X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 آذر 1397, 09:46
کد خبر: 28439
خبرنگار: khani
نظرات: 6

سپاهان و پرسپولیس از نگاه آمار؛

شیپور جنگ در الکلاسیکوی سی‌وپنجم نواخته شد

شیپور جنگ در الکلاسیکوی سی‌وپنجم نواخته شد شیپور جنگ در الکلاسیکوی سی‌وپنجم نواخته شد
الکلاسیکوی معروف ایران، این بار تبدیل به یک جنگ تمام عیار شده است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، دیدار عقب‌افتاده تیم‌های سپاهان و پرسپولیس که روز یکشنبه 18 آذرماه برگزار می‌شود، این بار تبدیل به جنگ صدرنشینی شده و اوج‌گیری دوباره زردپوشان اصفهان در کنار حضور پرقدرت سرخ‌های پایتخت با تمام محرومیت و مصدومیت‌هایشان، دیدار معروف این 2 تیم را تبدیل به فینال زودهنگام لیگ نموده است.
پرسپولیس و سپاهان، هر 2 ریشه در تیم فوتبال شاهین دارند و تا قبل از شروع لیگ برتر و قهرمان‌ شدن تیم‌های اصفهانی، تقابل آنها حساسیت فعلی را نداشت، اما با شروع لیگ خلیج فارس و نبرد قهرمانی 2 تیم در جام حذفی سال 85_1384 و لیگ برتر 87_1386 حساسیت دیدارهای این 2 تیم اوج گرفت، به گونه‌ای که به الکلاسیکوی ایران معروف شد.
این 2 تیم تا کنون 68 بار باهم رو‌به‌رو شده‌اند که پرسپولیس با 23 برد عملکرد بهتری از سپاهان داشته است. 28 دیدار این 2 تیم با نتیجه تساوی خاتمه یافته و سهم سپاهان 17 برد بوده است. پرسپولیس و سپاهان برای نخستین بار در روز جمعه 22 بهمن سال 1350 در اصفهان به مصاف هم رفتند که آن بازی با نتیجه 2 بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.
نخستین پیروزی سپاهان 22 سال پس از نخستین دیدار 2 تیم و در سال 72 به دست آمد که تیم سپاهان با تک گل حمید مطهری به برتری رسید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها