X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 مهر 1396, 19:07
کد خبر: 24353
خبرنگار: khani
نظرات: 11

معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مطرح کرد

20 هزار متر از چادر نقش جهان آماده شده است

20 هزار متر از چادر نقش جهان آماده شده است 20 هزار متر از چادر نقش جهان آماده شده است
معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: باید ۳۰ هزار متر پارچه خاص چادر که در خارج از ایران تولید می‌شود وارد کشور شود که از این میزان ۲۰ هزار متر وارد شده و نقشه برداری از روی سازه صورت گرفته و مراحل دوخت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ،محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره مشکلات به وجود آمده برای چمن ورزشگاه نقش‌جهان و عدم نگه‌داری مناسب از چمن این ورزشگاه اظهار داشت: زمانی که از یک فروشگاه گل‌فروشی گل تهیه کنیم اتفاقات حاصله برای آن گل بر عهده گل‌فروشی است اما زمانی که 6 ماه از خرید گل بگذرد و گل از بین برود شخص خریدار مقصر است.

در زمان افتتاح چمن نقش‌جهان را با چمن مصنوعی اشتباه می‌گرفتند

وی افزود: حدود یک سال از زمان افتتاح ورزشگاه نقش‌جهان سپری شده و در زمان افتتاح، چمن ورزشگاه از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود و به دلیل کیفیت بالای چمن و یکدست بودن، آن را با چمن مصنوعی اشتباه می‌گرفتند.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: چمن یک موجود زنده است و باید از آن نگه‌داری شود، البته به این معنا نیست که فولاد مبارکه در این مسئله مقصر است اما باید رسیدگی‌ها بیشتر شود و نگه‌داری خوبی از آن صورت گیرد.

وی درباره خاموش شدن پروژکتورهای ورزشگاه در جریان بازی سپاهان و صنعت نفت و عدم کیفیت لازم آن‌ها تصریح کرد: لوازم الکترونیک نیز تضمینی ندارد و پروژکتورهای ورزشگاه بهترین کیفیت را داشته، تعمیرات در لوازم الکترونیکی لازم است و حتی لامپ خانه را هم در سال تعویض می‌شود، هر سیستمی باید تعمیر و نگه‌داری شود.

عباسی درباره نواقص و عدم زیرساخت‌های مناسب در محیط پیرامون ورزشگاه بیان کرد: وظیفه ما ساخت و تحویل ورزشگاه بوده است، مجموعه نقش‌جهان حدود 400 هکتار وسعت دارد که بخشی از آن ورزشگاه نقش‌جهان است.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی ادامه داد: مجموعه نقش‌جهان از بخش‌های مختلف مانند استخر قهرمانی، پیست دوچرخه سواری و دیگر موارد تشکیل شده و اولویتی برای بهره‌برداری از مجموعه نقش‌جهان برای ما تعریف شد و شاهد این هستیم که شرایط نسبت به ورزشگاه فولادشهر بسیار بهتر است.

تپه خاکی کنار ورزشگاه به مزایده گذاشته شده است

وی درباره زمین‌های خاکی اطراف ورزشگاه که سبب به وجود آمدن گرد و غبار فراوان در ورزشگاه می‌شود، اظهار داشت: تپه خاکی کنار ورزشگاه از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان به مزایده گذاشته شده و به پیمانکار فروخته شد که با پرداخت مبلغی آن خاک را از آن مکان خارج کند اما به هر دلیل و مشکلی پیمانکار این خاک‌ را از ورزشگاه خارج نکرده که بحث‌ حقوقی در این مورد مطرح است.

20 هزار متر از چادر نقش جهان آماده شده است


عباسی درباره آماده‌سازی چادر نقش‌جهان و طبقه دوم این ورزشگاه افزود: استادیوم به بهره‌برداری رسیده و اگر به خوبی نگه‌داری شود، اصفهان از ورزشگاه با کیفیتی بهره می‌برد، چادر این ورزشگاه در تعهد مجموعه ما قرار دارد و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: باید 30 هزار متر پارچه خاص چادر که در خارج از ایران تولید می‌شود وارد کشور شود که از این میزان 20 هزار متر وارد شده و نقشه برداری از روی سازه صورت گرفته و مراحل دوخت در حال انجام است.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: طرح زیرسازی برای نصب چادر نیز صورت گرفته و مراحل آن برای نصب با مدت زمان 6 ماهه تعریف شده است که امیدواریم با پایان نصب چادرها طبقه دوم این ورزشگاه افتتاح شود.

جدیدترین سیستم گرمایشی برای چمن نقش‌جهان تعبیه شده است

وی تصریح کرد: البته در این موضوع تمام موارد علیه شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی بوده است در حالی که این شرکت یک شرکت تخصصی در تأمین زیر ساخت ورزش کشور بوده و ورزشگاه نقش‌جهان با وجود همه مشکلات و با همت فراروان به بهره‌برداری رسید. با وجود این موارد و در یک سال گذشته ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز، 15 هزار نفری بجنورد، بیرجند، کرمانشاه و یاسوج افتتاح شد و کارهای خوبی توسط شرکت ما صورت گرفته است.

عباسی بیان کرد: انتظار می‌رود نکات مثبت فعالیت‌های ما نیز در نظر گرفته شود، اما با این وجود نواقصی را نیز داشتیم و حتی برای چمن نقش‌جهان زیرساخت‌های بسیار حرفه‌ای در نظر گرفته شده و در مصرف آب نیز در صرفه‌جویی می‌شود و جدیدترین سیستم گرمایشی را صورت داده‌ و با بهترین مصالح آن را ایجاد کرده‌ایم.

سازه نقش‌جهان از زیباترین و پیچیده‌ترین سازه‌های ورزشگاهی کشور است


معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیزات اماکن ورزشی گفت: مجموعه فنی مهندسی با مشاوران مختلف برای سازه‌ای که در نقش‌جهان کار شده دور یکدیگر جمع شدند، از دانشگاه‌های مختلف در این طرح حضور یافته و سازه نقش‌جهان را مجدد بر اساس آیین‌نامه‌ها نصب کردیم، سازه نقش‌جهان از زیباترین و پیچیده‌ترین سازه‌هاست.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها