X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 مهر 1397, 12:41
کد خبر: 27873
خبرنگار: khani
نظرات: 6

نیاز سپاهان به ابزار بازی مالکانه و زمینی

کربکندی: تک سیستم بودن بزرگترین نقطه ضعف سپاهان است

کربکندی: تک سیستم بودن بزرگترین نقطه ضعف سپاهان است کربکندی: تک سیستم بودن بزرگترین نقطه ضعف سپاهان است
مربی سابق سپاهان شانس این تیم برای قهرمانی را بالا دانست و گفت: در پایان فصل سپاهان بین ۳ تیم نخست جدول لیگ برتر قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ، رسول کربکندی در گفت‌وگو با تسنیم ، شرایط فعلی تیم فوتبال سپاهان را مناسب خواند و اظهار داشت: سپاهان بعد از 2 سال ناکامی و عدم نتیجه‌گیری که گریبانگیر این تیم شد و تا آستانه سقوط پیش رفت، هزینه خیلی خوبی انجام داده و مربی با سابقه‌ای را انتخاب کرد. آن مربی هم سعی کرد ابزاری را که مطابق میل و تاکتیک‌هایش است را جمع‌آوری کند و در مجموع سپاهان نتایج خوبی می‌گیرد. سپاهان اگر در یکی دو بازی ابتدای فصل نتیجه می‌گرفت، الان از سایر تیم‌ها فاصله خوبی پیدا می‌کرد ولی در مجموع و در شرایط فعلی، سپاهان از شانس بسیار خوبی برای قهرمانی برخوردار است چون هم استقلال و هم پرسپولیس مثل گذشته قدرتمند نیستند.
وی افزود: ذوب‌آهن هم که فکر می‌کردیم تیم خوبی داشته باشد، فعلاً نتایج خوبی کسب نکرده است و در حال حاضر تنها رقیب سپاهان، تراکتورسازی است که با توجه به بازیکنان جذب شده توسط این تیم، اگر هماهنگی لازم را به دست آورند می‌توانند کار را برای سپاهان سخت کنند. با این حال در مجموع سپاهان روند رو به جلو و خوبی دارد.
مربی سابق سپاهان و ذوب‌آهن در خصوص احتمال قهرمانی سپاهان در لیگ هجدهم گفت: برای اینکه به طور قطعی بگویم سپاهان قهرمان می‌شود یا خیر باید پیشگو باشم، اما این تیم در مجموع پتانسیل قهرمانی را دارد. با توجه به اینکه سایر رقبا شرایط خوبی ندارند و به خصوص اگر پرسپولیس و استقلال نتوانند در نیم‌فصل تیم خوبی را ببندند، شانس قهرمانی سپاهان بیشتر خواهد بود.
کربکندی در خصوص عملکرد خط دفاعی سپاهان خاطرنشان کرد: تیمی که برای خودش تفکر قهرمانی دارد و به دنبال کسب یک عنوان خوب است، طبیعی است که در خط دفاع و حمله‌اش هماهنگی کافی وجود داشته باشد. چون هر چقدر هم خوب گل بزنید، وقتی بد دفاع کرده و گل بخورید طبیعی است که شانس‌هایتان را از دست بدهید.
سپاهان باید تاکتیک‌های مختلفی برای گلزنی داشته باشد
مربی سابق سپاهان، تک سیستم بودن را اصلی‌ترین نقطه ضعف این تیم دانست و گفت: به نظر من اشکال سپاهان شیوه بازی قابل پیش‌بینی این تیم است. به طور مثال در مقابل تیم نساجی مازندران وقتی که با بستن گوشه‌ها، راه ارسال توپ برای استنلی بسته شد قدرت سپاهان کمتر شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تمام تیم‌ها آنالیزور حرفه‌ای دارند و تیم‌ها را به خوبی آنالیز می‌کنند، سپاهان باید حتماً نقشه دومی هم داشته باشد تا اگر جلوی بازی مستقیم این تیم گرفته و کی‌روش استنلی کنترل شد، راه‌های دیگری هم برای گلزنی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: سپاهانی‌ها اگر بخواهند یکنواخت بازی کرده و یک حربه برای گلزنی داشته باشند، قطعاً به مشکل می‌خورند. مثل بازی با نساجی که یک تیم تازه از دسته یک آمده توانست با بستن راه‌های نفوذ سپاهان، بازی را به وقت اضافه بکشد؛ اگرچه در ضربات پنالتی سپاهان پیروز شد. در مجموع یک تیم باید تاکتیک‌های مختلفی برای گلزنی داشته باشد و بتواند خوب هم دفاع کند.
نیاز سپاهان به ابزار بازی مالکانه و زمینی
کربکندی در پاسخ به این پرسش که سپاهان در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد، اضافه کرد: سپاهان ممکن است بازیکنان زیادی داشته باشد و قطعاً نیمکت خوبی دارد، اما خیلی مهم است که این تیم بتواند در عمق هم خوب بازی کند. سپاهان باید بازی زمینی خود را تقویت کند. باید بازیکنانی جذب شوند که قدرت بهم ریختن خط دفاع حریف را داشته باشند و غیر از ارسال، توانایی حرکت در عمق را داشته باشند. برای تیم‌های ایرانی کنترل بازی هوایی یک تیم کار ساده‌ای است، اما در بستن بازی زمینی مشکل دارند.
مربی سابق سپاهان افزود: اگر قرار است بازیکنی جذب شود باید کسانی اضافه شوند که توانایی ارسال پاس‌های عمقی و بازی زمینی خوبی داشته باشند. در صورت وقوع این اتفاق هر تیمی جلوی سپاهان دچار مشکل می‌شود، چون در صورت گره خوردن یک سیستم، می‌تواند از حربه دوم استفاده کند. سپاهان ابزار بازی مستقیم و بلند را در اختیار دارد و باید ابزار بازی مالکانه و زمینی را جذب کند.

وی در خصوص وضعیت سپاهان در پایان فصل گفت: به نظر من سپاهان می‌تواند در پایان فصل بین 3 تیم نخست جدول رده‌بندی قرار بگیرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها