X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 شهریور 1396, 00:50
کد خبر: 24034
خبرنگار: lark
نظرات: 0

شايد يك روز هم من سرمربی استقلال يا سپاهان شوم

جانواریو: سپاهان حرفه‌ای ترين باشگاه ايران است

جانواریو: سپاهان حرفه‌ای ترين باشگاه ايران است جانواریو: سپاهان حرفه‌ای ترين باشگاه ايران است
هنوز هم با گذشت سال‌ها از درخشش در ليگ برتر ايران طرفداران استقلال و حتی سپاهان به نيكی از فابيو جان‌واريو ياد می كنند.
بازيكني محجوب و آرام كه در سال‌هاي متوالي حضور در فوتبال ايران يكي از بهترين خارجي‌ها بود به طوري كه هر برزيلي‌ای كه وارد ليگ برتر مي‌شود با فابيو مقايسه شده و انتظاراتي همچون اين بازيكن از او دارند. جان‌واريو بعد از مصدوميت نابهنگامي كه گريبانش را گرفت اين روزها در زادگاه خود با شغل دوم كه ساخت و ‌ساز شهرك‌هاي مسكوني است، سرگرم است و از دور اخبار فوتبال را پيگيری مي‌كند از جمله اخبار استقلال كه هنوز براي اين چهره برزيلي از اهميت بسيار زيادی برخوردار است.
* فابيو! دل‌تنگ فوتبال و حضور در مستطيل سبز نيستي؟
شايد به صورت حرفه‌اي نتوانم بازي كنم اما هنوز به عنوان كاپيتان تيم محلي در مسابقات درون شهري به ميدان مي‌روم چون دل كندن از فوتبال براي من كه نزديك به ۲۰ تا ۲۵ سال با آن زندگي كردم اصلاً شدني نيست.
*پس هنوز فوتبال بازي مي‌كني؟
در رده پيشكسوتان (با خنده).
*واقعاً؟
نه به معناي واقعي كلمه پيشكسوت اما در تيم محلي كه داريم بازيكنان هم سن و سالي كه با هم فوتبال رو آغاز كرديم و با هم به پايان رسانديم دور هم جمع مي‌شويم و هر هفته در مسابقات رده‌هاي سني مختلف شهر و استاني به ميدان مي‌رويم تا هم فال باشد هم تماشا.
*خبرهاي دنياي فوتبال را پيگيري مي‌كني؟
كاملاً پيگير هستم و هر روز با جديدترين اخبار دقايق و ساعات خودم را مي‌گذرانم. البته دروغ چرا بيشتر تمركزم روي بيزينسي است كه مشغول آن هستم ولي هر دقيقه و ساعت از اوقات فراغت من به پيگيري اخبار فوتبالي اختصاص دارد طوري كه صداي همسر و فرزندان من هم در آمده است (باخنده).
*از فوتبال ايران چطور، خبر داري؟
بله دوستاني دارم كه روي صفحه فيسبوك و همچنين شبكه‌هاي مجازي هنوز به ياد من هستند و همواره اخبار را براي من ارسال مي‌كنند.
*پس از استقلال هم خبر داري كه هدايتش بر‌عهده منصوريان است؟
من افتخار هم‌تيمي بودن با عليرضا منصوريان را نداشتم چون سالي كه پيراهن استقلال را برتن كردم او چهارگوشه زمين را بوسيد و خداحافظي كرد اما هميشه مي‌ديدم كه او از چه محبوبيتي در بين طرفداران برخوردار است به همين خاطر مي‌توان گفت او با داشتن حمايت‌هاي سكوها مي‌تواند گامي بلند براي رساندن اين تيم به روزهاي طلايي بردارد.
*اما همين طرفداران در آخرين بازي مقابل پديده شعارهايي عليه او سر دادند؟
من سال اولي كه به استقلال آمدم تا هفته پنجم، ششم در انتهاي جدول بوديم و انتقادات زيادي از ما مي‌شد اما با كمي تلاش و حمايت همان سال استقلال را به مقام قهرماني ليگ برتر رسانديم پس منصوريان هم نبايد از اين شعارها زياد دلسرد شود. يادم مي‌‌آيد يك روز در هتل او را ديدم كه گفت آرزويش قهرماني استقلال در آسيا با هدايت او است كه اميدوارم به اين آرزو برسد.
*مجتبي جباري زوج طلايي تو در آن سال دوباره به استقلال برگشته و شماره ۸ را برتن كرده است.
خيلي خوشحالم چون او بازيكني است كه با پاهايش جادو مي‌كند. اميدوارم مصدوميت به او اين اجازه را بدهد كه روزهاي خوب خود با استقلال را تكرار كند.
*سپاهان هم اين روزها حال و روز خوشي در ليگ برتر ايران ندارد.
شنيدم و براي طرفداران اين تيم كه واقعاً جزو خونگرم‌ترين مردماني هستند كه به چشم ديدم ناراحتم اميدوارم سپاهان با طرفداران و با هدايت زلاتكو كرانچار بار ديگر به جمع مدعيان هميشگي قهرماني ايران برگردد چون سپاهان به معناي واقعي كلمه حرفه‌اي‌ترين باشگاه ايران است.
*برزيل اولين تيم صعود‌كننده به جام جهاني‌ بود و ايران دومين تيم لقب گرفت.
خوشحالم دو تيمي كه براي من واقعاً دوست‌داشتني و عزيز هستند به چنين موفقيتي رسيدند. از صعود زودهنگام برزيل به روسيه ۲۰۱۸ به همان اندازه‌اي خوشحال شدم كه شنيدم ايران هم بليت سفر به روسيه را خيلي زودتر از چيزي كه تصور مي‌شد، دريافت كرد. البته يك نكته جالب هم در خصوص تيم ملي ايران وجود دارد كه اينجا ميان دوستان و نزديكان برزيلي همه راجع به آن از من سؤال مي‌پرسند.
*چه نكته‌اي؟
اينكه خط دفاع ايران چگونه در طول رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني‌ هنوز گلي دريافت نكرده است.
*پاسخ تو به اين مسئله چيست؟
مسلماً به كارلوس كي‌روش و تفكرات او برمي‌گردد كه در برزيل هم همه از او ياد مي‌كنند. حتي يادم مي‌‌آيد بعد از اينكه فيفا به تمجيد از ساختار تدافعي ايران پرداخت بيشتر سايت‌هاي معتبر برزيلي هم به تمجيد از سرمربي پرتغالي و ملي‌پوشان ايران پرداختند و مدعي شدند ايران با كي‌روش در حال رقم زدن بدعتي تازه در فوتبال ملي دنياست.
*قصد ورود به دنياي مربيگري را نداري؟
چند باري وسوسه شدم در كلاس‌هاي مربيگري شركت كنم اما هنوز فرصت آن را پيدا نكرده‌ام و اميدوارم به زودي بتوانم در اين كلاس‌ها حاضر شوم.
*با گرفتن مدرك مربيگري اگر پيشنهادي از ايران برسد، برمي‌گردي؟
چراكه نه شايد يك روز هم من سرمربي استقلال يا سپاهان در فوتبال ايران و آسيا بشوم. (با خنده)
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها