X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 خرداد 1397, 09:40
کد خبر: 26789
خبرنگار: khani
نظرات: 31

سرمایه فولاد مبارکه در پایه‌های سپاهان حرام می‌شود

سرمایه گذاری در پایه‌ها برای هیچ

سرمایه گذاری در پایه‌ها برای هیچ سرمایه گذاری در پایه‌ها برای هیچ
مدیریت اشتباه باشگاه سپاهان در طرز قرارداد بستن با بازیکنان ‌پایه‌ای که به‌ تیم فوتبال بزرگسالان اضافه می‌شوند ضرر زیادی به این باشگاه وارد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، باشگاه سپاهان هر ساله هزینه قابل توجهی برای اداره تیم‌های پایه خود انجام می‌دهد و در چند سال اخیر نیز بازیکنان زیادی از تیم‌های پایه سپاهان به فوتبال کشور معرفی شده‌اند.
اما مدیران سپاهان به بدترین شکل ممکن از گنجینه ‌ارزشمند خود استفاده برده‌اند، به طوری که بازیکنان جوان سپاهان پس از اینکه به مرز پختگی رسیدند در حالی که سهمیه زیر ۲۳ سال هستند قراردادشان تمام می‌شود و آن زمان بر سر تمدید قرارداد برای باشگاه ناز می‌کنند که دلیل آن هم‌ طبیعتا پیشنهادهای سایر تیم‌های لیگ برتری است.
در سالیان گذشته بازیکنان زیادی مثل اکبر ایمانی، محمد حسین مرادمند، محمد ناصری، محسن آقایی، امیرحسین کریمی، سعید قائدی‌فر، حسین فاضلی، رضا اسدی، آرمین سهرابیان و البته مهدی شریفی از آکادمی سپاهان رشد پیدا کرده‌اند و پس از اتمام قرارداد به طور رایگان به سایر تیم‌های لیگ برتری پیوسته‌اند. اتفاقی تاسف بار برای مدیریت باشگاه سپاهان که گویی برای تقویت سایر تیم‌های لیگ برتر آکادمی راه اندازی کرده‌ است.
اشتباه مدیران سابق سپاهان از آنجا آغاز شد که با بازیکنان جوانی که تازه به تیم بزرگسالان اضافه شدند قرارداد کوتاه مدت بستند و این بازیکنان پس از دو یا سه فصل و در حالی که آزمون و خطای خود را در سپاهان پشت سر گذاشتند و زمان بهره وری از آنها فرا رسیده است، یا طلب قرارداد سنگین می کنند یا به تیم های آماده خور رقیب می روند.
آخرین شکست سپاهان در نگه داشتن بازیکن آکادمی عارف غلامی است. بازیکنی ۲۱ ساله که به پایان قرارداد با سپاهان‌ رسیده و مدیران سپاهان برای تمدید قرارداد این بازیکن به مشکل خورده‌اند. از طرفی دو باشگاه آماده خور تهرانی هم فرصت را غنیمت شمرده‌اند و برای جذب این مدافع با استعداد پیشنهادهای وسوسه انگیزی به او ارائه داده‌اند تا راحت و بی دردسر بازیکنی که چندین‌ سال در تیم های ‌پایه‌ سپاهان پول فولاد مبارکه برای او هزینه شده را در بهترین‌ زمان به خدمت بگیرند.
فصل آینده احتمالاً در حالی آغاز می‌شود که دو تیم سرخابی پایتخت در کنار چند تیم دیگر لیگ از محصولات آکادمی سپاهان در لیست خود بهره می‌برند، استقلال که مانند فصل گذشته از آرمین سهرابیان سود می‌برد و در سوی دیگر مهدی شریفی نیز امید خط حمله‌ سرخ‌ها خواهد بود. در این میان عارف غلامی نیز که با سپاهان به دلیل پیشنهاد مالی بالاتر استقلال و پرسپولیس به توافق نرسیده است به یکی از این دو تیم می‌پیوندد.
با این حساب شاید بهتر باشد یا سپاهان کلا قید تیمداری و هزینه در رده پایه را بزند یا در زمان اضافه کردن‌ بازیکنان پایه به تیم بزرگسالان به طور نظام مند با آنها قرارداد بلند مدت ببندد تا اسیر نمک نشناسی برخی از این بازیکنان در بهترین زمان بهره وری از آنها نشود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها