X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 مهر 1396, 09:49
کد خبر: 24378
خبرنگار: khani
نظرات: 4

معمای پیچیده بازی‌های خانگی ذوب‌آهن

دیواری کوتاهتر از نقش‌جهان نیست

دیواری کوتاهتر از نقش‌جهان نیست دیواری کوتاهتر از نقش‌جهان نیست
پذیرفتن این موضوع که ذوب‌آهن بازی‌های خانگی‌اش را در شهر دیگری انجام دهد و قم به‌عنوان میزبان بازی‌های تیم اصفهانی معرفی شود بسیار دور از ذهن و غیرقابل‌باور است. تیمی که قدمتی چهل‌وچندساله دارد و یکی از ریشه‌دارترین باشگاه‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود حالا به‌جایی رسیده است که در کلان‌شهر اصفهانی محلی برای برگزاری بازی‌های خانگی‌اش پیدا نمی‌کند؟ باشگاهی که زمانی سمبل تیم داری در رشته‌های گوناگون ورزشی بود و حداقل در این مورد یکی از معدود کلوپ‌های ورزشی کشور به معنای واقعی به شمار می‌رفت. ذوبی‌ها در سال‌های اخیر اسیر گرفتاری‌های اقتصادی شده‌اند که آن‌هم نشأت گرفته از مشکلات کلان کارخانه ذوب‌آهن است. این تنگناهای مالی در تمام چند فصل اخیر با نوسان کم‌وزیاد به باشگاه نیز سرایت کرده و طبیعی است بودجه مصوب ذوبی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. بااین‌وجود باشگاه به هر شکل ممکن تیم فوتبال خودش را حفظ کرده و تنها راهکار آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها کم کردن تیم‌های تحت پوشش بوده است. انحلال تیم‌هایی چون بسکتبال، دوومیدانی، تنیس روی میز، والیبال، وزنه‌برداری و ... هم در چهارچوب سیاست انقباضی که آنها در پیش‌گرفته‌اند قابل ارزیابی است.

لج بازی یا دهن‌کجی

شاید بخشی از این مانور رسانه‌ای ذوبی‌ها برای بازی در شهر قم به دهن‌کجی نسبت به رقیب همشهری یعنی باشگاه سپاهان ارتباط پیدا کند. به‌هرحال پس‌ازاین که دو ورزشگاه بزرگ شهر اصفهان یعنی تختی و 22 بهمن با سهل‌انگاری مسئولان به حال خود رها شدند تا به‌مرورزمان از آن‌ها تنها یادگاری باقی بماند ورزشگاه فولادشهر سال‌ها جور فوتبال اصفهان را کشید و میزبانی بازی‌های ذوب‌آهن و سپاهان را عهده دارد. البته همیشه این پرسش آزاردهنده برای مردم اصفهان بدون پاسخ باقی ماند که چگونه کلان‌شهر چون اصفهان یک استادیوم شیک و مدرن ندارد؟ در سال‌های ابتدایی دهه 80 ورزشگاه نقش‌جهان نیمه‌کاره افتتاح شد و پس از چندی دوباره وارد فازترمیم و بازسازی قرار گرفت. عملیاتی که نزدیک به 10 سال طول کشید و البته هنوز هم از مشکلاتی جدی رنج می‌برد و مصداق ضرب‌المثل معروف «آواز دهل شنیدن از دور خوش است» را یدک می‌کشد. در این میان ذوبی‌ها به تیم همشهری پیشنهاد دادند حالا سپاهانی‌ها به آن‌ها ادای دین کنند ورزشگاه خانگی خودشان یعنی نقش‌جهان را با رقمی معقول به آنها اجاره دهند. همین پیشنهاد کافی بود تا دو باشگاه وارد جنگ پنهانی شوند که تاکنون نیز ادامه پیداکرده است. رقم پیشنهادی سپاهانی‌ها به‌شدت آزردگی خاطر ذوبی را به همراه داشت تا جایی که آنها به حالت قهر و دهن‌کجی نسبت به رقیب همشهری با مسئولان هیئت فوتبال قم وارد مذاکره شده و به توافق‌هایی هم رسیده‌اند تا تیم اصفهانی در این شر میزبان حریفانش باشد؟!

مذاکرات خودسرانه هیئت فوتبال قم با ذوبی‌ها

خبر باشگاه ذوب‌آهن مبنی بر برگزاری مسابقات این تیم در قم، واکنش‌های بسیار زیادی به دنبال داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه ذوب‌آهن با هیئت فوتبال استان قم مذاکراتی را انجام داده اما با توجه به اینکه ورزشگاه یادگار امام در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان است و از این طریق مدیریت می‌شود، طبق قانون هیئت فوتبال هیچ‌گونه اختیاراتی در مورد این ورزشگاه ندارد. توحید محمدی در واکنش به انتشار خبر برگزاری بازی‌های تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام توسط کانال روابط عمومی هیئت فوتبال استان قم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و اظهار داشت: از این موضوع خبر ندارم و بعید می‌دانم این موضوع صحت داشته باشد. این ورزشگاه متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان قم است اما متأسفانه این هماهنگی‌ها بدون اطلاع اداره کل و مدیریت مجموعه یادگار امام انجام می‌شود، اینکه این هماهنگی‌ها توسط چه کسی و با چه هدفی صورت می‌گیرد، جای سؤال است؟ چه کسی یا چه کسانی میزبانی ورزشگاه یادگار امام قم از بازی‌های ذوب‌آهن را قول داده‌اند؟ چه کسی گفته که بازی‌های ذوب‌آهن در قم برای آن‌ها یک‌چهارم هزینه‌های بازی در نقش‌جهان را دارد؟ قول و قرارهای پشت پرده بر سر مبلغ برگزاری بازی‌های ذوب‌آهن در قم را چه کسی انجام می‌دهد؟ اینها همه پرسش‌هایی است که امیدوارم زودتر به اطلاع اذهان عمومی رسیده شود. اگر قرار باشد بازی‌های ذوب‌آهن در قم برگزار شود، کمتر از دو ماه دیگر باید یک میلیارد تومان برای احیای دوباره چمن ورزشگاه هزینه کنیم، چون این زمینه کشش بازی‌های هم‌زمان صبا و ذوب‌آهن را ندارد، ضمن اینکه هم امکانات کافی نیست و هم شرایط آب و هوایی قم اجازه نگهداری مطلوب از زمین چمن را نمی‌دهد.

برگزاری دو بازی خانگی ذوب‌آهن در نقش‌جهان


تیم فوتبال ذوب‌آهن در مدتی که فولادشهر تحت عملیات بازسازی چمن قرار دارد، در تاریخ‌های 28 مهر و 4 آذرماه دو بازی خانگی با پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان خواهد شد که مسئولان باشگاه امیدوار هستند مجوز بازی در نقش‌جهان را دریافت کنند. در این میان مسئولان ارشد استان هم برای پایان دادن به مشکل پیش‌آمده وارد میدان شده‌اند تا به هر شکل ممکن ذوبی‌ها دو بازی پیش رو را در نقش‌جهان انجام دهند تا ورزشگاه فولادشهر آماده شود.

امیر حسین احتشامی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها