X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

24 مرداد 1396, 09:29
کد خبر: 23833
خبرنگار: lark
نظرات: 2

به مناسبت بازگشت سپاهان به فولادشهر پرخاطره ؛

۷ قاب از بهترین خاطرات سپاهان در فولادشهر

۷ قاب از بهترین خاطرات سپاهان در فولادشهر ۷ قاب از بهترین خاطرات سپاهان در فولادشهر
از فینال آسیا و بازی برابر اوراوا ردز تا شب رویایی قهرمانی این تیم در لیگ چهاردهم خاطرات شیرینی برای طلایی پوشان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر رقم خورد که هیچگاه از یاد هواداران این تیم نمی‌رود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری ایمنا، سپاهان پس از ۱۰ سال اجاره نشینی در ورزشگاه فولادشهر فصل گذشته بالاخره از این ورزشگاه به ورزشگاه خانگی خود یعنی نقش جهان کوچ کرد و بر میزبانی در ورزشگاه پر خاطره خود در فولادشهر پایان داد.
اما بخش اعظمی از افتخارات باشگاه سپاهان در طول بیش از ۶۰ سال از حیاتش به زمانی باز می‌گردد که فولادشهر میزبان بازی‌های خانگی این تیم بود، از فینال آسیا و بازی برابر اوراوا ردز تا شب رویایی قهرمانی این تیم در لیگ چهاردهم که با تساوی تراکتورسازی و نفت در بازی همزمان محقق شد خاطرات شیرینی برای طلایی پوشان اصفهان رقم خورد که هیچگاه از یاد هواداران این تیم نمی‌رود.

۱) سپاهان یک- اوراوا ردز یک/ فینال آسیا در ورزشگاه فولادشهر
در فصل ۲۰۰۷ سپاهان با ترکیبی از بازیکنان مستعد و باتجربه به مربیگری لوکا بوناچیچ یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشت، آنها که دومین فصل میزبانی در فولادشهر را تجربه می‌کردند با غلبه بر کاوازاکی و الوحده امارات در مراحل حذفی به فینال آسیا رسیدند تا فولادشهر به عنوان تنها ورزشگاه ایرانی برای اولین و آخرین بار بلیط فینال آسیا را بر خود ببینید.

۲) سپاهان ۲- پیکان یک/ قهرمانی پس از ۷ فصل
۷ فصل پس از اولین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر، سپاهان کهکشانی قلعه نویی در اولین فصل حضور این مربی در بازی هفته ماقبل پایانی برابر پیکان پیروز شد و قهرمانی خود را مسجل کرد. در آن بازی ابتدا سپاهان با گل ابراهیم توره در دقیقه ۳ پیش افتاد اما علیرضا عباسفرد در دقیقه ۳۰ کار را به تساوی کشاند، سپاهان که برای مسجل کردن قهرمانی خود حتماً پیروزی می‌خواست با گل دقیقه ۸۵ ابراهیم توره پیروز شد تا ورزشگاه فولادشهر با هواداران طلایی پیش جشن غیر رسمی قهرمانی را برپا کند.

۳) سپاهان صفر- پرسپولیس صفر/ دفاع از عنوان قهرمانی برابر چشمان رقیب
مسجل کردن قهرمانی آن هم در بازی برابر رقیب سنتی یکی از اتفاقات ویژه فوتبال به شمار می‌رود که سپاهانی‌ها در بازی هفته ماقبل پایانی برابر پرسپولیس آن را انجام دادند، برای سپاهان یک تساوی برابر پرسپولیس برای مسجل شدن قهرمانی کافی بود و آنها موفق شدند با تساوی بدون گل برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند، سپاهانِ آن سال که امیر قلعه نویی هدایتش را بر عهده داشت اولین تیم تاریخ لیگ برتر بود که توانست از قهرمانی‌اش دفاع کند.

۴) سپاهان صفر- مس سرچشمه صفر/ هتریک قهرمانی!
برای اولین و البته آخرین بار در تاریخ فوتبال ایران یک تیم باشگاهی می‌رفت تا سومین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد، همین موضوع کافی بود تا هواداران سپاهان ساعت‌ها پیش از آغاز بازی ورزشگاه فولادشهر را پر کنند، سپاهان برای تحقق این امر از تیم از پیش سقوط کرده مس سرچشمه تنها یک تساوی آن هم در خانه می‌خواست که این اتفاق هم رخ داد تا سپاهان با مربیگری زلاتکو کرانچار برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود. این قهرمانی یا به قول خود سپاهانی‌ها "هتریک قهرمانی" شاید یکی از ۳ اتفاق بزرگ تاریخ سپاهان باشد.

۵) سپاهان ۲- استقلال صفر/ جشن طلایی در سوپرجام آسیایی
در انتهای فصلی که سپاهان قهرمان لیگ شده بود و استقلال جام حذفی را برده بود دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فولادشهر رو در روی هم قرار گرفتند. برنده این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا در آن سال‌ها فقط با یک بازی مشخص می‌شد و سپاهان آماده آن سال موفق شد با گل‌های برونو سزار و محسن بنگر استقلال را در فولادشهر شکست دهد تا در دیداری که از سوی رسانه‌های ایرانی از آن به عنوان سوپرجام یاد می‌شد پیروز شود. استقبال هواداران سپاهان از آن بازی به قدری بود که خیابان‌های شهر فولادشهر از ساعت‌ها قبل از بازی قفل شده بود و سپاهانی‌ها خیلی زود ورزشگاه فولادشهر را پر کردند.

۶) ذوب آهن صفر- سپاهان ۴/ بهترین برد داربی اصفهان
بهترین پیروزی سپاهان در دربی‌های اصفهان به لیگ دوازدهم باز می‌گردد جایی که آنها ذوب آهن بحران زده آن روزها را در خانه خودش با ۴ گل شکست دادند، در کری خوانی میان طرفداران دو تیم اصفهانی قطعاً این برد جایگاه ویژه‌ای دارد!

۷) سپاهان ۲- سایپا صفر/ رویایی‌ترین قهرمانی طلایی‌ها
آخرین جشن قهرمانی سپاهان به همین بازی باز می‌گردد، در هفته پایانی لیگ چهاردهم سپاهان که تا هفته قبلش در رتبه سوم بود برای قهرمانی نیاز به تساوی تراکتورسازی و نفت تهران، تیم‌های اول و دوم جدول در بازی همزمان داشت، آن بازی به طور عجیبی با تساوی ۳ بر ۳ تمام شد تا سپاهانی که ۲ بر صفر سایپا را برده بود به طور کاملاً معجزه آسا برای پنجمین بار قهرمان لیگ برتر شود.

محمدهاشم میرباقری
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها