاریخ لیگ برتر به ثبت رسید.
اینطور نیست که شما می‌گویید. شکست‌های مشابه قبلاً هم در سال‌ها و ادوار گذشته وجود داشته است. به طور مثال 4 سال پیش هم سپاهان مقابل تراکتورسازی تبریز 4 بر یک شکست خورد. بنابراین این شکست، سنگین‌ترین شکست تاریخ سپاهان نبود اما شکستی دردناک بود. اینطور شکست‌ها هیچ گاه خوشایند نیست اما یکسری شرایط را فراهم خواهد کرد تا با تدابیری که می‌اندیشیم، اوضاع را در آینده بهتر کنیم. من قبل از این بازی فکر می‌کردم شرایط برای تیمم خوب است اما الان باید یکسری موارد را اصلاح کنم علی‌الخصوص در بخش دفاعی تیم چون در بخش هجومی خوب بودیم. اما در بخش دفاعی، خودمان برای خودمان مشکل ایجاد می‌کردیم آن هم با مرتکب شدن اشتباهات فردی. ما سعی می‌کنیم از این شکست با وضعیتی قدرتمند خارج شده و امیدوارم اشتباهات را اصلاح کرده تا نشان دهیم در بازی در مشهد اسیر یک روز ضعیف شدیم و نه چیز دیگر.

فارس: پدیده هم با بازیکنان جوانش تیم خوبی نشان داد.
پدیده کادر فنی و نفرات خوبی دارد. در تیم پدیده نیز بازیکنانی مانند گردان، خلعتبری، قاضی، ایمانی و مرادمند بازی می‌کردند و این یعنی جمع این بازیکنان تجربه زیادی را برای تیم پدیده به وجود آورده بود و حتی برخی از آنها نیز تجربیات بین‌المللی را نیز پشت سر خود داشتند.

و گویا بازیکنان‌تان از قبل از بازی چنین دیداری را آسان گرفته و با ذهنیتی از پیش برنده در دیدار مشهد به میدان رفتند.
آنها بازیکنانی بودند که نباید در مقابل‌شان تا این اندازه راحت‌طلبانه مثل بازیکنان ما به مصاف‌شان می‌رفتیم. من انتظار چنین شرایطی را داشتم و حتی قبل از بازی با پدیده هم به بازیکنان تذکر دادم که بازی سختی را در پیش داریم. اما شاید آنها در ذهن‌شان اینطور تصور کردند که کار راحت‌ است و به همین شکل نیز کار را آغاز کردند.

فارس: کسب یک امتیاز از دو بازی یک مقدار هواداران سپاهان را نگران کرده اما سابقه و شخصیت مربیگری شما شاید باعث شود خیلی زود ورق برای این تیم پرطرفدار اصفهانی برگردد. شما چقدر از این اوضاع نگران هستید و آیا قول می‌دهید خیلی زود هواداران را از نگرانی خارج کنید؟
این موضوع طبیعی است چون من با احساسات هواداران‌مان آشنایی دارم و مشخصا آنها هم نمی‌توانند از این نتایج راضی باشند. منتها این شکست نباید جیزی از ارزش‌های تیم کم کند. برخلاف آن باید هواداران برای مسابقه هفته آینده مقابل پارس جنوبی نشان دهند که همواره در کنار تیم هستند و من فقط می‌توانم قول دهم که طی روزهای آینده دست به هر تلاشی خواهم زد تا تیم را آماده کنم و با پیروزی مقابل حریف جنوبی بتوانیم یک استقرار جدید را ایجاد کنیم.

فارس: برخی عقیده دارند تغییرات زیاد باعث عدم نتیجه‌گیری سپاهان در دو هفته نخست شده است.
نمی‌خواهم توجیه کنم که چون 9 بازیکن جدید خریده‌ایم این اتفاقات افتاده و چنین نتایجی به دست آمده است بلکه برای ایجاد هماهنگی مناسب در ترکیب تیم نیاز به زمان است.

فارس: از میزان آمادگی بازیکنان جدید سپاهان چقدر راضی هستید و اصولا آنها در ترکیب سپاهان جواب داده‌اند؟
از بازیکنان جدید و نحوه برخورد و حضور آنها راضی هستم چون آنها ارزش‌های خود را به اثبات رساندند. بازیکنی مانند رافائل که یک نیمه فرصت حضور مقابل پدیده را به دست آورد آن هم تنها فقط بعد از 7 روزی که در کنار ما بود توانست رضایتم را جلب کند. همچنین ساسان انصاری در نهایت بخشیده شد و به ترکیب ما اضافه شد و این در حالی است که تا یک روز مانده به بازی با پدیده ما نمی‌دانستیم که می‌توانیم از این بازیکن استفاده کنیم یا خیر، نیز رضایتم را جلب کرده است. عزت پورقاز، حسن جعفری، سعید آقایی، شاهین ثاقبی و ... بازیکنان جدیدی هستند که برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارند. در این زمینه باید یک مقدار صبر نشان دهیم و به طور قطع دست به هر کاری بزنیم تا هر چه زودتر این هماهنگی از راه برسد تا بتوانیم نتایجی را به دست آوریم که همچنان جمع ما را حفظ کند.

فارس: غیبت اولیویرا لی گلر اول سپاهان طی دو هفته ابتدایی لیگ، چقدر به این تیم ضربه زد؟
به طور قطع لی یکی از حلقه‌های مهم زنجیره تیم ماست اما فراموش نکنید که مهدی صدقیان در بازی با سایپا بسیار خوب ظاهر شد و در مسابقه با پدیده هم نمی‌توانست برای جلوگیری از شکست سنگین‌مان،‌ کار زیادی انجام دهد. ما طی 2 بازی ابتدایی در حالی به میدان رفتیم که گلری جوان در درون دروازه سپاهان قرار داشت و این در حالی است که برای چنین پستی باید به کسی نگاه کنیم که باتجربه‌تر است. هر چند که از نظر من به عنوان مربی لی و مهدی امینی دو گلر اول سپاهان آمادگی لازم را ندارند. در هر صورت معتقدم هم صدقیان و هم امینی دو گلر جوان و با آینده هستند که می‌توانند خیلی زود به چهره‌های خوبی مبدل شده و دروازه سپاهان را بیمه کنند.

فارس: شاید اگر لی بود چنین شکستی را مقابل پدیده متحمل نمی‌شدید.
در بازی با پدیده شاید اگر لی هم در درون دروازه حضور داشت باز هم 4 گل می‌خوردیم و این در حالی است که صدقیان نیز هر چه در توان داشت در این دو دیدار گذاشت و نشان داد می‌توان برای آینده روی او حساب کرد. در خصوص لی نیز منتظر هستیم تا دوران نقاهت را پشت سر گذاشته و طی هفته‌های آینده به تمرینات ما اضافه شود.

فارس: اضافه شدن مروان حسین گلزن عراقی تا چه اندازه می‌تواند در روند نتیجه‌گیری شما برای آینده امیدوارکننده باشد. مروان شب گذشته مقابل نجف در لیگ عراق گلزنی کرد و جالب اینکه دیروز در مصاحبه‌ای با فارس گفته بود هواداران نگران نباشند چون شیر خفته سپاهان به زودی بیدار می‌شود!
تا جایی که اطلاع دارم مروان هم طی یکی دو روز آینده به اصفهان می‌آید تا به جمع ما اضافه شود.

فارس: چقدر روی این بازیکن عراقی حساب باز کرده‌اید؟
او را به عنوان یکی از بازیکنان گلزن در عراق می‌شناسم و حضور او برای من بسیار مهم است که بتواند خطرات زیادی را برای حریفان ایجاد کند و من امیدوارم این موضوع خیلی زود محقق شود. مروان برخلاف بازیکنان جدید بدون وقفه و استراحت به ما اضافه می‌شود و کاملا از یک فرم رقابتی از لیگ برتر عراق به جمع سپاهانی‌ها اضافه می‌شود و در صورتی که طی روزهای آینده خودش را برساند می‌تواند یکی از بازیکنان اساسی در ترکیب تیم برای دیدار با پارس جنوبی باشد. من بازی‌های مروان را دیده‌ام و شناخت خوبی از این بازیکن دارم.

فارس: هفته آینده با تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی بازی دارید و از الان این موضوع نوید یک بازی سخت را برای سپاهان می‌دهد. برای این بازی چقدر آماده‌اید؟
من به آنها همواره تذکر داده‌ام که تیم‌هایی مانند پدیده، پارس جنوبی و سپیدرود که یا به تازگی به لیگ آمده‌اند و یا طی یکی دو سال اخیر همواره برای بقا جنگیده‌اند در هفته‌های نخست از انگیزه‌های بالا برخوردار هستند و نه فقط برای بازی با سپاهان بلکه مقابل تیم‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس هم انگیزه‌های بالایی را نشان خواهند داد اما بازیکنانم قبل از بازی با پدیده این موضوع را باور نکردند و الان هم به دیدار مقابل پارس جنوبی رسیده‌ایم که خودش را در حد پدیده نشان داده و اصلا تیم ضعیفی نیست.

فارس: طی 2 هفته اخیر کدام اتفاق در لیگ برتر بیشتر از هر چیز دیگری شما را متعجب کرده است؟
پارس جنوبی یکی از شگفتی‌سازان لیگ برتر خودش را نشان داده که یک اشتیاق و هیجان را با خود در این لیگ به همراه آورده است. اما به عنوان یک مربی که در لیگ‌های مختلف دنیا مربیگری کرده‌ام، تجربه‌ام می‌گوید در همه جای دنیا معمولا تیم‌هایی که به تازگی به رقابت‌های لیگ برتر می‌آیند، شگفتی‌های زیادی را با خود به همراه می‌آورند اما از هفته ششم به بعد آرام آرام تیم‌ها ثبات پیدا کرده و تیم‌های مدعی خودشان را به صدر جدول رسانده و باعث می‌شوند تا تیم‌های تازه وارد به اواسط جدول برسند و شاید هم در آینده حتی مجبور شوند برای بقا بجنگند.

فارس: برای رسیدن به جمع مدعیان در جدول رده‌بندی چه برنامه‌هایی دارید؟
سعی می‌کنیم طی 4-5 هفته آینده ابتدا خودمان را به اواسط جدول رسانده و از آنجا برای صعود به صدر جدول طراحی‌مان را آغاز کنیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها