X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 شهریور 1396, 10:34
کد خبر: 24103
خبرنگار: khani
نظرات: 20

سرمربی سابق سپاهان :

"کرانچار" زحمت تمرینات مناسب برای سپاهان را به خود نمی‌دهد

"کرانچار" زحمت تمرینات مناسب برای سپاهان را به خود نمی‌دهد "کرانچار" زحمت تمرینات مناسب برای سپاهان را به خود نمی‌دهد
سرمربی سابق سپاهان گفت: بازیکنان هجومی یک تیم باید در یک سوم خط دفاعی حریف بدون توپ حرکت کنند اما متأسفانه سپاهان فاقد این تاکتیک است و کرانچار زحمت چنین تمرین خاصی را به خود نداده است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ،حسین چرخابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره عملکرد سپاهان در رقابت جام‌حذفی مقابل نفت آبادان اظهار داشت: متأسفانه تیمی که پس از شکست نفت آبادان با 4 پیروزی دیگر به مسابقات آسیایی راه پیدا می‌کند، بسیار راحت از دور مسابقات جام‌حذفی کنار می‌رود.

وی تصریح کرد: فصل گذشته تیم استقلال تهران با 15 پیروزی در لیگ‌برتر به عنوان تیم دوم راهی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شد و در طرف مقابل، نفت تهران با کسب تنها 5 پیروزی در مسابقات جام‌حذفی راهی رقابت‌های آسیایی شد. چنین مثالی نشان می‌دهد که دو تیم اصفهانی موقعیت بسیار مناسبی را از دست داده‌اند و شاید در پایان فصل متوجه این فرصت‌سوزی شوند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان ادامه داد: باشگاه سپاهان گریبان‌گیر گفته نفتی‌ها مبنی بر حاضر نشدن در این مسابقه شد و این بازی را دست کم گرفت. اما در آن‌سوی میدان نفتی‌ها با تمام قوا در مقابل سپاهان ظاهر شدند و انگیزه بسیاری برای شکست سپاهان داشتند.

وی درباره خریدهای سپاهان در خط دفاعی گفت: به طور کلی اگر تیم سپاهان را بررسی کنیم، شاید جزء نادرترین تیم لیگ‌برتری است که خط دفاعی خود را به کلی تغییر داد و هر 4 مدافع ثابت خود را عوض کرد، حتی کرانچار مدافع پنجم نیمکت‌نشین خود را از تیم‌ دیگری اضافه کرده و از بازیکنان جوان در تیم‌های پایه سپاهان هیچ استفاده‌ای نکرده است.

چرخابی عملکرد رودریگز، مدافع میانی سپاهان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مدافع برزیلی با 30 کیلوگرم اضافه وزن در زمین مسابقه حضور دارد و با سرعتی بسیار کم به بازی می‌پردازند. موسی کولیبالی، مدافع فصل قبل سپاهان نسبت به این بازیکن عملکرد بهتری داشت، مضاف بر آن که کولیبالی یک سرزن به تمام معنا بود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کند بودن این مدافع و اجبار او بر عقب ماندن، فاصله خط دفاعی با خط هافبک بسیار زیاد است و توپ به خوبی میان این خطوط انتقال پیدا نمی‌کند، ضمن این‌که خط هافبک سپاهان از نبود یک بازیکن طراح و بازی‌ساز رنج می‌برد. رسول نویدکیا تا حدودی این وظیفه را انجام می‌داد که در بازی گذشته در ترکیب حضور نداشت.

وی درباره عملکرد خط حمله سپاهان نیز گفت: تیمی که برای موفقیت گام برمی‌دارد، نیاز به یک مهاجم 6 دانگ و تمام عیار دارد که باز هم سپاهان در این موضوع ناتوان بوده، و این در حالی‌است که این تیم در نخستین گام در جام حذفی شکست خورده و ادامه راه سپاهان در لیگ‌برتر نیز بسیار دشوار است.

چرخابی درباره عملکرد اولیویرا، سنگربان سپاهان نیز اظهار داشت: این گلر برزیلی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود را مقابل صنعت نفت به نمایش گذاشت و به جای دور کردن توپ ارسالی بازیکن نفت‌آبادان به گوشه زمین، توپ را در مقابل خود انداخت تا در ریباند به گل تبدیل شود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان اظهار داشت: در صحنه‌ای دیگر این دروازه‌بان ضربه زمینی بازیکن حریف را با کف دست دور کرد که موقعیت بسیار مناسبی را برای مهاجمان نفت ایجاد کرد، اما این بار مدافعان سپاهان این توپ را دور کردند.

وی افزود: مشکل بزرگ و اساسی این دروازه‌‎بان ساکن بودن او است و در اکثر اوقات یک دیدار در جای خود ایستاده است، البته اکثردروازه‌بانان لیگ این مشکل را دارند.

چرخابی ادامه داد: چنیدن بار فیلم بازی را تماشا کردم و حرکت ‌های خط هافبک و خط حمله را مورد بررسی قرار دادم، خط حمله سپاهان هیچ حرکت بدون توپی را انجام نمی‌دهد و بازیکن خط هجومی سپاهان با چند پاس کوتاه، حفظ توپ را انجام می‌دهند. بازیکنان هجومی یک تیم بایددر یک سوم خط دفاعی حریف بدون توپ حرکت کنند که متاسفانه سپاهان فاقد این تاکتیک است و کرانچار زحمت چنین تمرین خاصی را به خود نداده است.

پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره عملکرد مناسب باشگاه برای خواسته‌های کرانچار گفت: مسئولان باشگاه سپاهان برخلاف سال‌های گذشته، با هزینه بسیار سنگین نیاز کرانچار را برطرف کرده، به این امید که سپاهان به روزهای اوج خود بازگردد ولی بایستی قبول کرد که تا این لحظه بازی امیدوار کننده‌ای را از سپاهان شاهد نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم کادر فنی سپاهان به خود بیاید و با ایجاد تغییراتی در تمرینات مشکلات را حل برطرف ، ضمن اینکه سپاهان از آن لحاظ که با کمترین تعداد مربی تیم خود را مدیریت می‌کند، دارای رکورد است. این تیم تنها کرانچار و محمود کریمی را برای بررسی بازیکنان و طراحی تمرینات در اختیار دارد و 2 مربی دیگر این تیم یعنی تونچی و رافائل که مربی بدنساز تیم است به کارهای خود می‌پردازند و تنها کرانچار و کریمی باید 28 بازیکن را زیر نظر بگیرند.

چرخابی بیان کرد: با تمام این اوصاف تیم 10 نفره صنعت نفت آبادان در خانه سپاهان این تیم را به راحتی حذف کرد و بازیکنان سپاهان هیچ انگیزه‌ای برای برد این تیم نداشتند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها