X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 دی 1397, 13:12
کد خبر: 28825
خبرنگار: khani
نظرات: 9

بازیکن گرفتن خیلی سخت شده است

قلعه نویی: به سپاهان نگویید قهرمان

قلعه نویی: به سپاهان نگویید قهرمان قلعه نویی: به سپاهان نگویید قهرمان
این روزها همه نگاه ها به حاشیه خلیج فارس و جام ملت های آسیا دوخته شده است اما با این حال باشگاه های لیگ برتر روند آماده سازی خود را پیگیری می کنند درست مثل قهرمان نیم فصل.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، سپاهان در سفر به مشهد جدالی تدارکاتی با پدیده داشت و موفق شد همچون بازی دور رفت از سد میزبان خود در ورزشگاه زیبای امام رضا(ع) بگذرد. تک گل سجاد شهباززاده باعث شد تا روند خوب شاگردان امیرقلعه نویی همچنان ادامه پیدا کند تا سپاهانی ها امیدوارتر از همیشه خود را برای آغاز دور برگشت آماده کنند. به همین بهانه همین طور بررسی حواشی و اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران و جام ملت های آسیا با سرمربی موفق سپاهانی ها گفگویی انجام دادیم که قلعه نویی حرف های جالبی به زبان آورد.
هم بازی بود هم زیارت
جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از شخص یحیی گل محمدی، مدیران باشگاه پدیده و طرفداران مشهدی که مهمان نوازی فوق العاده ای در این سفر کوتاه داشتند. یک بازی بسیار مفید مقابل تیم خوب پدیده داشتیم و باعث شد حس کنیم هنوز در کوران مسابقات قرار داریم و با وقفه طولانی مدتی روبرو نیستیم. این سفر برای ما هم بازی بود هم زیارت بارگاه ثامن الائمه که نایب الزیاره همه دوستان هم بودیم.
برای مجموعه امام رضا هتل بسازید
یک خواهش ویژه از مسئولان شهر مشهد و آستان قدس رضوی دارم. مجموعه امام رضا(ع) واقعا به من حس ویژه ای داد. یک مجموعه مدرن و باکیفیت که با برنامه و نقشه های روز ساخته شده است و باعث غرور ایرانی ها محسوب می شود که بعد از سال ها چنین مجموعه باکیفیتی می بینند. تا آن جا که شنیدم زمین های تمرینی اطراف این مجموعه تا سال آینده افتتاح می شود. خواهشم این است در کنارش یک هتل مدرن و استاندارد هم ساخته شود تا امام رضا تبدیل به کمپی مدرن در ایران زمین شود. مسلما با ساخت هتل ما هم می توانیم ادعا کنیم کمپ فوق العاده ای همچون کمپ اسپایر در دوحه قطر داریم.
باید هر روز بهتر از روز قبل شویم
بازی با پدیده برای ما از چند جهت اهمیت داشت. اول این که بازیکنان ما در شرایط بازی قرار گرفتند، دوم باعث شد ما توان جسمی و روحی آنها را بسنجیم. سوم هم برمی گشت به این که برخی از نفرات تیم که مدت ها مصدوم بودند یا این که به تازگی پیراهن سپاهان را برتن کردند، رفته رفته با شرایط وفق پیدا می کنند. البته هنوز کار داریم و باید هر روز بهتر و آماده تر از روز قبل شویم.محک خیلی خوبی جلوی پدیده خوردیم و خوشحالم نفراتی مثل نویدکیا، جلال علی محمدی و حتی علی قربانی توانستند بعد از مدت ها خودی نشان بدهند گرچه باید بهتر از این هم باشند.
انتظارات از سپاهان حسابی بالا رفته است
خوشحالم به این نکته اشاره کردید که انتظارات از سپاهان حسابی بالا رفته است. در آخرین نامه ام به اعضای هیات مدیره همین طور مدیریت باشگاه به این نکته اشاره کردم که دیگر همه به سپاهان نگاهی در قامت مدعی اول قهرمانی دارند نه تیم چهاردهم فصل قبل. مسلما تقویت نشویم به مشکل می خوریم به خصوص که سه چهار تیم مدعی دیگر با دو برابر بودجه ما در بازار نقل و انتقالات زمستانی حسابی ریخت و پاش کردند. خدا را شکر هیات مدیره و باشگاه نهایت همکاری را با ما دارند و الان هم دوباره در صدد تقویت بیشتر تیم هستند.
بازیکن گرفتن خیلی سخت شده است
این روزها بازیکن گرفتن برای تقویت نقاط ضعف خیلی سخت شده است. هیچ تیمی بازیکن کلیدی اش را نمی فروشد یا اگر می خواهد بفروشد پول میلیاردی می خواهد! در ثانی بازیکن خوبی بیرون نمانده که بشود آنها را جذب کرد با این حال باید در روزهای آتی دو خرید دیگر داشته باشیم تا با خیال آسوده به نیم فصل دوم گام بگذاریم.
به سپاهان نگویید قهرمان
استفاده از کلمه قهرمان نیم فصل برای سپاهان را نمی پسندم چون عنوان قهرمانی تنها مختص روز آخر لیگ است. لیگ برتر دو نیمه دارد که خدا را شکر در نیمه اول ما توانستیم نمره قبولی بگیریم و الان باید خودمان را برای نیمه دوم و اصلی آماده کنیم. اینجاست که ما باید خودمان را نشان بدهیم و رضایت طرفداران را جلب کنیم.
این قدر تجربه داریم که بدانیم اردو زدن در ترکیه مفید است
در قبال انتقادات از برپایی اردو باید بگویم به قدری تجربه داریم که بدانیم اردو در چه نقطه ای برای تیم مفید خواهد بود. شنیدم می گویند ترکیه هوا سرد است و ... در پاسخ به این انتقادات باید بگویم شهری که ما برای اردو انتخاب کردیم شرایط آب و هوایی مدیترانه ای دارد و دمای آن بین 10 تا 30 درجه سانتیگراد است. ترکیه و کمپ هایی که این روزها میزبان بیشتر تیم های اروپایی محسوب می شود به قدری پیشرفت کرده که دیگر نباید نگران بارش باران و ... در آن بود ضمن این که علاوه برامکانات و ساختار مدرن تمرینی این فرصت را به ما می دهد سه بازی خیلی خوب تدارکاتی نیز در مدت 10 روز تا دو هفته داشته باشیم.
جام ملت های آسیا تنها برای درآمدزایی است
بازی های جام ملت های 2019 را تا جایی که وقت بشود، تماشا کردم. به نظرم کیفیت بازی ها اصلا خوب نیست گرچه می شد پیش بینی این وضعیت را کرد چون اضافه کردن تعداد تیم ها و برگزاری بازی ها به این شکل تنها برای درآمدزایی بیشتر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است نه برای پیشرفت فوتبال قاره. به هر حال آسیا هم از اروپا الگو می گیرد و وقتی می بینید یوفا به جای بازی های فیفادی می آید و لیگ ملت ها را به صورت رسمی با شیوه جدید برگزار می کند تا درآمد بیشتری از راه پخش تلویزیونی کسب کند باید هم در انتظار چنین اتفاقی در جام ملت های آسیا می بودیم.
کیفیت اصلی فوتبال آسیا از یک چهارم روشن می شود
نه تنها مرحله گروهی بلکه در مرحله یک هشتم نهایی نیز با توجه به صعود تیم های سوم برتر گروه ها نباید انتظار تماشای بازی های باکیفیتی را داشت. اگر می خواهیم عیار تیم های مدعی قهرمانی مشخص شود باید از روزی که 8 تیم برتر معرفی و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هم قرار می گیرند از فوتبال و سطح بالای آن در آسیا لذت ببریم.
با این روند باید نگران جام های جهانی هم بود
در حال حاضر با چنین شیوه های برگزاری رقابت های معتبر در تمامی قاره ها این نگرانی وجود دارد که بعد از جام جهانی قطر هم شاهد کاهش سطح کیفی این تورنمنت بزرگ باشیم چون قرار است 48 تیم به جام جهانی برسند. امیدوارم تا آن روز این تصمیمات تغییر کند چون واقعا با این روش دیگر از نظر فنی و کیفی نمی توان به جام جهانی هم دل بست.
یمن عیار ایران را مشخص نکرد
قبول دارم مقابل یمن برد شیرینی به دست آمد اما انصافا نباید انتظار داشت تیمی که چهار سال است فوتبال باشگاهی ندارد و درگیر جنگ شده بیاید و عیار ایران را مشخص کند. من به غیر از یکی دو روز که بازی ها را تماشا نکردم اعتقادم این است که مدعیان اصلی قهرمان همان چهار پنج تیم همیشگی هستند که هر کدام با یکسری تغییرات وارد جام شدند و هر روز بهتر از روز قبل می شوند.
ضعیف ترین افتتاحیه تاریخ در ابوظبی
تماشای بازی امارات با بحرین واقعا عذاب آور بود. بدون شک می توان این بازی را ضعیف ترین افتتاحیه تمام جام های معتبر قلمداد کرد چون فوتبالی که دو تیم بازی کردند هیچ نکته مثبتی نداشت. با تماشای همین بازی بود که پی بردن به کیفیت پایین جام ملت ها کار چندان سختی نبود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها