X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 آبان 1397, 10:22
کد خبر: 28206
خبرنگار: khani
نظرات: 2

دبیر سابق هیئت فوتبال استان اصفهان:

سوء استفاده از نبود هراتیان در هیئت فوتبال

سوء استفاده از نبود هراتیان در هیئت فوتبال سوء استفاده از نبود هراتیان در هیئت فوتبال
دبیر سابق هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: رئیس هیئت فوتبال استان نظرات غیرکارشناسی و شخصی خود را در هیئت اعمال می‌کند و عدم حضور او در هیئت نیز مشکلات را تشدید کرده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ؛ علیرضا جهانشاهی در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره دلایل جدایی‌اش از هیئت فوتبال استان اصفهان اظهار داشت: من از سمت خود در هیئت فوتبال استان اصفهان برکنار نشدم، بلکه خودم قطع همکاری و کناره‌گیری کردم و دلیل آن هم مواردی بود که در 2 سال گذشته بر هیئت فوتبال حاکم شده و از ابتدای امسال تشدید شده بود که سبب شد تا از دبیری هیئت فوتبال استان کناره‌گیری کنم.
وی در پاسخ به این سوال که از سمت خود کناره‌گیری کرده یا برکنار شده است، افزود: خودم قطع همکاری کردم و پس از من چند نفر دیگر بدون دلیل کنار گذاشته شدند. با توجه به این وضعیت و موارد غیراخلاقی که مطرح شده بود از سمت خود کناره‌گیری کردم چون 27 سال سابقه دارم و دیدم که محیط هیئت فوتبال استان سالم نیست و در چنین محیطی قادر به کار کردن نیستم.

هیئت فوتبال استان اختیارات من را محدود کرده بود

دبیر سابق هیئت فوتبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: همان‌طور که در اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها آمده دبیر هیئت بالاترین مرجع اداری است و پاسخگویی درباره تمام موارد جاری هیئت بر عهده دبیر هیئت است. یکی از مواردی که درباره آن با هیئت فوتبال استان مشکل پیدا کردم محدود کردن من با توجه به شرح وظایفی که داشتم، بود.
وی تصریح کرد: پس از آن به شکل‌های مختلف و با معرفی معاون دبیر و سرپرست دبیری من را محدود کردند، در حالی که فدراسیون فوتبال به این مسئله پاسخ داد که سمت معاون دبیر قانونی نیست، اما هراتیان رئیس هیئت فوتبال استان نظرات غیرکارشناسی و شخصی خود را در هیئت اعمال می‌کرد. عنوانی با نام سرپرست دبیری هیئت نداریم.
جهانشاهی بیان کرد: به دلیل عدم حضور کافی رئیس در هیئت فوتبال بسیاری از کارهای ما معطل می‌ماند و به دلیل عدم حضور کافی رئیس نمی‌توانستیم پاسخگوی مراجعات مردم باشیم.
وی گفت: جابه‌جایی دفتر هیئت فوتبال استان به خارج از محدوده شهر یکی از موارد مورد اعتراض باشگاه‌ها و موسسات ورزشی بود، چون رفت و آمد برای بانوان و بازیکنان رده‌های پایه مشکل بود، تعامل ما با باشگاه‌های مطرح استان کم شده و تعاملی نداشتیم. با توجه به اینکه آقای هراتیان هفته‌ای یک روز بیشتر در هیئت حضور نداشت در رویدادها و جلساتی که دعوت می‌شد نیز غایب بود و تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شد هیئت فوتبال را به حاشیه می‌برد.
دبیر سابق هیئت فوتبال استان اصفهان با بیان اینکه نیروهای کارآمدی که در هیئت تجربه داشتند حذف شدند، اظهار داشت: عملکرد سال 96 که باعث شد هیئت فوتبال جزو هیئت‌های برتر استان قرار گیرد با حضور نیروهای حذف شده رقم خورده بود، اما جایگزین‌های این افراد کسانی بودند که توان مدیریت کافی نداشته و یا ورزشی نبودند.
تبعیض در پرداخت حق‌الزحمه کارکنان هیئت فوتبال
وی افزود: با حضور افراد جدید در هیئت فوتبال شاهد عدم توازن در پرداخت‌ها بودیم و افراد جدید 2 یا 3 برابر حق‌الزحمه دریافت می‌کردند، این مسئله سبب بدبینی افراد و کاهش انگیزه شده بود. عدم پرداخت تعهدات مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی شامل داوران و کادر پزشکی و ... دیگر مشکل ما بود و به خاطر این مسائل مراجعات مکرری داشتیم و ما سپر بلای دوستان شده بودیم و جوابی هم نداشتیم.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: هراتیان در انتخابات وعده‌هایی مبنی بر حمایت مالی از هیئت فوتبال استان داد، اما حمایتی که نشد هیچ، با کاهش درآمد هم روبه‌رو شدیم. ارتباط شهرستان‌های ما بسیار ضعیف شده و این هیئت‌ها آن‌طور که باید حمایت مالی نشدند. همچنین مبلغ ورودی تیم‌ها به مسابقات استان را بی رویه افزایش دادند و تعدادی از تیم‌ها با توجه به شرایط اقتصادی مجبور به کناره‌گیری از مسابقات شدند.
سوء استفاده از نبود هراتیان در هیئت فوتبال
وی تصریح کرد: در واقع عدم حضور رئیس هیئت سبب شده بود که بسیاری از این موضوع استفاده یا سوءاستفاده کنند و هر کس برای خود رئیس باشد و کسی اساسنامه و شرح وظایف را رعایت نمی‌کرد. یکی از موارد دیگر عدم برگزاری مجامع عمومی هیئت فوتبال است همچنین نایب رئیس بانوان و آقایان هیئت حکم سرپرستی دارند و در دستگاه‌های دولتی سرپرستی وجود ندارد و این افراد فاقد تاییدیه مجمع هستند و ادامه کار آن‌ها با فدراسیون تناقض دارد.
دبیر سابق هیئت فوتبال اصفهان بیان کرد: سپاهان و ذوب‌آهن در مسابقات رده‌های پایه شرکت نکردند. ما هر سال مسابقاتی داشتیم و آن‌ها غیرکارشناسی آن را تغییر دادند و رده‌های مختلف مسابقات را تا رده 13 سال به صورت فستیوال تغییر دادند و همین مسئله سبب کناره‌گیری برخی باشگاه‌ها شد. شنیده‌ام که برخی باشگاه‌ها مجموعه‌ای شدند تا مسابقات نونهالان را برگزار کنند.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از اعضای سابق هیئت فوتبال اصفهان از این هیئت شکایت کرده‌اند، گفت: در 6 ماه اخیر مشکلات تشدید شد و ما مجبور به کنار رفتن از هیئت شدیم. برخی افراد از ابتدای سال از هیئت کنار گذاشته شدند، آن‌ها پیگیر علت آن شدند که به آن‌ها گفتند اگر نیاز به حضور دارید در کمیته‌ها به صورت رایگان فعالیت کنید وگرنه ما حقوقی برای پرداخت نداریم.
جهانشاهی ادامه داد: این افراد پس از آن مراجعه کردند که دلیل بخواهند و دری برای آنها باز نشد. برخی بر اساس نیاز و از سر اعتراض به این مسئله شکایت کردند. البته من از هیئت شکایتی نکردم. به افراد اخراج شده، گفتند که برگه‌ای را امضا کنید که شما هیچ سنواتی از هیئت ندارید و به صورت نقدی حقوق دریافت کنید که این نیز غیراصولی است. بسیاری از این افراد این نامه را امضا نکردند و حقوقشان پرداخت نشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها