X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 فروردین 1397, 11:34
کد خبر: 26241
خبرنگار: lark
نظرات: 0

ترین‌های اصفهان مشخص شدند

فرهمند و جمشیدیان از سپاهان برترینهای سال ۹۶

فرهمند و جمشیدیان از سپاهان برترینهای سال ۹۶ فرهمند و جمشیدیان از سپاهان برترینهای سال ۹۶
با اتمام نظرسنجی ترین‌های ورزش اصفهان، هاجر صفرزاده و الهام فرهمند عنوان بهترین ورزشکار و بهترین فوتبالی سال را از آن خود کردند و نتایج ضعیف تیم سپاهان نیز به عنوان عجیب‌ترین رویداد ورزشی سال انتخاب شد. به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، نظرسنجی ترین‌های ورزش اصفهان در سال 96 به همت اهالی ورزش به انجام رسید.
برای این نظرسنجی سه گزینه برترین ورزشکار سال، برترین فوتبالی سال و عجیب‌ و غریب‌ترین رویداد سال مدنظر گرفته و به سراغ اهالی ورزش( ورزشکاران، مربیان، داوران، پیش‌کسوتان و مدیران) رفته و نظر آن‌ها را جویا شدیم که بخش ورزشکار سال، تمام رشته‌های منهای فوتبال در دو بخش بانوان و آقایان را در برگرفته و در بخش فوتبالی، رشته‌‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نیز لحاظ شدند.
سرویس ورزش فارس، با توجه به اهمیت مدال‌آوری ورزشکاران استان و اهمیت رویدادها، در سه بخش، گزینه‌ای را داوطلب کرد و البته در گفت‌وگو با اهالی ورزش، حق انتخاب را برای آن‌ها نیز قائل شدیم تا گزینه‌ای به جز گزینه‌های اعلامی معرفی کنند.
* پدیده‌ای به نام هاجر صفرزاده
در بخش بهترین ورزشکار سال، افتخارات برون‍‍‌مرزی مدنظر بود و پس از بحث و بررسی‌های چند باره سهراب مرادی، محمدرضا صفدریان، شهربانو منصوریان، هاجر صفرزاده و امیرحسین جمیشدیان به‌عنوان گزینه‌های موردنظر معرفی شدند.
سهراب مرادی در سال 96 موفق شد به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کند که نخستین مدال اصفهان در این رشته و در چنین رویدادی محسوب می‌شود؛ او همچنین توانست رکورد دنیا را پس از سال‌ها جابجا کند.
شهربانو منصوریان نیز در مسابقات جهانی به چهارمین مدال طلایش رسید تا پرافتخارترین بانوی ووشوکار ایرانی لقب بگیرد.
محمدرضا صفدریان نیز در رشته یخ‌نوردی به موفقیت‍‌های بزرگی دست یافت و نخستین مدال جهانی این رشته را به نام خودش کرد تا در زمره نخستین‌ها در استان و حتی کشور لقب گیرد.
امیرحسین جمشیدیان، پدیده دوچرخه‌سواری کشور نیز در سالی که گذشت، در مسابقات قهرمانی جهان به رتبه پنجمی رسید و در رقابت‌های دوچرخه‌سواری آسیا نیز چند مدال ارزشمند کسب کرد.
با این حال از جمع تمام این ستاره‌ها، هاجر صفرزاده موفق شد با کسب بیشترین رأی، عنوان برترین ورزشکار سال را از آن خود کند.
صفرزاده که قهرمان دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان است، نماینده ورزش معلولان در این نظرسنجی بود و با اختصاص 30 درصد از آرای ثبت شده، این عنوان را در اختیار گرفت.
وی در بازی‌های پاراآسیایی جوانان که به میزبانی امارات برگزار شد، موفق شد در ماده‌های دوی 100 متر، 200 متر و 400 متر سرعت مدال طلا کسب کند.
صفرزاده نخستین دختر دونده کم‌بینای ایرانی است که در مسابقات جهانی و آسیایی به مدال دست پیدا کرده و با ادامه روند فعلی، آینده درخشانی را در پارالمپیک و بازی های پارآسیایی می‌توان برای وی متصور بود.
سهراب مرادی و شهربانو منصوریان نیز در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.
فرهمند و جمشیدیان از سپاهان برترینهای سال ۹۶

* سبقت فرهمند از حاج صفی
با توجه به اینکه ورزشکاران منهای فوتبال همواره از بابت سایه فوتبال بر سایر رشته‌های دیگر گلایه دارند، برای نظرسنجی ترین‌های ورزش، فوتبال را جدا لحاظ کردیم و البته در بخش فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی نیز به حساب آمده‌اند.
در این بخش سپهر محمدی، امیرحسین اکبری، احسان حاج صفی و الهام فرهمند کاندیداهای مطرح شده بودند که در این بخش رقابت نزدیک و تنگاتنگی داشتند.
پس از پایان رأی‌گیری و در اقدامی قابل پیش‌بینی، الهام فرهمند عنوان بهترین فوتبالی سال را در اختیار گرفت.
فرهمند که سال 95 با تیم آینده‌سازان میهن قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان شد، در سال 96 به واسطه انحلال تیم آینده‌سازان و حضور در تیم سپاهان، در رسانه‌ها بیشتر دیده شد و افکار عمومی و جامعه ورزش شناخت بیشتری از وی پیدا کردند.
بانوی فوتبالیست اصفهانی با تیم سپاهان در لیگ برتر حضور داشت اما با این تیم به رتبه‌ای بهتر از چهارمی دست نیافت.
احسان حاج صفی، ملی‌پوش فوتبال کشورمان نیز که در سال گذشته به لیگ یونان پیوست و به همراه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، در این نظرسنجی در رده دوم جای گرفت و امیرحسین اکبری، ملی‌پوش فوتبال ساحلی نیز که با تیم ملی در چند تورنمنت روی سکو رفت، در جایگاه سوم نظرسنجی ایستاد.


* نتایج سپاهان خبرساز شد
با توجه به اتفاقات خبرسازی که سال 96 در ورزش اصفهان به وقوع پیوست، بخش عجیب‌ترین رویداد ورزشی به نظرسنجی اضافه شد.
برای این بخش نتایج عجیب و غریب تیم فوتبال سپاهان، گم شدن قایق دراگون بوت، انحلال تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان، ورود استاندار به ماجرای سپاهان و انحلال تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن گزینه‌های مدنظر بودند.
در این بخش نتایج تیم سپاهان و ورود استاندار به ماجرای سپاهان و گزینه‌های مشابهی مانند ناکامی سپاهان بیشترین فراوانی را داشتند.
تیم سپاهان با پنج قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتری محسوب می‌شود و نتایج ضعیف این تیم و دور شدن از جمع مدعیان، اعتراض زیاد هواداران و فوتبال‌دوستان اصفهانی را به همراه داشت.
گم شدن قایق دراگون‌بوت نیز اتفاق خبرسازی شد که البته در رده بعدی نتایج سپاهان قرار گرفت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها