X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 اردیبهشت 1397, 13:07
کد خبر: 26595
خبرنگار: lark
نظرات: 22

خارجی‌ها را هم رصد کردیم اما اولویت‌مان مربی بزرگ ایرانی است

تابش: به هواداران قول قهرمانی می‌دهم!

تابش: به هواداران قول قهرمانی می‌دهم! تابش: به هواداران قول قهرمانی می‌دهم!
با تمام گمانه‌زنی‌هايي که وجود داشت سرپرست فصل پیش سپاهان به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب شد. با تمام گمانه‌زنی‌هايي که وجود داشت سرپرست فصل پیش سپاهان به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب شد. مسعود تابش که خود سابقه بازی در مستطیل سبز را داشته و در رده مربیگری هم تجربه‌هايي در کارنامه دارد حالا از موفقیت سپاهان برای فصل بعد حرف به میان مي‌آورد و به هواداران قولی جز قهرمانی نمی دهد. هنوز سرمربی این تیم انتخاب نشده اما مدیران باشگاه دست روی دست نگذاشته اند و تابش مي‌گوید که از دو ماه پیش کمیته فنی زردهای نصف جهان با نفرات خوب و ستاره‌هاي لیگ مذاکرات لازم را انجام داده اند اما در نهایت انتخاب را سرمربی سپاهان خواهد داشت که مي‌گوید مدنظر آنها یک مربی ایرانی کارنامه‌دار و بزرگ است.

آقای تابش با تمام گمانه زنی‌هايي که وجود داشت سرانجام خودتان به عنوان مدیرعامل سپاهان انتخاب شدید؟
بله و خوشحالم از روزی که بنده به عنوان سرپرست در این مجموعه مشغول به کار شدم به صورت تمام وقت و با احساس مسوولیت کامل کارها را پیش بردم. مشکلات ما طی این فصل بیشتر در حوزه فوتبال بزرگسالان بود و برخلاف همه نگاه‌هايي که وجود دارد امسال مجموعه سپاهان فصل موفقي را در رشته‌ها و رده‌هاي مختلف پشت سر گذاشت. ما تیم‌هاي قدرتمند دیگری داریم که در آن آقایان و بانوان موفق بودند و کاملا در نتیجه‌گیری تاثیرگذار عمل کردند. در تیم فوتبال بزرگسالان هم هرچه لازم بود در اختیارشان گذاشتیم و حتی مربی هم عوض کردیم تا شاید با یک شوک کار درست شود. آقای ابراهیم زاده که یکی از مربیان با دانش و آشنا با سپاهان بودند هم زحمت کشیدند و شرایط خوبی را در کمپ‌هاي خودمان به وجود آوردیم.

اما نتوانستید موفق باشید و هرچه کردید بازهم این تیم نتیجه نگرفت؟
به هرحال طی 7، 8 هفته نمی توانستیم با اینکه تیم پتانسیل لازم را داشت کار اساسی تا پایان لیگ انجام بدهیم. در کنار این مساله واقعا سپاهان در خیلی از بازی‌هاي این فصل خودش بدشانس بود و بعضا نتایج را با اینکه تیم عملکرد خوبی داشت روی اشتباهات فردی واگذار کردیم و در مقاطعی واقعا این اشتباهات بیش از حد شده بود. خود من هم بازی کرده ام و هم مربی فوتبال بوده ام و مي‌دانم اگر بازیکن شرایط عادی و آرامش نداشته باشد عملکردش همراه با اشتباه خواهد بود. تیم بابت عدم نتیجه گیری تحت فشار بود و هرچه کردیم موفق نبودیم و فصل اسفباری را سپری کردیم که حالا از این تجربه برای فصل آینده بهره خواهیم برد. همین اتفاق و نتیجه نگرفتن تیم فوتبال بزرگسالان سپاهان باعث شد 2919 عضو مجموعه سپاهان شامل مربی، بازیکن، پزشک، مدیر تیم و غیره را در رده‌هاي مختلف که موفق بودند تحت الشعاع خودش قرار دهد.

پس با این شرایط خیلی امیدوار به دلجویی از هوادارانی هستید که این فصل خیلی ناراحت بودند.
قطعا تیم فصل آینده موفق خواهد بود. سپاهان تیم بزرگ و پرافتخار فوتبال ایران است که در مسابقات بین‌المللی حضور داشته و عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی را دارد. انتظاری جز قهرمانی از سپاهان نیست و مطمئن باشید با توجه به تمهیداتی که از دو ماه پیش شروع شده است فصل بعد قطعا تیم قدرتمندی را هواداران خواهند دید.

اما بازیکن خوب کم نداشتید که تیم قهرمان نشد؟

بله، بازیکن خوب کم نداشتیم اما به نظر من جنس‌مان جور نبود. شما وقتی به یک فروشگاه مي‌روید هرچقدر هم که اجناس خوب باشد اما با هدف تان سازگار نباشد نتیجه نخواهید گرفت. ما بازیکنان خوبی داشتیم اما به نظرم جنس مان برای رسیدن به هدف‌مان جور نشده بود. از همین رو به دنبال آوردن مربی بزرگی به سپاهان هستیم و باید این تیم را دوباره در مسیر موفقیت قرار دهیم.

رویکرد شما برای آوردن مربی بزرگ یک مربی نامدار خارجی است یا از دانه درشت‌هاي لیگ خودمان که مدام اسم آنها اطراف باشگاه سپاهان شنیده مي‌شود، است.
هر دو حوزه را مدنظر داریم اما اولویت مان آوردن یک مربی بزرگ داخلی است. البته این تخطئه کردن عملکرد دیگر مربیان این تیم چه داخلی و چه خارجی نیست. آقای ابراهیم‌زاده زحمت کشیدند و پیش از ایشان هم کرانچار خیلی زحمت کشید. کرانچار با این سپاهان قهرمان شده بود اما امسال ناموفق بود. کرانچار حالا سرمربی تیم امید ایران است و قطعا نهایت تلاش خودمان را جهت تقویت تیم او به کار خواهیم بست و امیدوارم بعد از 40 سال بتوانیم با کمک او و همیاری دیگر اهالی فوتبال به المپیک برویم. متاسفانه در مقطعی صحبت‌هاي من را در مورد کرانچار وارونه القا کردند. مگر فان خال مربی کوچکی بود. او در بارسلونا، هلند و بایرن موفق بود اما در منچستر نتوانست کاری از پیش ببرد و این اصلا دلیلی بر بی کیفیت بودن او نبود، در حالی که یک تئوریسین است. کرانچار هم به همین شکل و امیدوارم در مسیر بردن تیم ما به المپیک موفق باشد. کی روش هم چنین شرایطی دارد. یک مربی بزرگ که عملکرد خوبی با تیم ملی کشورمان داشته است اما در مقطعی بعد از موفقیت منچستر در رئال مادرید نتوانست کارنامه خوبی داشته باشد و این دلیلی بر بی کیفیت بودن این مربی نیست.

با این شرایط به هواداران سپاهان قول قهرمانی مي‌دهید؟
صددرصد هرچند که در فوتبال قول دادن به خصوص قول قهرمانی درست نیست اما باید فصل بعد سپاهان مدعی اول کسب این عنوان باشد. فصل گذشته تیم خوبی داشتیم که این دیدگاه را با کرانچار داشت و همه خواسته‌هاي او هم فراهم شد اما موفق نبودیم. امسال هم تفکر ما چیزی جز قهرمانی نیست و آن موقع هم کرانچار خواست تنها کریمی به کادرفنی او اضافه شود و حتی به او اعلام کردیم اگر بازیکن یا نفری مدنظر است به تیم اضافه کنیم که او گفت این ابزار برای من کافی است. الان درس گرفته ایم و با قدرت برای فصل جدید در مسیر قهرمانی قدم بر مي‌داریم.

شما هنوز سرمربی تیم‌تان مشخص نشده اما شنیده مي‌شود با برخی ستاره‌هاي لیگ مذاکره و حتی به توافق هم رسیده اید. این مي‌تواند این معنی را بدهد که سرمربی‌تان مشخص شده اما قصد نداريد نام او را فعلا اعلام كنيد. او گزینه‌اي است که این روزها زیاد اسمش اطراف سپاهان شنیده مي‌شود.
ما کمیته فنی بسیار قوی و خوبی داریم و خود من هم اطلاعات خوبی در فوتبال دارم. ما مجبور هستیم یکسری رایزنی‌ها را داشته باشیم ولی در نهایت هر بازیکنی را که سرمربی بخواهد جذب خواهیم کرد. ما این را مي‌دانیم که مربیان مختلف نظرات متفاوتی دارند و اصول کار بايد با نظر سرمربی باشد اما نفرات مدنظر را زیر نظر داریم و با هیچ‌کس هم قطعی امضا نکرده‌ایم تا با حضور سرمربی در مورد آنها به قطعیت برسیم.

سرمربی شما دقیقا چه موقع مشخص مي‌شود؟
خودمان هم عجله داریم چون امسال لیگ زودتر آغاز خواهد شد و تمرینات را به تناوب باید زودتر آغاز کنیم. با این حال تا انتخاب سرمربی تیم نمی توانستیم دست روی دست هم بگذاریم و بازیکنان مطرح لیگ برتر و حتی لیگ را هم رصد کردیم و با انتخاب آنها رایزنی‌هاي موردنظر را انجام دادیم تا کار انتخاب سرمربی تمام شود و نظر نهایی را ایشان بدهند.

گفته مي‌شود با گزینه‌هاي خارجی مطرح هم در صورت اینکه گزینه داخلی شما به سپاهان نیاید مذاکره داشته اید؟
سپاهان مجموعه بزرگی است که در حال حاضر 400 تا 500 مربی در آن مشغول به کار هستند. اگر دوستان رسانه‌اي کمک کنند و چند روزی اجازه بدهند ما با آرامش انتخاب خوب‌مان را خواهیم داشت و به زودی سرمربی جدید سپاهان را معرفی خواهیم کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها