X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 مهر 1397, 20:18
کد خبر: 27812
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 7

نظارتی نیست؟

کج سلیقگی سامانه پیامکی باشگاه؛ پرسپولیس فینالیست شود؟

کج سلیقگی سامانه پیامکی باشگاه؛ پرسپولیس فینالیست شود؟ کج سلیقگی سامانه پیامکی باشگاه؛ پرسپولیس فینالیست شود؟
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد چندی است سامانه پیامکی اطلاع رسانی اخبار تیم فوتبال سپاهان به منظور فعالیت رسانه ای و کمک اقتصادی به باشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه در ازای ارسال هر پیامک به طور روزانه مبلغ 200 تومان از حساب طرفداران فوتبال و هواداران تیم ها کسر می کند.
آنچه در سال های اخیر این سامانه برای باشگاه سپاهان انجام داده بسیار متفاوت تر از رسالتی است که متعهد آن بوده است. در تبلیغاتی که باشگاه سپاهان پیش از این برای معرفی این سامانه منتشر کرده بود، این بستر پیامکی منبعی برای اطلاع رسانی دقیق و سریع محتوای هواداری عنوان شده بود. مورد اول اما در خصوص این پیامک ها، ارسال اخبار مخدوش ، ناقص و تاریخ گذشته سپاهان است. مشکلی که فعالیت این سامانه را در فرمالیته ترین حالت ممکن به چشم می آورد.
کج سلیقگی سامانه پیامکی باشگاه؛ پرسپولیس فینالیست شود؟

با چشم پوشی از نقیصه موجود به دومین و بزرگترین مشکل این بسته های های هواداری می رسیم. در شرایطی که تنها فعالیت رسمی هواداری باشگاه (و نه کانون هواداران) تنها معطوف به ارسال پیامک های طولانی و دست چندم است، گویا مطالعه ای در این خصوص انجام نشده و شناختی از جامعه هدف و هوادارای پر افتخارترین تیم ایران به عمل نیامده است. در شرایطی که سالهاست قهر رسانه ای خبرگزاری های پایتخت و معطوف شدن توجهات به تیم های سرخابی خاطر بسیاری از هواداران اصفهانی و سایر استان ها را آزرده کرده حداقل انتظار ممکن از سامانه پیامکی ای که از سوی باشگاه تاییدمی شود همین نظارت و دقت اندک مدیران باشگاه است. حال آنکه این سامانه، متفاوت تر از سایر رسانه های واقعا هواداری، با دریافت وجه اقدام به تبلیغات و فعالیت می کند و پس از آن محتوایی غیرهوادارای و فاقد رضایتمندی را برای هواداران ارسال می کند از لحاظ شرعی نیز قابل تامل و بررسی است!

نمونه از هر دو مشکل عنوان شده در پیامکی که ساعت 18:30 روز پنجشنبه 12 مهرماه 1397 از این سامانه به طور انبوه برای مخاطبان ارسال شده است گواه این مدعاست. در شرایطی که سپاهان در آستانه دیدار حساس جام حذفی قراردارد ، سایر رسانه های هواداری به دنبال ایجاد شور و اشتیاق برای پرکردن استادیوم هستند و امیر قلعه نویی ساعاتی پیش، سخنان مهمی در خصوص این دیدار در کنفرانس خبری پیش از بازی در هتل کوثر به زبان آورده، پیامکی با عنوان «پرسپولیس، کار نیمه تمام سپاهان را تمام می کند» به استقبال حضور سرخپوشان، در فینال آسیا رفته است. هر چند محتوای منتشر شده از سوی برخی کانال های ورزشی در تلگرام کپی شده اما نظارت حداقلی مدیرانی که در باشگاه سپاهان وظیفه رسیدگی به این امور را دارند مطالبه می کند. تجدید نظر و رعایت ساده ترین اصول رسانه ای و هواداری کوچکترین خواسته هواداران است. آیا هواداران سپاهان دغدغه ای جز فینالیست شدن پرسپولیس ندارند؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها