X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 مهر 1396, 08:58
کد خبر: 24376
خبرنگار: khani
نظرات: 14

تحلیلی بر آینده سرمربیگری محرم نویدکیا در سپاهان

محرم را حالاحالاها اسطوره نگه دارید

محرم را حالاحالاها اسطوره نگه دارید محرم را حالاحالاها اسطوره نگه دارید
در شــرایطی که تیـــم فـوتبــال سپــاهان در لیگ هفدهم شرایط مناسبی نــدارد و از نظــر کســب نتیجـه بدترین سپاهان در ادوار لیگ برتر بوده، زمزمه هایی مبنی بر حضور محرم نویدکیا در کادر فنی این تیم به گوش می رسد. این زمزمه ها که با تکذیب طاهری، مدیرعامل باشگاه بوده، از جایگزینی محرم به جای کرانچار تا اضافه شدن به کادر فنی را در بر می گیرد؛ اما آیا حضور نویدکیا بر روی نیمکت سپاهان چه در قامت سرمربی و چه در قامت مربی می تواند این سپاهان را از بحران خارج کند؟

اجازه دهید به چند سال قبل برگردیم، جایی که سپاهان فرهاد کاظمی در دومین دوره لیگ برتر قهرمان ایران شد و محرم نویدکیا در سن ۲۲ سالگی به عنوان جوان ترین کاپیتان لیگ برتر جام قهرمانی را بالای سر برد (در سال ۱۳۸۱ و پس از قهرمانی تیم ‌ملی امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ که نویدکیا در ترکیب آن تیم به صورت فیکس بازی می‌کرد و بازگشتش از بوسان با وجود اینکه از همه هم‌تیمی‌هایش جوان‌تر بود، با پیشنهاد آرمناک پطروسیان، لئون استپانیان و مجید بصیرت و با رضایت فرهاد کاظمی بازوبند کاپیتانی تیم به عنوان هدیه به او داده شد). پس از آن قهرمانی، نویدکیا چهار بار دیگر لذت بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر را احساس کرد تا عنوان پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر را از آن خود کند. از همین رو همگان اعم از کارشناسان تا هواداران سپاهان محرم نویدکیا را اسطوره باشگاه سپاهان می نامند. امروز محرم فوتبال ایران که از سن نوجوانی در باشگاه سپاهان پا به توپ شده بود و وفاداری خود را به این باشگاه ثابت کرده است، پا به عرصه مربیگری گذاشته و گویا یک شبه ره صد ساله را طی کرده است که بدون هیچ تجربه مربیگری حالا نام خود را به عنوان گزینه سرمربیگری تیم فوتبال سپاهان می شنود. البته وی ۱۸ آبان ۹۴ در دیدار سپاهان و راه آهن به عنوان سرمربی هدایت تیم را بر عهده داشت که پس از آن اعلام کرد تنها مسئولیت فنی تیم در این دیدار را بر عهده داشته است. در عملکرد محرم نویدکیا به عنوان هافبک بازی ساز و یک فوتبالیست کامل هیچ شکی نیست و اگر آن مصدومیت های پی در پی گریبانش را نمی گرفت می توانست در بالاترین سطح فوتبال دنیا نیز هنر نمایی کند؛ اما اینکه پس از اتفاقات دو سال پیش در زمان مدیریت اصغر باقریان و کنار گذاشتن نویدکیا از تیم فرکی به یک باره سپاهان بوی محرم به خود می گیرد و ناگهان مُحرم محرم سپاهان می شود جای کمی تامل دارد.


نویدکیا که در طی این سال ها نشان داده بسیار کم حرف است و با بازی دلنشین و پاس های در عمق و بی نقص حرف خود را به مخاطب می زند، حالا نیز سکوت کرده و هیچ واکنشی به موضوع مربیگری در سپاهان نشان نداده است، سکوتی که نه به نفع او و نه به نفع سپاهان است. محرم نویدکیا آنقدر به سپاهان خدمت کرده که می توان گفت مربیگری نویدکیا در سپاهان کمترین حق او از این باشگاه است؛ اما نه در حال حاضر که تیم در بحرانی ترین شرایط ممکن قرار دارد و اسطوره باشگاه بدون هیچ تجربه ای می خواهد روی نیمکت بنشیند، آن هم در شرایطی که افرادی مانند قاسم زاغی نژاد و کریم قنبری به مراتب کارنامه ای درخشان تر از وی در امر مربیگری سپاهان دارند.بی شک افرادی که نام محرم را به عنوان گزینه مربیگری در سپاهان مطرح می کنند، یا می خواهند محرم را خراب کنند و یا قصد دارند تا با روی کار آمدن نویدکیا به یک سری منافع مادی یا معنوی در باشگاه سپاهان دست یابند.تجربه مربیگری منصوریان در استقلال و علی کریمی در نفت تهران می تواند بهترین راهنما برای نویدکیا و مدیران سپاهان باشد و اینکه چگونه می شود که اسطوره یک باشگاه در کمتر از یک سال با شعار حیا کن رها کن هواداران و کم لطفی های اعضای هیئت مدیره باشگاه و یکی دیگر با رفتارهای مدیران تازه به دوران رسیده فوتبال را ترک می کنند.

پدرام وقایع نگار
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها