X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 آبان 1397, 09:22
کد خبر: 28184
خبرنگار: khani
نظرات: 12

قلعه نویی جزو مربیان بزرگ فوتبال ایران است

سید صالحی: در حق سپاهان اجحاف کردند!

سید صالحی: در حق سپاهان اجحاف کردند! سید صالحی: در حق سپاهان اجحاف کردند!
ورزشگاه آزادی، فینال لیگ قهرمانان آسیا. پرسپولیسی ها به امید کامبک تیمشان تمام بلیت های بازی برگشت تیمشان با کاشیما انتلرز ژاپن را خریداری کرده اند و امیدوارند جام قهرمانی در تهران بماند. تا قبل از اینکه فوتبال تهران تجربه فینالیست شدن در آسیا را پیدا کند، فوتبال نصف جهان دو بار این تجربه را پشت سر گذاشت، سال 2007 و 2011 که هر دوبار دستش از جام کوتاه ماند. به بهانه فینال امروز پرسپولیسی ها به سراغ سید مهدی سید صالحی، مهاجم سال های نه چندان دور سپاهان رفتیم که سابقه بازی در تیم های سرخابی پایتخت را هم دارد، اما تنها تجربه فینالش در آسیا مربوط به دوران حضورش در جمع زردهای اصفهانی است، آن هم با گلایه‌هایی بر دل مانده.
فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا، خاطرات فینال 2007 را زنده کرد. این طور نیست؟
دقیقا همین طور است. نه برای من، بلکه برای تمام هم تیمی هایم خاطرات آن دوران زنده شد. حس فینالیست شدن اصلا قابل توصیف نیست و به‌بیان نمی آید. فینالیست شدن سپاهان در شرایطی به‌وقوع پیوست که سال ها بود هیچ تیم ایرانی به فینال آسیا نرسیده بود. در آن مقطع سپاهان چند سالی بود خودش را در جایگاه قطب جدید فوتبال ایران مطرح کرده بود و با صعود به آسیا پرچم فوتبال اصفهان را بالا بردیم .
بازی رفت پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ یک نیمه خوب و یک نیمه ضعیف؟
به نظرم پرسپولیسی ها در بازی رفت از لحاظ بدنی کم آوردند. فوتبال شرق آسیا سرعت بالایی دارد و پرسپولیسی ها در نیمه اول با سرعت این تیم هماهنگ شدند. کادر فنی کاشیما نیز توانست با دنبال کردن چنین برنامه ای، در نیمه اول سرخ‌ها را محک بزند و در نیمه دوم ضربه را به این تیم وارد کند که در این مسیر موفق شدند، ضمن اینکه از امتیاز میزبانی نیز به خوبی استفاده کردند. هواداران کاشیما از دقیقه یک بازی تا دقیقه 90 از تیمشان حمایت کردند.
قبول دارید با دو گلی که کاشیما زد، کار جبران سخت شد؟
کاشیما از لحاظ خط حمله یکی از تیم های خوب آسیایی است و دو برزیلی این تیم از لحاظ ترکیبی بازی خوب و هماهنگی را به اجرا گذاشتند. در نیمه اول پرسپولیس، نمایش خوبی داشت و اگر موقعیت علیپور گل شده بود، شرایط فرق می‌کرد. فاصله زمانی ایران و ژاپن و تفاوت جغرافیایی، کار را برای تیم دشوار کرد.
فکر می کنید پرسپولیس موقعیت جبران بازی رفت را داشته باشد؟
الان بحث پرسپولیس نیست و رقابت بین فوتبال ایران و ژاپن است. یک دیدار ملی هم پیش رو داریم، همه امیدوار هستیم پرسپولیس بتواند در بازی برگشت، باخت بازی رفت را جبران کند. اگر پرسپولیس در بازی رفت یک گل هم زده بود، وضعیت فرق می کرد، اما همین که در بازی برگشت میزبان هستند، امتیاز بزرگی است که می توانند از آن استفاده کنند، به شرط اینکه اول گل نخورند. معتقدم اگر سال 2007، بازی برگشت سپاهان در اصفهان بود، ما قهرمان می شدیم، اما در آن سال در بازی رفت میزبان بودیم و به تساوی رسیدیم و در بازی برگشت در ژاپن جام را از دست دادیم.
سپاهان به دلیل میزبانی اوراواردز، از همان زمان که فینالیست شد، می دانست به جام باشگاه های جهان صعود کرده، اما پرسپولیس برای صعود به این رقابت ها، فقط باید قهرمان شود. به نظرتان این دلیل انگیزشی چقدر می تواند موثر عمل کند؟
سپاهان اولین تیم ایرانی است که به جام باشگاه های جهان راه پیدا کرد، آن هم در حالی که مظلومانه این اتفاق رخ داد. برای پرسپولیس هم رسیدن به جام باشـــــگاه‌هــــا دور از دسترس نیست، همین که این تیم با این پتانسیل بازیکن تا این مرحله جلو آمده، جای امیدواری است و وجود بازیکنان با تجربه ای مثل سید جلال برای آنها دلگرمی است.
برخی هواداران سپاهان گلایه دارند که اکنون با فینالیست شدن پرسپولیس همه شرایط برای این تیم فراهم شده، اما برای سپاهان در آن زمان هیچ گونه همکاری نمی‌شد. این موضوع را قبول دارید؟
آن سال در حق سپاهان اجحاف شد. در آن مقطع به واسطه اتفاقی که برای سرباز احمدی رخ داده بود، چند ماهی دور از اصفهان و در این شهر و آن شهر بازی می کردیم و حتی خانواده هایمان را نمی‌دیدیم. اعتماد و همدلی که حالا برای پرسپولیس وجود دارد، آن دوره نبود، در صورتی که اگر حمایت کرده بودند، قهرمان آسیا می شدیم، اما از بد اقبالی سپاهان خیلی مظلومانه نایب قهرمان شدیم. البته مطمئنم که هواداران سپاهان هم دوست دارند پرسپولیس نتیجه بگیرد، زیرا قهرمانی این تیم به نام یک تیم ایرانی ثبت می شود.
سپاهان لیگ هجدهم را مدعی قهرمانی می دانید؟
سپاهان تیم بزرگی است، اما برخی با به هم ریختن اسکلت و شالوده تیم، آن را به هم ریختند. از زمانی که قلعه نویی آمده، این تیم بار دیگر، شکل و ماهیت همیشگی خود را به دست آورده است. قلعه نویی جزو مربیان بزرگ فوتبال ایران است و بازیکنانی را به خدمت گرفته که به کار تیم می آیند. قلعه نویی در جذب بازیکن خارجی هم تبحر دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها