X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 آذر 1397, 12:29
کد خبر: 28451
خبرنگار: khani
نظرات: 7

هدفی جز قهرمانی نداریم

کیانی: باید پرسپولیس را ببریم

کیانی: باید پرسپولیس را ببریم کیانی: باید پرسپولیس را ببریم
مهدی کیانی بعد از سال‌ها بازی در تراکتورسازی حالا در سپاهان- دیگر تیم مطرح فوتبال ایران- بازی می‌کند. وقتی از او در مورد تفاوت‌های این دو تیم سؤال می‌کنیم، با کمی مکث می‌گوید:
«سپاهان و تراکتور دو تیم متفاوت هستند و من خوشحالم که بازی در این دو تیم را تجربه کرده‌ام». با کیانی در خصوص شانس قهرمانی سپاهان در فصل جاری، بازی با پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم . او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.
مثل اینکه صدرنشینی در جدول خیلی شیرین است و بازیکنان شما در اینستاگرام بعد از شکست دادن پدیده، حسابی خوشحالی‌شان را نشان دادند؟
خب، ما بازی مهمی را بردیم و به صدر رسیدیم اما هنوز که چیزی تمام نشده و تازه کار ما شروع شده است. الان هم که صدرنشین شدیم، انگیزه تیم‌ها که برابر ما بازی می‌کنند، چند برابر می‌شود.
روز یکشنبه هم با پرسپولیس بازی می‌کنید.
بله، ما بازی سختی داریم و گرفتن 3 امتیاز این بازی برای ما مهم است. آنها رقیب مستقیم ما هستند و برد در این بازی 6 امتیاز ارزش دارد؛ چون هم خودمان 3 امتیاز می‌گیریم و هم امتیازی به پرسپولیس نمی‌دهیم.
فکر نمی‌کنی با وضعیتی که پرسپولیس از لحاظ بازیکن دارد، شکست دادن آنها برای شما کار سختی نباشد؟
اصلا اینطور نیست. پرسپولیس از لحاظ ساختاری یک تیم پرقدرت است و برانکو هم طوری تیمش را درست کرده که از این بابت دچار مشکل نشده است. آنها تا فینال آسیا جلو رفتند و در 2بازی اخیر هم پیکان و ماشین‌سازی را شکست دادند. ما بازی سختی در پیش داریم.
بعد از سال‌ها بازی در تراکتورسازی، حالا در سپاهان هستی. این دو تیم چقدر با هم فرق دارند؟
تفاوت‌ها که زیاد است. هم تیم‌ام عوض شده و هم اینکه به شهر دیگری آمده‌ام. تراکتورسازی و سپاهان، دو تیم پرطرفدار در فوتبال ایران هستند که رابطه دو باشگاه و هوادارانش هم با هم خوب است. به‌نظر من سپاهان و تراکتور دو سبک متفاوت هستند، از اینکه فرصت بازی در هر دو تیم را به‌دست آوردم خوشحالم.
ولی تو در مصاحبه‌هایت گفته بودی که مجبور به جدایی از تراکتور شدی و دوست نداشتی این تیم را ترک کنی.
خب، من تراکتور را دوست داشتم و دارم. بعد از این همه سال بازی در تراکتور طبیعی بود که بخواهم باز هم برای این تیم فوتبال بازی کنم. اگر می‌خواستم بروم آن زمان که پیشنهاد میلیاردی داشتم می‌رفتم. خدا را شکر که در این 11سالی که در تبریز بودم جوری زندگی کردم که همه به من احترام می‌گذاشتند. با مردم جوری رفتار کردم که همه مرا عضوی از خودشان می‌دانستند. نخستین نفری بودم که پای قرارداد رفتم اما خودشان گفتند که دیگر بازیکن‌سالاری نداریم. من بالاخره نفهمیدم بازیکن‌سالاری از کجا آمد. در این چند سال هیچ حاشیه‌ای در تراکتور نداشتم. نخستین نفر هم بودم که با تیم توافق کردم و گفتم قسمتی از طلب مرا بدهند که این کار صورت نگرفت.
این درست است که با قلعه‌نویی قبل از اینکه جدایی‌ات از تراکتور قطعی شود، حرف زده بودی تا به سپاهان بروی؟
قسم می‌خورم اینطور نبود و بعد از اینکه جدایی‌ام قطعی شد مذاکره کردیم و در نهایت به سپاهان رفتم.
فکر می‌کنی یک روز به تراکتور برگردی؟
قرارداد من با سپاهان یک‌ساله است و نمی‌دانم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. من خیلی سختی کشیدم و وقتی تراکتور را ترک کردم انگار می‌خواستم به زندان بروم. خیلی وضعیت برایم سخت بود اما رفته رفته در سپاهان جا افتادم و باید از محبت هواداران و مردم اصفهان تشکر کنم. من هیچ وقت در تراکتور کم نگذاشتم، آنجا اینقدر حرص خوردم که موهایم ریخت. همیشه دوست داشتم تیم بهترین شرایط را از لحاظ امکانات داشته باشد و بچه‌ها به حقشان برسند. انتظار داشتم که با من با احترام بیشتری برخورد کنند اما اتفاقاتی رخ داد که نمی‌خواهم دیگر در موردش صحبت کنم.
فکر می‌کنی سپاهان قهرمان می‌شود؟
هدفی جز قهرمانی نداریم ولی رقیبان پرقدرتی داریم. در نیم‌فصل دوم باید بیشتر تلاش کنیم؛ چون کارمان سخت‌تر می‌شود. خودتان می‌دانید که امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم خیلی سخت است. امیدوارم سپاهان را بعد از چند سال به قهرمانی برسانیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها