X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 مرداد 1396, 09:14
کد خبر: 23742
خبرنگار: khani
نظرات: 2

هفته سوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

قهرمانان بحرانی و تازه‌واردان طوفانی

قهرمانان بحرانی و تازه‌واردان طوفانی قهرمانان بحرانی و تازه‌واردان طوفانی
در مسابقه‌ای که تکرار افتتاحیه ورزشگاه نقش‌جهان به حساب می‌آید پُرافتخارترین تیم لیگ حرفه‌ای ایران مصادف با روزهای بحرانی خود به مصاف حریفی می‌رود که اولین تجربه لیگ برتری‌اش را بسیار شکوهمندانه آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ، ایمنا، ورزشگاه نقش‌جهان این هفته میزبان یک دیدار ویژه است. آنچه این مسابقه را که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه آغاز می‌شود به دیداری منحصر به فرد بدل می‌کند این است که یک سوی آن میزبانی مدعی قرار دارد که فصل را بسیار ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار آغاز کرده و سوی دیگرش تیمی تازه‌وارد است که در اولین تجربه حضورش در سطح اول فوتبال ایران شروعی طوفانی داشته و بسیار فراتر از انتظار نتیجه گرفته است.

سپاهان فصل را با یک تساوی خانگی و یک باخت سنگین و باورنکردنی بیرون از خانه آغاز کرده است. در مقابل، پارس جنوبی اولین حضور لیگ برتری خود را با پیروزی عجیب برابر گسترش فولاد در تبریز جشن گرفت و با برتری پُرگل خانگی برابر پیکان ادامه داد تا با سپری شدن ۲ هفته از رقابت‌های لیگ هفدهم بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس صدر جدول را در اختیار داشته باشد. به این ترتیب، نماینده استان بوشهر از صدرنشینی لیگ که در اولین هفته به نام خود زد در هفته دوم با موفقیت دفاع کرد.

با وجودی که پارس جنوبی تازه اولین سال حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد اما سابقه رویارویی با سپاهان آن هم در گذشته‌ای نزدیک را دارد. کمی بیش از ۹ ماه پیش بود که ۲ تیم از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. آن مسابقه حکم دیداری تاریخی را برای سپاهان پیدا کرد نه قطعاً به این دلیل که طلایی‌پوشان با برتری برابر حریف آن زمان لیگ یکی خود به جمع ۱۶ تیم پایانی جام حذفی راه یافتند بلکه به این خاطر که در آن دیدار سپاهان پس از نزدیک به یک دهه در قالب دیداری رسمی میزبانی در ورزشگاه نقش جهان را تجربه کرد. به عبارت دیگر، قرعه دیدار افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان پس از بازگشایی مجدد به آن مسابقه خورد.

اولین بازی رسمی سپاهان و پارس جنوبی که مصاف ۲ حریف لیگ برتری و لیگ یکی از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی بود دیداری به اندازه کافی جذاب برای افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان به شمار نمی‌رفت اما دومین مصاف این ۲ تیم به دلایلی که گفته شد قطعاً در نوع خود مسابقه جالبی است. باید دید پُرافتخارترین تیم لیگ حرفه‌ای می‌تواند ترمز تازه‌واردان لیگ برتر را بکشد و همزمان با این کار به بحران زودهنگام خود پایان دهد یا ماجراجویی شاگردان مهدی تارتار با خلق یک شگفتی دیگر ادامه خواهد یافت.

ترکیب احتمالی دو تیم:


سپاهان: مهدی صدقیان، حسن جعفری، ژایرو، عزت پورقاز، سعید آقایی، رسول نویدکیا، میلاد سرلک، شاهین ثاقبی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مهرداد محمدی و ساسان انصاری

پارس جنوبی
: محسن فروزان، ایمان سلیمی، مجتبی لطفی، میثم تیموری، فرشاد محمدی، میثم نقی‎‌زاده، حسین پورامینی، آلویس نانگ، ابراهیم صالحی، امید سینگ و علی دشتی

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها