X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 شهریور 1396, 08:54
کد خبر: 24170
خبرنگار: khani
نظرات: 2

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

بدرقه آسیایی از نقش‌جهان

بدرقه آسیایی از نقش‌جهان بدرقه آسیایی از نقش‌جهان
فینالیست یک دهه پیش آسیا فینالیست احتمالی دوره جاری لیگ قهرمانان را از ورزشگاه نقش‌جهان به نیمه‌نهایی این مسابقات بدرقه می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، سپاهان از ساعت ۲۰ فرداشب در ورزشگاه نقش جهان میزبان پرسپولیس است. ۲ تیم در شرایطی به یکدیگر رسیده‌اند که یک وجه اشتراک جالب و البته ناخوشایند با هم دارند و آن اینکه دیدارهای هفته گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند.

در هفته ششم لیگ برتر سپاهان در ورزشگاه غدیر مغلوب فولاد خوزستان شد و پرسپولیس در استادیوم آزادی به پیکان باخت. علیرغم شباهتی که در وضعیت کوتاه‌مدت این ۲ تیم وجود دارد شرایط آنها در اصل تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

سپاهان پس از آنکه برای دومین سال پیاپی از کسب جام قهرمانی و سهمیه آسیایی بازماند فصل جدید را هم با ناکامی آغاز کرده است به گونه‌ای که با سپری شدن یک‌پنجم از رقابت‌های لیگ هفدهم تنها ۲ پله با منطقه سقوط فاصله دارد و در جام حذفی هم در همان گام اول غزل خداحافظی را سر داده است. در سوی مقابل، پرسپولیس که لیگ شانزدهم را با قهرمانی به پایان رساند منهای باخت این هفته‌اش به پیکان پروژه دفاع از عنوان خود در فصل جدید را با موفقیت کلید زده است. مهم‌تر از آن اینکه پرسپولیس به تازگی به جمع چهار تیم پایانی آسیا راه یافته و قدم در راهی گذاشته است که سپاهان درست یک دهه پیش پیمود و در نهایت به فینال لیگ قهرمانان ختم شد.

پرسپولیس بعد از این مسابقه باید خود را مهیای بازی حساس با الهلال از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نماید. از این رو، دیدار این تیم با سپاهان از هفته هفتم لیگ برتر خواه ناخواه حکم مسابقه‌ای را پیدا کرده است که در آن فینالیست سابق لیگ قهرمانان فینالیست احتمالی این مسابقات را به این آوردگاه مهم آسیایی بدرقه خواهد کرد.

پیش از آن اما میزبان اصفهانی باید حسابش را با میهمان تهرانی صاف کند. سپاهان فصل پیش در هر ۲ دیدار رفت و برگشت قافیه را به پرسپولیس واگذار کرد. باخت اول که سی‌ویکم شهریورماه سال ۹۵ در ورزشگاه فولادشهر رقم خورد به این دلیل برای طلایی‌پوشان بسیار گران تمام شد که به معنای نابودی رکورد ۱۳ ساله نباختن آنها به این حریف در اصفهان بود.

در سالگرد آن باخت تاریخی سپاهان محکوم به آن است تا در اولین میزبانی خود از پرسپولیس در نقش جهان پس از بازگشایی مجدد این ورزشگاه در مسابقه‌ای که به داربی ایران معروف است از رقیب دیرینه انتقام بگیرد حتی اگر حال و روزش در فصل جدید به مراتب بدتر از مقطع مشابه در سال قبل باشد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

سپاهان:
لی اولیویرا، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، سعید آقایی، علی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، شاهین ثاقبی، رافائل کری‌ولارو، مروان حسین و ساسان انصاری

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و مهدی طارمی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها