X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 آذر 1397, 11:40
کد خبر: 28491
خبرنگار: khani
نظرات: 1

آمار و ارقام؛ سپاهان اصفهان- پرسپولیس تهران

حسرت ۱۲۱۴ روزه سپاهان برابر پرسپولیس

حسرت ۱۲۱۴ روزه سپاهان برابر پرسپولیس حسرت ۱۲۱۴ روزه سپاهان برابر پرسپولیس
تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که ۱۲۱۴ روز است برابر این تیم پیروز نشده است و به دنبال سیزدهمین برد لیگ برتری برابر قرمزهای تهران است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، سپاهان و پرسپولیس که برای شصت و نهمین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند همواره نبردهای خاطره انگیزی داشته‌اند که بیشتر آنها به دهه ۸۰ و ۹۰ مربوط می شود. در تاریخ رویارویی‌های دو تیم معمولاً بازی‌هایی که در اصفهان انجام شده کم گل بوده ، اما در سوی دیگر بازی‌های تهران به شکل عجیبی پرگل از آب درآمده است.
به غیر از تهران و اصفهان، تبریز هم یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده که در آن دیدار سپاهان با نتیجه دو بر صفر پرسپولیس را شکست داد.
در ۶۸ بازی اخیر دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۷ بار و پرسپولیس ۲۳ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۲۸ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۶۰ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۲ گل سهم سپاهان و ۸۸ گل سهم پرسپولیس بوده است.
در ۳۴ دیداری که دو تیم در لیگ برتر برگزار کرده‌اند سپاهان ۱۲ بار و پرسپولیس ۱۰ بار پیروز بوده اند ضمن اینکه ۱۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
نکته جالب توجه در رویارویی‌های اخیر دو تیم شکست ناپذیری پرسپولیس در سه فصل اخیر است. آخرین برد سپاهان برابر پرسپولیس به بازی رفت لیگ پانزدهم بازمی‌گردد که سپاهان موفق شد با نتیجه پرگل چهار بر ۲ پیروز شود. از آن روزها بود که اوج گیری پرسپولیس با برانکو و دوران افت سپاهان با اشتباهات مدیریتی و حواشی اطراف باشگاه آغاز شد.
همین تغییرات باعث شد در پنج رویارویی اخیر دو تیم، پرسپولیس سه بار پیروز شود و دو بازی نیز به تساوی کشیده شده است تا سپاهان ۱۲۱۴ روز یا به عبارتی سه سال و سه ماه و سه هفته و پنج روز در حسرت برد برابر پرسپولیس بماند!
آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس به شرح زیر است:
حسرت ۱۲۱۴ روزه سپاهان برابر پرسپولیس
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها