X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 آبان 1397, 12:39
کد خبر: 28245
خبرنگار: khani
نظرات: 2

چند نکته جالب درباره لیگ برتر

سپاهان ؛ بهترین تیم خارج از خانه در لیگ هجدهم

سپاهان ؛ بهترین تیم خارج از خانه در لیگ هجدهم سپاهان ؛ بهترین تیم خارج از خانه در لیگ هجدهم
لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به روزهای فیفا و تعطیلی مسابقات باشگاهی تقریبا در تمام لیگ‌های معتبر جهان روزهای استراحتش را سپری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایلنا، لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به روزهای فیفا و تعطیلی مسابقات باشگاهی تقریبا در تمام لیگ‌های معتبر جهان روزهای استراحتش را سپری می‌کند. بازی‌های لیگ برتر البته که دوباره ادامه خواهد یافت اما این در شرایطی است که پرسپولیس به خاطر حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا 3 بازی و حریفانش هرکدام یک بازی عقب افتاده دارند و این خودش کمی پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها را نسبت به سرنوشت این مسابقات دشوار کرده است. با این حال در حال حاضر و در حالی که تقریبا بیش از یک سوم مسابقات این فصل سپری شده می‌توان با اتکا به آمار و ارقام شرایط لیگ برتر هجدهم فوتبال، ایران را بهتر سنجید و نسبت به آینده آن تصور بهتری داشت.
بهترین تیم خانگی: تراکتورسازی
تراکتورسازی در این فصل از رقابت‌ها و در شش بازی خانگی 5 برد و یک مساوی کسب کرده و با شانزده امتیاز صدرنشین بازی‌های خانگی است. اما تیم پدیده نیز با 13 امتیاز خانگی از 6 بازی و سپاهان و پارس جنوبی نیز با 12 امتیاز در رده بعدی هستند. پرسپولیس از 4 بازی خانگی‌اش 10 امتیاز و میانگین 5/2 امتیاز در هر بازی خانگی را گرفته و اگر همین روند امتیازگیری را در دوبازی خانگی آینده داشته باشد با 15 امتیاز می‌تواند بهترین تیم بازی‌های خانگی شود. اما نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد نتایج ضعیف استقلال تهران در بازی‌های خانگی است. این تیم از 5 بازی خانگی‌اش یک برد برابر تراکتورسازی در هفته دوم، سه مساوی و یک باخت هم برابر سپاهان دارد که مجموع امتیازات این تیم را در بازی‌‌‌های خانگی به 6‌‌می‌رساند.
بهترین تیم خارج از خانه: سپاهان
تیم‌های سپاهان و پدیده که هر دو از صدرنشینان و مدعیان اصلی قهرمانی این فصل هستند، هر دو با 13 امتیازی که از بازی‌های خارج از خانه گرفته‌اند بهترین عملکرد را داشته‌اند اما سپاهان با 13 گل زده عملکرد بهتری از پدیده با 8 گل زده دارد. اما بد نیست نگاهی هم به وضعیت استقلال و پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه داشته باشیم. استقلال در این فصل و در 6 بازی خارج از خانه 2 برد، 3 مساوی، یک باخت و 9 امتیاز کسب کرده است اما پرسپولیس از 5 بازی یک برد، 4 مساوی و 7 امتیاز کسب کرده است. نساجی با یک امتیاز بدترین تیم خارج از خانه است و سپیدرود با سه امتیازی که در آخرین بازی‌اش برابر فولاد گرفته به تیم‌های 4 امتیازی در بازی‌های خارج از خانه پیوست و از قعر بالا آمد.
بهترین تیم 2018 تا این زمان: سایپا
تیم سایپا با مربیگری علی دایی تا این زمان که نزدیک به 40 روز تا پایان سال میلادی باقی مانده است بهترین تیم باشگاهی ایرانی در سال 2018 است. سال 2018 در دی ماه امسال به پایان می‌رسد و این همزمان با پایان نیم‌فصل اول در ایران است. با این حال تا الان سایپا با 25 بازی در سال 2018 توانسته 13 برد 7 مساوی 5 باخت و 46 امتیاز کسب نماید و در رتبه اول قرار گیرد. استقلال از 24 بازی 11 برد 10 مساوی و 3 باخت و 43 امتیاز به دست آورده و در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب اینجا است که تفاضل گل استقلال بهتر از سایپا است و اگر آن بازی عقب افتاده‌اش نسبت به سایپا را ببرد هم امتیاز با این تیم اول خواهد شد. ذوب‌آهن هم همین شرایط را دارد و اگر مثل استقلال که یک بازی از سایپا کمتر دارد را ببرد هم امتیاز شده و می‌تواند صدرنشین بهترین تیم‌های باشگاهی در سال 2018 باشد. تیم چهارم پرسپولیس است که تا الان 22 بازی انجام داده و 11 برد 8 مساوی و 3 باخت کسب کرده و 41 امتیازی است. پرسپولیس این شانس را دارد که اگر 3 بازی‌اش را ببرد و یا حداقل شش امتیاز بگیرد صدرنشین شود. در واقع این تیم براساس میانگین امتیاز این شانس را دارد که بهترین تیم سال 2018 شود هرچند تا الان این عنوان در اختیار سایپا است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها