X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 آبان 1397, 08:44
کد خبر: 28244
خبرنگار: khani
نظرات: 12

هی باختند و هی شاهکار کردند تا فینال که باختند و دیگر شاهکار نکردند!

لطفا پول ما را نخورید!

لطفا پول ما را نخورید! لطفا پول ما را نخورید!
ظاهرا آقای مهرداد مسعودی هم مثل همه پرسپولیسی‌ها بعد از ناکامی در فینال آسیا ناراحت بوده و مثل خیلی از افرادی که نمی‌توانند موقع ناراحتی، خوشحالی دیگری را ببینند با تعجب از مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی پرسیده‌اند چرا دستت را مشت کرده‌ای مگر خوشحالی (وقتی من ناراحتم)؟ بعد هم این را ربط می‌دهد به تماشاگران پرسپولیس و می‌گوید این همین تماشاگران پرسپولیس هستند که پول تو را می‌دهند و (وقتی ظاهرا آنها به عزا نشسته‌اند تو نباید بخندی!) این‌جور تفکر مؤدبانه آقای مسعودی که خودش از جای دیگری حقوق می‌گیرد، جایی مثل قطر که ما باید در جام ملت‌ها با آنها رودررو شویم نشان می‌دهد که چقدر اوضاع شیرتوشیر است. خدا پدر و مادر کی‌روش را رحمت کند که نیامد بازی فینال را ببیند وگرنه کمتر از گریه او، نشان حیف‌ومیل اموال عمومی به‌حساب می‌آمد.

جالب است که پرسپولیس بعدازاینکه به‌عنوان چهل و دومین باشگاه آسیایی سرانجام توانست به فینال آسیا برسد که این خود شاهکاریست، همان‌طور که همه می‌دانستیم، باید می‌رفتیم و روی سرمان حلواحلوایشان می‌کردیم. فینال که پیشکش. بعدازآنکه از گروهشان بعد از باخت به السد صعود کردند همه یک‌صدا گفتیم: بله بر منکرش لعنت، شاهکار کردند. مرحله بعد که باخت الجزیره را جبران کردند، هم گفتیم: بله صدالبته شاهکار کردند. مرحله بعد که باخت الدحیل را جبران کردند هم گفتیم بله هزار البته شاهکار کردند. خلاصه هی باختند و هی شاهکار کردند تا فینال که باختند و دیگر شاهکار نکردند. هیس! وقتی جلوی 90 هزار تماشاگر نتوانستند شاهکار کنند به رویشان نیاورید که یک حمله ترکیبی هم ازشان ندیدیم … فقط بگویید، چرا کی‌روش به ورزشگاه نیامد و به این تیم تعظیم نکرد. چراکه پنجره‌شان بسته بود، پرده‌شان هم کشیده و ازاین‌رو چند ماهی است که مدام شاهکار کردند و لاغیر.

در این وانفسا، بدون اشاره به پنجره، آقای حاج رضایی بار دیگر لبانشان را غنچه کردند و گفتند که رئیس فدراسیون این‌کاره نیست که جای رئیس و مرئوس یعنی تاج و کی‌روش عوض‌شده. زودتر می‌گفتید جناب حاج رضایی که قبل از باران، کی روش بیاید چتر بالای سرتان بگیرد، حالا که شما ریاست بلدید. صحبت حاج رضایی هم سر پول است مثل مهرداد مسعودی و مثل خداداد عزیزی. همه یک‌نفس می‌گویند کی روش پول گرفته، آن‌ها نجومی و کسی که پول می‌دهد رئیس است و آنکه می‌گیرد مرئوس. کاری نداریم برای موفقیت صحبت از کارگروهی است نه بالانشینی و دست‌بوسی. یکی نیست به این‌ها بگوید، خسته نباشی پهلوان؛ خدا قوت دلاور؟ اگر کی روش پول گرفته که خب پول هم درآورده برای ایران. همین جام‌جهانی اخیر که رفتیم، اگر معترض نشوند که کی روش هیچ‌کاره بوده، باید عرض کنیم که 5/9 میلیون دلار از درآمد جام‌جهانی از سوی فیفا به ایران رسید. یعنی برای منجم‌های عزیز باید بگویم اگر کی روش به‌اندازه اورانوس پول گرفته به‌اندازه زحل درآمد برای فدراسیون داشته. برای همین است که وقتی مهرداد مسعودی تماشاچیان پرسپولیس را به الکساندر لوپز نشان داد که پول این‌ها را گرفته‌ای چرا در مصیبت وارده سینه نمی‌زنی گفت برو بابا می‌خواهم با همشهریم حال کنم. یعنی به زبان محترمانه گفت تو را سننه؟

اما خیلی‌ها معتقدند این پرتغالی‌ها به ما اهانت کرده‌اند. شاید هم حق‌دارند. این «دارودسته پرتغالی‌ها» آن‌طور که روزنامه پیروزی می‌نامدشان، جلوی تیم ملی خودشان در جام‌جهانی، پرچم ایران را به سینه زدند و همه کار برای سربلندی ایران کردند پس معلوم می‌شود اعتباری بهشان نیست. وقتی در برابر تیم ملی کشور خودشان این‌چنین کردند، باید در بازی باشگاهی هم آن‌ها را بیازماییم چراکه پرسپولیس، تیم ملی تر از تیم ملی است و این را دیگر همه می‌دانند.

خوشگل‌تر از همه خداداد عزیزی است که از خواب بلند شده و از او می‌پرسند از تلویزیون بازی ایران با ترینیدادوتوباگو را دیدی؟ می‌گوید نه ولی ما همه کاری برای تیم ملی کردیم، از تعطیل کردن لیگ گرفته (در فیفا دی ها و در اختیار قرار دادن سه بازیکن در اردوی یک ماه مانده به جام‌جهانی) تا بازی‌های تدارکاتی که پیش‌ازاین معمول نبوده و از این بابت نتیجه می‌گیرد که صحبت‌ها و کارهای کی‌روش دیگر کهنه و دِمُده شده است. اگر آقای خداداد آبی به سروصورت خود بزند یادش خواهد آمد آن تیم ملی عزیزکرده آقای عزیزی با بیش از 120 هزار تماشاگر در هر بازی برابر قطر و کویت به چه ضربم زوربایی با چه تعداد تلفات و سکته‌ای تک امتیازاتی می‌گرفت و بعدازآن صعود حماسی با گل آفساید، دست‌آخر برای پیروزی برابر آمریکا لیگ کلا نیمه تعطیل شد و پرسپولیس به خاطر تعداد بالای ملی‌پوشانش نهایتا از لیگ کنار گذاشته شد تا اردوهای تیم ملی از اوایل زمستان کلید بخورد. پس بااین‌همه کارشناس مودب، فکور و کار بلد همین‌که ما در رنکینگ فیفا 20 پله بالاتر از ژاپن ایستاده‌ایم نشان می‌دهد که حالا نوبت امثال مایلی کهن است که ملوان را کنار بگذارند و بیایند سروقت تیم ملی. مردم دیگر از بردهای تیم ملی خسته شده‌اند. واقعا دیگر به قول خداداد این کار‌های کی روش (بردن‌های مدوام) کهنه و دمده شده است. «اجنبی گو هوم».

به قلم: احمدرضاجلوه نژاد- روزنامه نگار
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها