X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

30 شهریور 1396, 10:58
کد خبر: 24151
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

طلسم برنابئو!

طلسم برنابئو! طلسم برنابئو!
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
طلسم برنابئو!

پنجمین هفته از رقابتهای لیگ جزیره در حالی پیگیری شد که جدال دو تیم لیورپول و برنلی در آنفیلد برنده نداشت و هر یک از دو تیم با زدن یک گل، به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند تا روزهای تاریک کلوپ با قرمزها پس از تحمل شکست پنج گله مقابل سیتی ادامه دار باشد. ضمن اینکه لیورپول با کسب یک امتیاز این دیدار به چهارمین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که توانسته است 1000 امتیاز در خانه کسب کند.
در دیگر دیدار هفته منچستر سیتی میهمان واتفورد بود ودست پر به منچستر بازگشت. آبی آسمانی پوشان که هفته ی گذشته لیورپول را گلباران کرده بودند، اینبار واتفورد را هدف توپ های خود قرار دادند و این تیم را با نتیجه ی قاطع 6 بر 0 شکست دادند.پپ و شاگردانش با این نتیجه یک شگفتی هم رقم زدند. از سال 1968 که منچستر سیتی در زمین ردینگ با 7 گل پیروز شده بود، سابقه نداشت که آنها بعنوان مهمان بتوانند با اختلاف بیش از 5 گل به پیروزی برسند.

همچنین سیتی پس از سال 1963 هرگز در سه بازی متوالی با اختلاف سه گل یا بیشتر پیروز نشده بود این در حالی است که آن ها در یک هفته به سه برد پرگل 5-1 برابر لیورپول، 0-4 برابر فاینورد و 0-6 در زمین واتفورد دست یافته اند.در دیدار مهم هفته، دو تیم چلسی و آرسنال در استمفورد بریج در قالب دربی لندن مقابل هم صف آرایی کردند که این دیدار در پایان بجز یک اخراجی برای چلسی، اتفاق مهم دیگری در بر نداشت و دو تیم با تساوی صفر صفر ورزشگاه را ترک کردند تا نوار پیروزی های چلسی مقابل آرسنال پاره شود. در آخرین دیدار هفته نیز شیاطین سرخ میزبان اورتون بودند و این تیم را با چهار گل بدرقه کردند تا با کسب سه امتیاز این دیدار خود را هم امتیاز با منچستر سیتی ببینند و تنها با یک تفاضل گل کمتر نسبت به شاگردان گواردیولا، شاهد صدرنشینی هم شهری شان و دومی خود باشند. چلسی، لیورپول و آرسنال نیز رتبه های سوم، هشتم و دوازدهم را کسب کردند.


در چهارمین هفته از رقابتهای بوندس لیگا آلمان بایرن مونیخ میزبان ماینتس بود و با دبل لواندوفسکی و روبن موفق به پیروزی چهار بر صفر مقابل حریف خود شد.با این پیروزی تا اندازه ای شکست غیر منتظره ی 2-0 باواریایی ها در هفته گذشته به فراموشی سپرده شد.

در دیگر دیدار مهم هفته دورتموند در خانه با پنج گل کلن را در هم کوبید.
در روز نخست از هفته پنجم این رقابتها نیز شاهد جدال دو تیم شالکه و بایرن مونیخ در فلتینس آرنا بودیم که این دیدار با نتیجه ی سه بر صفر به سود مونیخی ها پایان یافت.دورتموند نیز با همین نتیجه میزبان خود هامبورگ را شکست داد و با 13 امتیاز بار دیگر به صدر جدول رفت. بایرن مونیخ با یک امتیاز کمتر در رتبه دوم جدول بوندسلیگا قرار دارد.


هفته چهارم لالیگا اسپانیا با پیروزی آبی اناری ها و کهکشانی ها در خانه حریفان همراه بود. بارسلونا با وجود اینکه در همان نیمه نخست مسابقه با یک گل از میزبان عقب افتاد، در نیمه دوم با گلهای تعویض های طلایی والورده، دنیس سوارز و پائولینیو، به بازی برگشت و موفق به تصاحب سه امتیاز این دیدار خارج از خانه شد.ورزشگاه واندا متروپولیتانو با جدال تیم های اتلتیکو مادرید و مالاگا افتتاح شد. تک گل دقیقه 61 گریزمان کافی بود تا اتلتیکو مادرید از نخستین جدال خانگی خود در ورزشگاه جدیدش پیروز خارج شود.رئال مادرید نیز در خانه ی رئال سوسیداد در حالیکه ستاره های بزرگی چون رونالدو، کروس، مارسلو و کریم بنزما را در اختیار نداشتند؛ موفق به کسب پیروزی ارزشمند سه بر یک شدند و تا رتبه چهارم صعود کردند.
از نکات جالب توجه این دیدار میتوان به گلزنی بورخا مایورال اشاره کرد که اولین گل خود را با پیراهن رئال به ثبت رساند و با 20 سال و 165 روز، به رتبه 15 در رنکینگ جوان ترین گلزنان تاریخ رئال رسید.

در پنجمین هفته، بارسلونا در نیوکمپ از ایبار پذیرایی کرد. آبی اناری ها در ادامه روند پیروزی هایشان اینبار با درخشش ستاره آرژانتینی خود با 6 گل میهمان نگون بخت را در هم کوبیدند. چهار گل از شش گل بندرنشینان را لیونل مسی وارد دروازه ی ایبار کرد تا خود را تا هفته ی پنجم 9 گله کند و به این ترتیب بهترین شروع خود را در این رقابتها به ثبت برساند.

در دیگر دیدار هفته اتلتیکو مادرید که به میهمانی اتلتیکو بیلبائو رفته بود، دو بر یک حریف را شکست داد و با سه امتیاز به مادرید بازگشت.
شگفتی این هفته از لالیگا در سانتیاگو برنابئو رقم خورد. جایی که رئال مادرید و بتیس به مصاف هم رفته بودند. رئال که دو دیدار قبلی خانگی خود را با تساوی پشت سر گذاشته بود با انگیزه در هم شکستن این طلسم و کسب اولین پیروزی خانگی در فصل جدید پا به میدان مسابقه گذاشته بود اما در رسیدن به این هدف ناکام بودند.جدال دو تیم تا دقایق آخر بازی بدون گل مساوی دنبال میشد اما در دقیقه 94 این تیم میهمان بود که به گل رسید تا همان یک امتیاز را نیز از چنگ رئال بیرون بکشد. در پایان دیدار های هفته پنجم بارسلونا با 15 امتیاز صدرنشین است، اتلتیکو مادرید با 11 امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد و رئال 8 امتیازی هفتم است.


قطار رقابتهای سری آ ایتالیا با پیروزی دو بر صفر اینتر در خانه کروتونه به ایستگاه چهارم رسید. اینتر که در اندیشه کسب چهارمین برد متوالی خود در این رقابتها بود، مقابل حریفی قرار گرفته بود که تنها یک امتیاز از سه دیدار قبلی خود کسب کرده بود. در پایان، جدال دو تیم دو گل به همراه داشت که هر دو گل سهم اینتر شد تا نرآتزوری دست خالی به خانه باز نگردد. در دیگر دیدار هفته رم با دبل ژکو و تک گل ناینگولان با سه گل از میهمان خود، هلاس ورونا، پذیرایی کرد.یوونتوس با هتریک ستاره جوان خود، پائولو دیبالا، سه بر یک مقابل ساسولو به پیروزی رسید و موفق به کسب سه امتیاز شیرین خارج از خانه شد.

میلان هم که پس از شوک شکست سنگین چهار بر یک هفته گذشته مقابل لاتزیو، این هفته برای جبران مقابل اودینزه صف آرایی کرده بود، در پایان یک دیدار دشوار موفق شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد و سومین برد فصل را کسب کند.
این رقابتها با تساوی 1-1 دو تیم بولونیا و اینتر وارد هفته ی پنجم شد. اسپالتی و شاگردانش که تا قبل از این دیدار در تمام دیدارهایشان پیروز بودند،برای شکست بولونیا به مصاف این تیم رفته بودند که موفق نشدند. رم در خانه ی بنتونو مقابل این تیم صف آرایی کرده بود و موفق شد با دبل ژکو،گل به خودی بازیکن حریف و تک گل لورنزو ونتونی حریع را با چهار گل در هم بکوبد. میلان در خانه با دو گل از سد اسپال عبور کرد و بانوی پیر نیز با تک گل مانژوکیچ فیورنتینا را شکست داد. هم اکنون در جدول سری آ یوونتوس،اینتر و میلان به ترتیب رتبه های دوم،سوم و چهارم را در اختیار دارد. رم نیز با شش امتیاز بر پله ی هفتم ایستاده است.


در ششمین هفته از لوشامپیونه فرانسه، موناکو که میزبان استراسبورگ بود، این تیم را سه بر صفر شکست داد. مارسی در خانه ی آمیان با دبل کلینتون ان جیه دو بر صفر به پیروزی رسید و پاری سن ژرمن نیز با همین نتیجه لیون را به خانه اش فرستاد و با 18 امتیاز به صدر جدول لوشامپیونه رفت.موناکو با سه امتیاز کمتر نزدیک ترین تعقیب کننده ی پاریسی ها است و لیون و مارسی نیز به ترتیب بر پله های پنجم و ششم ایستاده اند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها