X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 فروردین 1397, 11:26
کد خبر: 26257
خبرنگار: hamed
نظرات: 1

همراه با فوتبالیست برتر سال 96 اصفهان

فرهمند: خوشحالم که بانوان دیده شدند

فرهمند: خوشحالم که بانوان دیده شدند فرهمند: خوشحالم که بانوان دیده شدند
بانوی فوتبالیست اصفهانی در سالی که گذشت افتخارات ارزشمندی را با تیم ملی رده بزرگسالان تجربه کرد، همچنین با داشتن مسؤولیت سخت کاپیتانی در تیم سپاهان کارش را هم به عنوان یک بازیکن خوب انجام داد و هم یک کاپیتان بامسؤولیت و وظیفه‌شناس، در نهایت نیز بهترین فوتبالی سال استان نام گرفت.
به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، خورشید بر پهنه زمین نورافشانی می‌کند، پرندگان از کوچ بازمی‌گردند، آشیانه گنجشک‌ها ترانه‌باران است و جسم مرده و بی‌روح درختان جانی تازه می‌گیرد تا دوباره زندگی از سر گرفته شود.
فضای طبیعت از عطر شکوفه‌های سفید و صورتی معطر شده تا سبزی‌اش شاهد آب شدن و در خاک فرو رفتن هر لحظه آدم برفی باشد که مظلومانه با چشمان درشت گردویی به یک نقطه خیره شده است؛ یاس و سنبل و بنفشه و کوکب دور هم جشن خداحافظی با برف و سرما را برپا کرده‌اند تا به بهار و آمدنش خوش‌آمد گویند.
در یک نظرسنجی برای انتخاب برترین‌های ورزش استان اصفهان به استقبالش رفتیم تا عید با معرفی بهترین‌ها زیباتر شود؛ آمد و نتایج مشخص شد، در آیتم بهترین فوتبالی این الهام فرهمند بود که با کسب بیشترین آرا بالاتر از احسان حاج‌صفی و امیرحسین اکبری برتر شد، به همین خاطر گفت‌وگویی ترتیب دادیم که از احساس و احوالاتش در سال نو صحبت کند.
الهام فرهمند کاپیتان تیم فوتبال بانوان سپاهان در لیگ برتر 96 و ملی‌پوش تیم ملی رده بزرگسالان در این روزهای نوروزی و شاد با ما همکلام شده است.

فارس: سال 96 سال خوبی برایتان بود؟
فرهمند: سال 96 هم اتفاقات خوب داشت و هم بد، اما به نظر من اتفاق خیلی خوبش تیم‌داری باشگاه سپاهان بود که در فوتبال بانوان صورت گرفت.

فارس: بهترین نتیجه‌ای را که از حضور در رقابت‌های ملی سال 96 کسب کردید، کجا و در کدام مسابقه بوده است؟
فرهمند: فروردین ماه سال گذشته به مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا اعزام شدیم البته قبل از آن به دلیل این‌که تیم ملی فوتبال بانوان رده بزرگسالان تشکیل نشده بود از رنکینگ فیفا خارج شده بودیم که با تشکیل تیم و حضور در این رقابت‌ها دوباره به رنکینگ برگشتیم و 65 پله صعود کردیم؛ نتایج هم خیلی خوب بود به طوری که تیم سنگاپور را 6 بر صفر شکست دادیم با این‌که نسبت به ما رنکینگ بهتری داشت و سوریه را هم 12 بر صفر بردیم.

فارس: سال گذشته کاپیتان تیم فوتبال بانوان سپاهان در لیگ برتر بودید، کاپیتان بودن مسؤولیت سختی است؟
فرهمند: بازوبندی که آدم به بازویش می‌بندد از نظر وزنی وزن خاصی ندارد، یک پارچه سبک است اما وزن مسؤولیتش واقعاً سنگین است، چون یک کاپیتان باید رابط بین بچه‌ها، کادر فنی و باشگاه باشد، در زمین بچه‌ها را مدیریت کند حتی با داور که قاضی زمین است صحبت کند، هم باید روی بازی خودش تمرکز داشته باشد و هم بازیکنان و سایر اتفاقات داخل زمین، این‌که کجا باید داد بزند کجا باید تیم را آرام کند؛ من خودم فکر نمی‌کردم انقدر کار سخت و سنگینی باشد اما با کمک همه بچه‌ها و کادر فنی تا آنجایی که در توان داشتم سعی کردم به نحو احسن انجامش دهم.

فارس: معمولا در تعطیلات نوروز دوست دارید چه کاری انجام دهید؟
فرهمند: خیلی دلم می‌خواست بیشتر استراحت کنم اما از دوم فروردین تمرینات اختصاصی‌ام شروع شده و مدام مشغول تمرین هستم.

فارس: دلتان می‌خواهد به مهمانی بروید یا مهمان بیاید؟
فرهمند: ترجیح می‌دهم مهمان بیاید.

فارس: از خوردنی‌های مرسوم عید به کدام‌ها بیشتر علاقه دارید؟
فرهمند: گز را خیلی دوست دارم.

فارس: اگر به شما بگویند همین الآن چمدانتان را ببندید و به یک سفر بروید،کجا می‌روید؟

فرهمند: به کشور ایتالیا مسافرت می‌کنم چون ونیز را خیلی دوست دارم و بناها و ساختمان‌های این کشور برایم جالب است، من به تیم ملی ایتالیا بسیار علاقه‌مند هستم و خیلی دلم می‌خواهد به آن‌جا بروم و از نزدیک استادیوم‌ها و تمریناتشان را ببینم و اینکه تمریناتشان را چطور انجام می‌دهند؛ کلاً برایم کشور جالبی است.

فارس: اگر بخواهید به جای یکی از سین‌های هفت‌سین یک سین دیگر از هر آن‌چه که خودتان دوست دارید بگذارید، چه چیزی را قرار می‌‌‌دهید؟
فرهمند: سپاهان را می‌گذارم.

فارس: دلتان می‌خواهد چیزی را که عیدی می‌گیرید تنها چند عدد اسکناس باشد یا یک جعبه کادوپیچ شده با ربان قرمزی که دورتادورش را گرفته و به یک سمت پاپیون شده، اصلاً هم نمی‌توانید حدس بزنید که داخل آن چه چیزی هست؟
فرهمند: جعبه کادوپیچ شده را دوست دارم، مهم نیست چه چیزی داخلش باشد، مهم این است که یک یادگاری باشد که سلیقه خود آن فرد را نشان دهد.

فارس: تا حالا با افراد خانواده، فامیل، دوست یا آشنا در تعطیلات عید گل‌کوچیک بازی کرده‌اید؟
فرهمند: بله خیلی پیش آمده، اما خیلی وقت است که دیگر بازی نمی‌کنم چون در بازی آدم ناخودآگاه مصدوم می‌شود و من به خاطر مسابقات ملی و لیگ باید بیشتر مراقب خودم باشم به همین خاطر ترجیحاً این کار را نمی‌کنم؛ حتی یادم است یک بار سیزده‌بدر با خانواده رفتیم به یک سالن ورزشی و با هم فوتسال بازی کردیم.

فارس: بازی فوتبال‌ به این شکل لذت بیشتری دارد یا در میدان یک مسابقه بزرگ و مهم؟
فرهمند: گل‌کوچیک با خانواده بازی می‌کنیم که بیشتر خوش باشیم، بخندیم و خیلی هم خوش می‌گذرد اما وقتی در یک مسابقه ملی و مهم بازی می‌کنم لذت و خوشحالی که آن لحظه هست به خاطر پیروزی‌اش قابل مقایسه با گل‌کوچیک بازی کردن نیست همان‌طور که ناراحتی‌اش از نتیجه نگرفتن خیلی سنگین‌تر از گل‌کوچیک است؛ در کل آدمی هستم که بیشتر دوست دارم رقابت کنم.

فارس: در نظرسنجی برترین‌های ورزش استان در سال 96، شما به عنوان بهترین فوتبالی شناخته شدید، نظرتان را بگویید؟
فرهمند: خیلی مشخص است که سطح کیفی بازی حاج‌صفی زمین تا آسمان با من فرق دارد و به لحاظ فنی از من خیلی بهتر است، این تفاوت سطح در تمام دنیا بین آقایان و بانوان هست، یک‌سری امکانات برای آقایان مهیا می‌شود که برای بانوان نمی‌شود؛ فکر می‌کنم توانستم در این رشته با وجود همه کمبودها خوب تمرین کنم و توانایی‌هایم را نشان دهم و قطعاً این مسأله تأثیرگذار بوده است که من در نهایت به عنوان بهترین فوتبالی در این لیست انتخاب شدم.

فارس: اینکه بهترین ورزشکار سال استان و بهترین فوتبالی بانوان بودند چه حس و حالی دارد؟
فرهمند: بسیار خوشحال‌کننده است چون نشان می‌دهد کسانی که به ما رأی دادند تلاش‌هایمان را دیدند و مد نظر قرار دادند، با این عنوانی که در این نظرسنجی به دست آوردم امسال سعی می‌کنم تلاشم را ده برابر کنم تا سال بعد از این‌جایی که ایستادم ده پله بالاتر روم، خوشحالم که مردم شهرم الآن من را می‌شناسند حتی می‌دانند که رشته فوتبال برای بانوان هم هست در حالی که در نظرسنجی سال‌های قبل کسی من و هاجر صفرزاده را نمی‌شناخت و این‌که توانایی‌هایمان چقدر است و چه افتخاراتی کسب کردیم، اما الآن همین که بانوان دیده شدند جای خوشحالی دارد و خیلی ارزشمند است همچنین باعث می‌شود جلو که می‌رویم روند صعودی‌مان را حفظ کنیم.

فارس: بزرگ‌ترین آرزویتان در سال جدید؟
فرهمند: آرزو می‌کنم در فصل جدید با باشگاه سپاهان قهرمان لیگ برتر شویم و همچنین با تیم ملی فوتبال بانوان بتوانیم اردوهای زیادی را برپا کنیم تا از مسابقات مقدماتی المپیک 2020 سربلند بیرون بیاییم، به پیروزی‌هایی برسیم که بتوانیم بانوان فوتبالیست را در المپیک ببینیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها