X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 تیر 1397, 08:50
کد خبر: 26864
خبرنگار: khani
نظرات: 4

زاغی‌نژاد: انتخاب مربیان سپاهان و ذوب‌آهن کارشناسی‌شده است

پوست‌اندازی در سپاهان و ذوب‌آهن؛ آیا مردم امیدوار شوند؟

پوست‌اندازی در سپاهان و ذوب‌آهن؛ آیا مردم امیدوار شوند؟ پوست‌اندازی در سپاهان و ذوب‌آهن؛ آیا مردم امیدوار شوند؟
تغییرات جدید ایجاد شده در تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن انتظارات و امید به نتیجه‌گیری را در هر ۲ تیم افزایش داده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، خاتمه یافتن لیگ هفدهم با آغاز تغییرات در تیم‌های سپاهان و ذو‌ب‌آهن همراه بوده و هر 2 تیم با پوست‌اندازی جدیدی رو به رو شدند.
نتایج فاجعه‌بار سپاهان در فصل گذشته و پیش رفتن زردپوشان تا مرز سقوط، مسئولان این تیم را وا داشت که دست به تغییرات گسترده‌ای زده و تیم قدرتمندی را برای فصل آینده آماده کنند.
سپاهانی‌ها در نخستین قدم قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی فصل آینده خود برگزیدند و به سرعت فعالیت نقل و انتقالاتی خود را آغاز نموده و بازیکنان زیادی را جذب کردند.
در آن سو ذوب‌آهن شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. سبزپوشان اصفهانی که فصلی رویایی را پشت سر گذاشتند، با رفتن قلعه‌نویی بلافاصله امید نمازی‌زاده را جایگزین وی کرده و هدایت این تیم را در لیگ هجدهم به وی سپردند. ذوبی‌ها برخلاف دیگر تیم همشهری خود، بدون هیاهو اهداف خود را در فصل نقل و انتقالات پیش برده و با حفظ شاکله اصلی تیم، سعی در ترمیم نقاط ضعف خود دارند.
نکته جالب توجه این است این تغییرات و جابه‌جایی‌ها با استقبال گسترده از جانب دوستداران و پیشکسوتان هر 2 تیم رو به رو شده و سطح انتظارات و توقعات از تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن را به شدت افزایش داده است.
استقبال گسترده هواداران سپاهان از نخستین جلسه تمرینی این تیم و تشویق بی‌امان قلعه‌نویی، نشان از امیدواری‌های بالای آنان برای بازگشت به جمع مدعیان اصلی لیگ دارد.
بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال اصفهان امیر قلعه‌نویی را درست‌ترین انتخاب ممکن در شرایط فعلی سپاهان دانسته و معتقدند که وی می‌تواند زردپوشان اصفهانی را به روزهای پرافتخار گذشته بازگرداند.
دلیل این مدعا را می‌توان علاوه بر کارنامه امیر قلعه‌نویی، در شخصیت و کاریزمای خاص این مربی جست‌وجو کرد.
به اعتقاد بسیاری، قلعه‌نویی مربی باهوشی است و تا زمانی که ابزارهای لازم برای رسیدن به اهدافش را در اختیار نداشته و از موفقیت خود مطمئن نباشد، هیچ‌گاه مسئولیت تیمی را بر عهده نمی‌گیرد.
نگاهی به لیست بازیکنان جذب شده سپاهان نشان می‌دهد که قلعه‌نویی با تشخیص درست نقاط ضعف و قوت تیمش، سعی در رسیدن به ترکیبی را دارد که توانایی اجرای برنامه‌ها و خواسته‌هایش را داشته باشد.
از طرف دیگر قدرت رهبری بالا، روحیه جنگندگی و توانایی بالای وی در کنترل حواشی، همان حلقه گمشده سپاهان در فصل گذشته است.
در آن سو، شرایط ذوب‌آهن اگرچه متفاوت از رقیب دیرینه‌اش است، اما نویدبخش تداوم موفقیت‌های قبلی در فصل آینده است.
حفظ شاکله اصلی تیم و سعی در ترمیم نقاط ضعف در کنار حضور یک مربی جوان که با فوتبال روز دنیا آشنایی کافی دارد، بسیاری از پیشکسوتان و دوستداران ذوب‌آهن را معتقد ساخته است که این تیم در فصل آینده جزء مدعیان جدی لیگ بوده و می‌تواند موفقیت‌های فصل قبل را ادامه دهد.
از طرفی کارنامه نمازی‌زاده و سابقه وی در فوتبال پایه، در بین پیشکسوتان ذوب‌آهن این انتظار را به وجود آورده است که راهکار مناسبی برای استفاده از سرمایه‌های جوان باشگاه به وجود آورد.
آنها معتقدند که نمازی‌زاده قابلیت ایجاد یک ساختار جدید در باشگاه ذوب‌آهن را دارد و می‌تواند تیمی جوان، پوینده و در عین حال مقتدر را به وجود آورد که هم از سرمایه‌های باشگاه به بهترین نحو استفاده کند و هم دست به افتخارآفرینی بزند.
حاج رسولیها: سپاهان و ذوب‌آهن می‌توانند موفق باشند
حسن حاج رسولیها، مربی تیم امید ذوب‌آهن ، با اشاره به تفاوت سبک کاری قلعه‌نویی و نمازی‌زاده اظهار داشت: قلعه‌نویی تجربه بالایی دارد و فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد، وی هرجا بخواهد برود با مطالعه و اندیشه می‌رود و به دنبال ابزاری است که بتواند با آن نتیجه بگیرد. بنابراین فکر می‌کنم که قلعه‌نویی بدون مطالعه و بدون تفکر به سپاهان نیامده است.
وی ادامه داد: قلعه‌نویی می‌داند که پر افتخارترین مربی ایران است و باید در سپاهان نتیجه بگیرد و اگر موفق به نتیجه‌گیری نشود، این موضوع می‌تواند بار منفی و بدی برای او داشته باشد.
حاج رسولیها دوری نمازی‌زاده از فوتبال ایران را مانعی برای وی ندانسته و خاطرنشان کرد: نمازی زاده با کارلوس کی‌روش کار کرده و 3 سال در ایران بوده و من فکر می‌کنم که دوستان خوبی در ایران داشته و با داخل کشور ارتباط داشته است. زمینه کاری نمازی‌زاده تفاوت‌هایی با قلعه‌نویی دارد، چون قرار است در باشگاه ذوب‌آهن ساختارسازی صورت بگیرد و تیم‌های زیر مجموعه‌ را درست کنند و بیشتر به بازیکنان جوان و جویای نام بها داده شود و بیشتر با آنها کار کنند.
حاج رسولیها با اشاره به اینکه ذوب‌آهن با حفط شاکله اصلی تیم می‌تواند موفق شود، گفت: با توجه به اینکه شاکله اصلی تیم حفظ شده و خریدهای خوبی که ذوب‌آهن داشته است و بازیکنان جدیدی که در آینده جذب می‌شوند، ذوب‌آهن می‌تواند موفقیت‌هایش را ادامه دهد.
وی در ادامه افزود: در سپاهان نیز قلعه‌نویی بازیکنان جدیدی را آورده است که قطعاً زمانی را نیاز دارد تا بتواند آنها را با سایرین هماهنگ کند. قلعه‌نویی شرایط لازم برای رسیدن به موفقیت را دارد و آنقدر به کارش وارد هست که می‌تواند سپاهان را موفق کند.
وی در پایان گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده هر 2 تیم می‌توانند موفق شوند، اما باید به آنها زمان داد.
زاغی‌نژاد: انتخاب مربیان سپاهان و ذوب‌آهن کارشناسی‌شده است
قاسم زاغی‌نژاد مربی تیم فوتبال سپاهان، تغییرات ایجاد شده در 2 باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن را مفید دانسته و اظهار داشت: به نظر من انتخاب سرمربیان توسط مدیران 2 باشگاه کاملاً کارشناسی‌شده بر اساس زمینه اطلاعاتی بسیار قوی بود. قلعه‌نویی کارش را خیلی خوب بلد است و هیچ تیمی نبوده که در آن موفق نبوده باشد. قلعه‌نویی می‌داند از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به چه ابزارهایی نیاز دارد و مربی است که همه خواسته‌هایش باید عملیاتی شود تا موفق شود. توانایی‌های بالقوه او بر هیچ کس پوشیده نیست و سوابق کاری او ثابت می‌کند که انسان موفقی است.
وی ادامه داد: نمازی‌زاده را نیز از زمانی که در تیم ملی دستیار کی‌روش بود می‌شناسم و طبیعتاً با توجه به رفتن قلعه‌نویی، ذوب‌آهن نمازی‌زاده را با کارشناسی معقول و عاقلانه انتخاب کرده است. باشگاه ذوب‌آهن مسیری را انتخاب کرده که این تیم را در شرایط ایده‌آل و مدعی حفظ کند و سعید آذری نیز در چند سال اخیر نشان داده که مدیری است که با زمینه اطلاعاتی قوی تصمیم می‌گیرد و روی تصمیم خود استوار است و به نظر من موفق هم بوده است.
زاغی‌نژاد با اشاره به حفظ مهره های اصلی ذوب‌آهن،خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن مهره‌های خود را حفظ نموده و بازیکن تاثیرگذاری هم از دست نداده است و خریدهای خوبی هم داشته است. اگر در مسیر هدایت تیم و تعاملات فنی و تاکتیکی اتفاقات خوبی بیفتد، این تیم قطعاً موفق می‌شود.
وی در ادامه افزود: در خصوص سپاهان هم روی قلعه‌نویی شناخت کافی دارم و می‌دانم نیمی از تمرینات تیم خود را در ذهنش انجام می‌دهد و بر اساس تمرینات بازیکنات خود را انتخاب می‌کند.
زاغی‌نژاد در پایان گفت: در یکی، دو سال گذشته مربیانی که در سپاهان حضور داشتند بدون تفکر به نیازهای باشگاه بازیکن می‌خریدند، اما مطمئنم انتخاب‌های قلعه‌نویی براساس شناخت بوده و موفق می‌شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها