X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 دی 1396, 09:54
کد خبر: 25548
خبرنگار: lark
نظرات: 1

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

شب سیاه قوهای سپید برنابئو

شب سیاه قوهای سپید برنابئو شب سیاه قوهای سپید برنابئو
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
شب سیاه قوهای سپید برنابئو

در مهمترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس، چلسی در استمفوربریج میزبان لسترسیتی بود که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این مسابقه لستر از دقیقه 68 با اخراج بنجامین چیلول 10 نفره به کار ادامه داد اما شاگردان کونته از این فرصت استفاده ای نکردند. تیم های بورنموث و آرسنال به مصاف هم رفتند که شاگردان ونگر بازی برده را با نتیجه دو بر یک به حریف واگذار کردند. آرسنال در این بازی با گل دقیقه 52 هکتور بیرین از میزبانش پیش افتاد، اما در ادامه بورنموث به بازی بازگشت و توسط کالوم ویلسون در دقیقه 70 و جردن ایبه در دقیقه 74 موفق شد دروازه پتر چک را باز کند. این سومین بازی متوالی آرسنال در لیگ برتر بود که نتوانستند به پیروزی برسند. در این مسابقه مسوت اوزیل و الکسیس سانچز که گفته می شود به زودی از آرسنال جدا شده و به یوونتوس و منچستریونایتد می پیوندند در نرکیب توپچی ها حضور نداشتند.همچنین آرسن ونگر به دلیل محرومیت نتوانست روی نیمکت تیمش در این دیدار بنشیند. این پیروزی نخستین برد بورنموث مقابل آرسنال در تاریخ لیگ جزیره بود. در ادامه دیدارهای این هفته بالاخره تیم لیورپول موفق شد اولین تیمی باشد که منچسترسیتی را شکست دهد. تیم قرمزپوش در خانه موفق شد با 4 گل زده در برابر 3گلی که خورد در این بازی جذاب و دیدنی پیروز شود. منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان استوک سیتی بود.شاگردان ژوزه مورینیو در این دیدار کاملا برتر از حریف بودند و با ارائه یک بازی خوب، توانستند با سه گل حریف خود را شکست دهند. آنتونیو والنسیا در دقیقه 9 ، مارسیال 38 و لوکاکو 72 در این دیدار برای یونایتد گلزنی کردند. شیاطین سرخ با این برد 50 امتیازی شدند و در فاصله 12 امتیازی نسبت به سیتی، در جایگاه دوم قرار گرفتند.


تیم فوتبال بایرن مونیخ در هفته هجدهم بوندس لیگای آلمان در خانه بایرلورکوزن به میدان رفت و موفق شد میزبان خود را با نتیجه 3 -1 درهم بکوبد. گلهای مونیخی ها را خامس، مارتینز و ریبری به ثمر رساندند. بروسیا دورتموند در اولین دیدار از نیم‌فصل دوم لیگ آلمان میزبان وولفسبورگ بود. پس از تلاش های پیاپی و از دست دادن موقعیت های فراوان، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند تا در روز غیبت اوبامیانگ زنبورها دو امتیاز حساس خانگی را از دست بدهند.


رئال مادرید در اوج بحران و پس از صعود نه چندان مقتدرانه در کوپا دل ری در هفته نوزدهم لالیگا میهمان تیم ویارئال بود دیداری که با شکست 1-0 در خانه به پایان رسید و وضعیت غوهای سفیدرا سیاه‌تر کرد تا کهکشانی ها با ۳۲ امتیاز در رده چهارم باقی مانده و حالا مدافع عنوان قهرمانی باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بجنگد! زمانی که فورلناس به صورت چیپ توپ را از روی دستان ناواس داخل دروازه می‌فرستاد درچند ثانیه تمام افتخاراتی که زیدان با رئال ساخته بود را نابود می کرد. دیگر تیم مادریدی، اتلتیکو موفق شد با تک گل گامیرو بر ایبار غلبه کند. در ادامه بارسلونا میهمان سوسیداد بود که موفق شد 4-2 پیروز شود و اختلاف امتیاز خود با تیم دوم جدول را به 9 امتیاز و فاصله اش با رئال را به 19 امتیاز برساند. در این دیدار ابتدا شاگردان ارنستو والورده با دو گل از سوسیداد عقب افتادند اما در ادامه توانستند 4 بار دروازه حریف را باز کنند و در نهایت به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.بارسلونا طلسم باخت در بازی های خارج از خانه مقابل سوسیداد را شکست و پس از هفت سال با پیروزی به خانه بازگشت .


تیم فوتبال مارسی بیستمین هفته از لوشامپیونه را با شکست سه بر صفر مقابل رن آغاز کرد. تک گل پپه برای پیروزی لیل برابر کان کافی بود. گفتنی است لیل از دقیقه 51 با اخراج توره ده نفره به کار خود ادامه داد.مون پلیه و موناکو به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. آنژه موفق شد لیون را با تساوی یک بر یک متوقف کند. تیم پرستاره پاری سن ژرمن به مصاف میزبان خود نانت رفت که در نهایت به پیروزی بهتر از 1- 0 دست نیافت. تک گل پاریسی ها را دی ماریا در دقیقه 12 به ثمر رساند.
تیم جنوب فرانسه در هفته بیست و یکم لیگ برتر در دیدار خانگی با استراسبورگ به برتری 2 بر صفر رسید و بیش از پیش به صدر جدول نزدیک شد. پس از اینکه ژرمین در دقیقه 71 یک پنالتی میزبان را هدر داد، انجیه در دقیقه 79 گل اول قهرمان سابق اروپا را به ثمر رساندو در ادامه پایت در دقیقه 87 گل دوم مارسی را زد تا این تیم با برتری 2 بر صفر به جمع مدعیان نزدیک شود. تیم نیس با وجود درخشش ماریو بالوتلی، مهاجم ایتالیایی‌ اش در آخرین ثانیه‌ها برتری در خانه موناکو را از دست داد و به تساوی 2 بر 2 دست یافت. بالوتلی هر 2 گل نیس را در دقایق 47 و 68 به ثمر رساند و دیاخابی در دقیقه 33 و فالکائو در 90 برای موناکو گل زدند. تیم پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی 8 بر صفر خانگی مقابل دیژون به صدرنشینی مقتدرانه خود ادامه داد. در آتش‌بازی پاریسی‌ ها، نیمار برزیلی پس از بازگشت از مصدومیت سهم عمده‌ای داشت و در دقایق 42، 57، 73 و 83 (از روی نقطه پتالتی) 4 گل به ثمر رساند. کاوانی هم با گلزنی در دقیقه 21 همراه زلاتان بهترین گلزن تاریخ باشگاه نام گرفت. 3 گل دیگر تیم پاریسی توسط دی‌ماریا در دقایق 4 و 15 و امباپه در دقیقه 77 به ثمر رسید تا این تیم 8 بر صفر پیروز شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها