X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 شهریور 1397, 09:42
کد خبر: 27624
خبرنگار: khani
نظرات: 8

پنج خوش یمن برای سپاهان؛

جنگ برای پنجمین قهرمانی پس از پنج سال ناکامی

جنگ برای پنجمین قهرمانی پس از پنج سال ناکامی جنگ برای پنجمین قهرمانی پس از پنج سال ناکامی
تیم فوتبال سپاهان در شرایطی از امروز پا به میدان جام حذفی می گذارد که از آخرین قهرمانی این تیم در جام حذفی پنچ سال می گذرد و حالا هواداران سپاهان منتظرند تا پس از پنج سال ناکامی برای پنجمین باز قهرمان این جام شوند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، تیم های سپاهان و شهرداری ماهشهر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم خواهند رفت که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اولین دیدارهای این دو تیم در جام حذفی که در ادامه می خوانید:
شهرداری ماهشهر پیش از این فقط یک بار در جام حذفی حضور داشته و تنها حضور این تیم در فصل ۹۶-۹۵ جام حذفی، با شکست برابر گسترش فولاد تبریز در مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسیده است.
اما دیگر تیم این بازی یعنی سپاهان با چهار قهرمانی از تیم های مدعی جام است و حالا پس از پنج سال ناکامی در این مسابقات، برای کسب یک قهرمانی دیگر تلاش خواهد کرد.
اولین قهرمانی سپاهانی ها در جام حذفی به سال ۸۳-۸۲ باز می گردد. سپاهانی ها در آن دوره جام حذفی از مرحله یک هشتم نهایی وارد مسابقات شدند و در دیدار نخست به مصاف فولاد خوزستان رفتند. آن ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت با حساب چهار بر ۲ این تیم را شکست دادند و در پایان نیز قهرمانی جام حذفی را به دست آوردند.
اما فصل بعد سپاهان در همان دیدار نخست برابر پاس همدان با حساب چهار بر یک شکست خورد تا در مرحله یک هشتم نهایی از جام حذفی کنار برود. دومین قهرمانی سپاهان، مربوط به فصل ۸۵-۸۴ است که از آن سال، تیم های لیگ برتری از مرحله یک شانزدهم نهایی وارد جام حذفی شدند. سپاهان در آن سال، کار را با پیروزی ۲ بر یک برابر مس کرمان آغاز کرد و در فصل بعد نیز، با پیروزی برابر نوژن مازندران در مرحله یک شانزهم نهایی، راه سومین قهرمانی خود را آغاز کرد و در پایان جام حذفی آن را جشن گرفت.
در سال ۸۷-۸۶ سپاهان کار را با پیروزی برابر مهرکام پاس تهران آغاز کرد اما این تیم بیشتر از مرحله یک چهارم نهایی در این جام پیش نرفت. فصل ۸۸-۸۷، با شروع قدرتمند زردپوشان اصفهانی در جام حذفی همراه بود و این تیم در دیدار مقابل مقاومت تهران، با حساب ۷ بر یک پیروز مسابقه شد اما شکست تیم اصفهانی در مرحله بعد، سند حذف آن ها از جام حذفی را امضا کرد.
سپاهان در فصل ۸۹-۸۸ نیز بار دیگر در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد، این تیم که کار را با پیروزی ۳ بر صفر برابر تیم صنعتی کاوه شروع کرده بود، نتوانست بیشتر از یک مرحله در این جام پیش برود.
در سال ۹۰-۸۹ سپاهان با پیروزی ۳ بر یک برابر ماشین سازی جام حذفی را آغاز کرد اما در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت تا انتظار قهرمانی چهارم برای سپاهانی ها یک سال بیشتر شود. در فصل بعد، سپاهان برای بار دیگر در مرحله اول با فولاد روبرو شد که این بار خوزستانی ها در این دیدار موفق بودند و با نتیجه ۱ بر صفر نماینده اصفهان را حذف کردند.
در فصل ۹۲-۹۱ جام حذفی بار دیگر برای سپاهان با بازی مقابل فولاد خوزستان آغاز شد که طلایی پوشان، با شکست ۲ بر یک فولاد را شکست دادند و توانستند به مرحله بعدی صعود کنند. در پایان آن دوره، سپاهان توانست به قهرمانی جام حذفی دست یابد.
سپاهان پس از سال ۹۲ وارد دوران افت خود در جام حذفی شد. در آن سال سپاهان در همان مرحله نخست با شکست برابر صنعت نفت آبادان از جام حذفی کنار رفت و در فصل ۹۴-۹۳ نیز با شکست برابر گل گهر سیرجان، باز هم از مرحله یک شانزهم نهایی جام حذفی پیش تر نرفت.
با این حال، سپاهانی ها موفق شدند در فصل ۹۵-۹۴ پس از پیروزی برابر سفیر قزوین با نتیجه ۴ بر صفر، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند و حتی در آن سال به نیمه نهایی نیز برسند اما رقیب اصفهانی آن ها، زردپوشان را در مرحله نیمه نهایی حذف کرد.
سپاهان در فصل بعدی جام حذفی را با پیروزی یک بر صفر برابر پارس جنوبی جم آغاز کرد اما باز هم در مرحله نیمه نهایی از دور مسابقات کنار رفت.
و بالاخره در سال گذشته، سپاهان در همان گام نخست بار دیگر در ورزشگاه نقش جهان مغلوب صنعت نفت آبادان شد و به مرحله یک هشتم نهایی نرسید. حالا باید دید نخستین بازی این فصل سپاهان در جام حذفی برابر شهرداری ماهشهر با چه نتیجه ای به پایان می رسد و آیا طوفان زرد می تواند با عبور از سد این حریف، راه پنجمین قهرمانی خود را پس از پنج دوره ناکامی هموار سازد یا نه؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها