X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

10 خرداد 1397, 21:43
کد خبر: 26716
خبرنگار: khani
نظرات: 8

اهداف و برنامه های امیر در لیگ هجدهم

نقشه قلعه‌نویی برای قهرمانی

نقشه قلعه‌نویی برای قهرمانی نقشه قلعه‌نویی برای قهرمانی
پرافتخارترین مربی لیگ برتر باردیگر روی نیمکت پرافتخارترین تیم لیگ برتر نشسته و با خریدهای سریع و ضربتی به دنبال ساخت تیمی قدرتمند برای فصل آینده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از " ورزش سه" سپاهان تا اینجا 5 خرید انجام داده به اضافه اینکه با امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی قرارداد بسته است. سپاهان بعد از سه فصل بد حالا با اهداف تازه ای پا به بازار نقل و انتقالات گذاشته است به طوری که خریدهایی که انجام می دهد باعث شگفتی کارشناسان شده است. در 5 خرید سپاهان یعنی پیام نیازمند، محمد ایرنپوریان، استنلی کی روش، سجاد شهباززاده و ابراهیم صاحلی سه مهاجم قرار دارند و این در حالی است که طلایی ها مهدی شریفی ، مهرداد محمدی، مسعود حسن زاده و ساسان انصاری را به عنوان مهاجم در اختیار دارند. این نشان می دهد که امیرقلعه نویی در اندیشه ساختن یک تیم قدرتمند و البته با سبک و سیاق خودش است.
دو خرید کلیدی
1-دروازه بان جوان

پیام نیازمند دروازه بان جوان پیکان فصل خوبی را داشت و اولین خرید قلعه نویی در سپاهان بود.موضوعی که علاوه بر توانایی های فنی این دروازه بان 23 ساله باید گفت اینکه قلعه نویی در این سال ها نشان داده که با دروازه بان های جوان بهتر وراحت تر کار می کند و می تواند از آن ها دروازه بان های خوبی بسازد.
2-قدرت در کناره ها
خرید ایرانپوریان هم یکی دیگر از خریدهایی است که می تواند کلید طلایی قلعه نویی در فصل آینده باشد. او با ایرانپوریان و آقایی دو دفاع کناری راست و چپ قدرتمند و گلساز دارد که می توانند برای مهاجمان نوک تمام کننده توپ بریزند تا آن ها را به تور برسانند. حالا کناره های سپاهان با ایرانپوریان تبدیل به یکی خطرناکترین ها در لیگ ایران خواهد شد.
دو هدف ژنرال
اما هدف امیر از خریدهای متفاوتی که انجام می دهد چیست؟ در نگاه اول شاید او سه مهاجم با سبک و سیاق شبیه به هم خریده باشد به طوری که وقتی با استنلی کی روش قرارداد بست دیگر کسی فکر نمی کرد ابراهیم صالحی و شهباززاده را هم بگیرد اما این اتفاق افتاد. با این وجود به نظر می رسد امیر از این خریدها دو هدف مهم را مدنظر داشته است.
1-میانگین قدی
تیم سپاهان در فصل قبل و به خصوص در خطوط تهاجمی یک تیم با میانگین قدی متوسط و پایین بود. قلعه نویی اما با خریدهایی که انجام داد میانگین قدی تیمش را به طرز شگفت انگیزی افزایش داد. استنلی کی روش، ابراهیم صالحی که از جمله بازیکنان بلند قد هستند و ایرانپوریان و شهباززاده از متوسط بالاتر هستند. این موضوع نه تنها در زمان حمله که در مواقع دفاع نیز می تواند یک نکته مهم برای هر تیم باشد. با این وجود تاکید امیر بیشتر روی بالابردن میانگین قدی خط حمله اش بود چرا که تیم های او همیشه بازیکنان کناری با سانترهای دقیق دارد و مهاجمان سرزن در این سیستم نقش مهمی ایفا می کنند.
2-تنوع بازی
اما با حضور سه مهاجم متفاوت در لیست سپاهان و حضور 4 بازیکن دیگر یعنی ساسان انصاری، مهرداد محمدی، مسعود حسن زاده و مهدی شریفی این تیم اکنون صاحب یکی از متنوع ترین خطوط تهاجمی لیگ برتر خواهد شد. البته که به احتمال زیادی یکی دو نفر از این جمع جدا خواهند شد و آنطور که از سپاهان خبر می رسد شانس حسن زاده و شریفی کمی برای جدایی بیشتر است اما با این وجود اضافه شدن کی روش، شهباززاده و صالحی که هرکدام توانایی منحصر به فردی دارند در نوع خود جالب توجه است. استنلی کی روش یک مهاجم توپ نگه دار است ، شهباززاده یک گل زن و مهاجم تمام کننده هجده قدم و ابراهیم صالحی یک بازیکن خوب برای ضدحملات و انتقال سریع توپ است. هر سه این بازیکنان البته که مهاجمانی سرزن هم هستند.
سپاهان بازمی گردد؟
آیا سپاهان به دوران باشکوه بازمی گردد. قلعه نویی با جدیت تمام در حال ساختن تیمی برای برنده شدن است. او به جای اینکه دنبال ستاره های پرسرو صدا باشد به سراغ بازیکنانی رفته است که به درد نوع بازی و تاکتیکش می خورند. او بازیکنانی را جذب کرده و تیمی می سازد که نتیجه بگیرد و این می تواند تصویری از یک مدعی برای سپاهان خلق کند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها