X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 اسفند 1397, 10:11
کد خبر: 29276
خبرنگار: khani
نظرات: 8

هفته بیست و یکم لیگ برتر

استنلی کی روش از سپاهان در تیم منتخب

استنلی کی روش از سپاهان در تیم منتخب استنلی کی روش از سپاهان در تیم منتخب
تیم منتخب هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که دو تیم استقلال و پرسپولیس هر کدام با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب منتخب دارند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش ‌سه"، در این هفته از مسابقات لیگ برتر همه نتایج به ضرر پرسپولیس و پدیده در صدر جدول رقم خورد. شاگردان یحیی گل محمدی در اولین دیدار حساس هفته با یک گل مغلوب ذوب آهن اصفهان شدند تا به رده پنجم جدول سقوط کرده و قافیه را به استقلال و تراکتور واگذار کنند. همچنین تیم تراکتورسازی تبریز توانست با دو گل ماشین سازی را شکست داده و فاتح دربی این شهر باشد و حضور در رده چهارم را تجربه کند. دو بازی دیگر روز پنجشنبه با برتری خفیف خودروسازان همراه بود. سایپا در یک بازی جنجالی فولاد خوزستان را با یک گل شکست داد تا بعد از ۱۲ هفته طعم برد را بچشد. تیم پیکان هم در ادامه روند خوبش با حسین فرکی در اهواز با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد تا به دومین پیروزی خود در سومین هفته برسد.
اما بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر روز جمعه با حساسیت بیشتری ادامه پیدا کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در قائمشهر برابر نساجی قرار گرفتند و در حالی که بارش شدید باران را تجربه می‌کردند با نتیجه تساوی یک- یک برابر میزبان سختکوش خود متوقف شدند. سپاهان اصفهان نیز بعد از شکست برابر تراکتور در خانه به مصاف پارس جنوبی رفت و با تک گل کی روش استنلی به برتری شیرینی دست یافت. استقلال تهران هم در ادامه روند رو به رشد خود نفت مسجد سلیمان را در آزادی با تک گل علی کریمی شکست داد تا به رده سوم جدول برسد. دو تیم سپیدرود رشت و صنعت نفت آبادان هم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک-یک دست پیدا نکردند تا نادر دست نشان با یک امتیاز شیرین کارش را شروع کند.
دروازه‌بان:
سیدحسین حسینی (استقلال تهران):

برای تکرار روزهای خوشی که فصل قبل با استقلال ثبت کرد تا رکورد گل نخوردن در تاریخ رقابت های باشگاهی ایران را به نام خود ثبت کند، روزهای پرفراز و نشیب همراه با اتفاقات غیرمنتظره ای را پشت سر گذاشت. سیدحسین حسینی بعد از این که دو تورنمنت ملی مهم سال را به خاطر نیمکت نشینی های عجیب در استقلال از دست داد برای این که بتواند بار دیگر نظر شفر را برای قرار گرفتن در چارچوب دروازه جلب کند، تلاش فراوانی انجام داد. بعد از بازی با فولاد که با برد شیرین استقلال در اهواز توام شد این بار سیدحسین در آزادی مقابل دیگر تیم خوزستانی مرد اول دروازه آبی ها شد با این تفاوت که قفل دروازه اش را بسته نگه داشت تا طعم کلین شیت در آزادی را بچشد. برای این اتفاق مهم سیدحسین در اواخر نیمه دوم موقعیت تک به تک نفتی ها را با یک خروج به موقع مهار کرد تا همین سیو استقلال را در کورس قهرمانی حفظ کند، سیوی که طرفداران این تیم ارزش آن را در انتهای فصل به خوبی درک خواهند کرد.
مدافعان:
محمد نادری (پرسپولیس تهران):

نادری برای سومین بازی پیاپی در پست تخصصی اش به میدان رفت و نشان داد می‌تواند مدافعی آینده دار برای سرخ ها باشد. او اگرچه روی یکی دو صحنه جا ماند، اما در بقیه دقایق مسابقه عملکرد دفاعی خوبی داشت و در فرآیند هجومی تیم پرسپولیس نیز اثرگذار بود. نکته مثبت برای این بازیکن استفاده بهینه او از فیزیک بدنی است که باعث شده بتواند در دوئل های یک مقابل یک موفق باشد. نادری هنوز فرصت پیشرفت دارد و باید بیش از این ها برای پرسپولیس بدرخشد اما نمایش او برابر نساجی سزاوار تحسین بود؛ نمایشی مملو از فرارهای رو به جلو و بازگشت های متوالی به دفاع که باعث شد این بازیکن نمره قبولی را در روز توقف پرسپولیس بگیرد.
حجت حق وردی (پیکان تهران):
مدافع باتجربه تیم پیکان عملکرد بسیار خوبی در مقابل استقلال خوزستان داشت و به ثبت یک کلین شیت دیگر برای تیم پیکان یاری رساند. حق وردی که این فصل جزو عناصر اصلی تیم پیکان بوده، روی هوا مستحکم ظاهر شد و در مقابل اندک موقعیت های تیم استقلال خوزستان نیز نمایش خوبی از خود نشان داد اما شاید اوج کار او چند قطع توپ بود؛ قطع توپ هایی که مانع از ایجاد موقعیت خطرناک شدند. دیگر مدافع میانی تیم پیکان یعنی موسوی نیز عملکرد خوبی داشت.
وحید محمدزاده (ذوب‌آهن اصفهان):
مدافع با تجربه ذوب‌آهن درست سر بزنگاه کمک زیادی به ثبت اولین برد منصوریان همراه با سبزپوشان در لیگ برتر کرد. پدیده که در خانه تیم بسیار زهرداری است حملات فراوانی را بر روی دروازه ذوب‌آهن انجام داد که درخشش محمدزاده و مظاهری مانع از ثبت گل برتری میزبان شد. به خصوص بعد از گل ذوبی‌ها که فشار شاگردان یحیی گل محمدی از کناره‌ها بیشتر شد و محمدزاده تقریبا هشت موقعیت سانتر را از کناره‌ها دفع کرد تا فرصتی نصیب یونس شاکری خطرناک نشود. او که در هفته‌ گذشته با بدشانسی از رسیدن به گل برابر ماشین سازی تبریز باز ماند یکی از امیدهای منصوریان برای کسب نتیجه خوب برابر النصر عربستان است.
عبدالله ناصری (سایپا تهران):
مدافع راست تیم فوتبال سایپا در دیدار برابر فولادخوزستان نمایش خوبی در خط دفاعی داشت و کمک کرد تا تیمش سه امتیاز بسیار ارزشمند را پس از مدت ها کسب کند؛ اما نکته ای که سبب شد نام این بازیکن در میان 11 بازیکن اصلی تیم هفته قرار بگیرد، نمایش او روی ضدحملات نارنجی پوشان بود. ناصری بارها طی بازی و به خصوص در نیمه اول یعنی زمانی که فولادی ها توپ و میدان را در اختیار داشتند، با استارت های سریعی که داشت، نقش اصلی را در شکل گیری حملات سایپا ایفا می کرد. ناصری که در پنجره تابستانی از تیم فولادخوزستان به سایپا اضافه شده، در بازی رفت هم زننده گل پیروزی بخش تیمش در وقت های اضافی بود؛ دیداری که آخرین حضور پورموسوی روی نیمکت فولادی ها بود. به نظر می رسد در فوتبال نمی توان انگیزه های بازیکنان جدا شده از تیم ها را وقتی به تیم سابقشان می رسند نادیده گرفت، حتی اگر آن بازیکن در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل تیم سابقش با حضور کمتر از 300 هوادار بازی کند.
هافبک‌ها:
سروش رفیعی (پرسپولیس تهران):

گلزن تیم پرسپولیس شاید بهترین نمایش این فصل خود را در دیدار مقابل نساجی ارائه کرد. او در نیمه اول هافبک چپ بود اما در نیمه دوم با خروج بشار رسن به وسط منتقل شد و علاوه بر بازیسازی، در محوطه جریمه نیز به مهاجمان کمک کرد. در چند صحنه پاس های کلیدی این بازیکن، دیگر عناصر هجومی را صاحب موقعیت کرد اما بی تردید نقطه اوج نمایشش در لحظه ای بود که پاس رو به جلوی علی علیپور را تبدیل به گل کرد و نشان داد همچنان مهره ای کارآمد برای تیم پرسپولیس است. سروش، در نیمه نخست نیز زوج خوبی با بشار رسن تشکیل داده بود و ایجاد دوباره این زوج به موفقیت سرخ ها کمک خواهد کرد.
حکیم نصاری (نفت مسجدسلیمان):
اولین موضوعی که بعد از شنیدن نام حکیم نصاری به ذهن هر کسی متبادر می شود فوتبال خوزستان است چرا که او یک دور در اکثر تیم های مطرح خوزستانی بازی کرده و در عین حال تعصب خاصی روی این تیم ها داشته است و به همین دلیل او در این استان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. نفت مسجد سلیمان علی رغم شکست در بازی مقابل استقلال یک بازنده سربلند بود. آن‌ها اگر کمی خوش شانس تر بودند الان با کسب یک تساوی در حال برگشت به خانه بودند اما به هر حال نمی توان از بازی خوب بازیکنان این تیم خصوصا کاپیتان آن‌ها یعنی حکیم نصاری چشم پوشی کرد. هافبک خلاق و حالا دیگر با تجربه نفت در تمام طول نود دقیقه با هافبک های سر سخت و قلدر و البته آماده استقلال جنگید و یک گام هم پس نکشید. او در میانه زمین برای تیمش میدان داری کرد. حکیم نصاری علاوه بر بازی خوب امروزش در کل فصل خصوصا در این چند بازی اخیر بسیار آماده و سرحال نشان داده است.
علیرضا چراغعلی(ذوب‌آهن اصفهان):
هافبک بسیار جوانی که منصوریان از تیم گسترش فولاد به ذوب‌آهن آورد و حالا یکی از بازیکنان ثابت او در دو بازی اخیر به شمار می‌رود. به خصوص در جدال با پدیده مشهد که وظیفه سنگینی هم‌چون جانشینی قاسم حدادی‌فر را بر عهده داشت و به خوبی جواب اعتماد سرمربی خود را داد. چراغعلی در میانه میدان علاوه بر اینکه در دفاع خوب عمل می‌کرد، وظیفه بازیسازی را هم به درستی انجام داد تا نوید رشد یک هافبک استاندارد را از ذوب‌آهن بدهد. حالا او این فرصت را دارد در آسیا هم با جلب اعتماد منصوریان برابر النصر عربستان به میدان برود و بیش از پیش آبدیده شود. وظیفه‌ای بسیار سنگین که در کنار با تجربه‌ها به خوبی اجرا شده و سبزپوشان اصفهانی را به موفقیت می‌رساند.
مهاجمان:
استنلی کی روش(سپاهان اصفهان):

مهاجم 195 سانتی متری تیم فوتبال سپاهان در نیم فصل دوم روند خوبی در امر گلزنی نداشته؛ استنلی که طی 4 بازی اخیر فقط یک بار در دقایق پایانی برابر سپیدرود گلزنی کرده بود، بار دیگر مقابل تیمی گلزنی کرد که به نظر می رسد، راه دروازه آنها را خوب بلد است. استنلی در نیم فصل اول، اولین گلش را در هفته ششم مقابل شاگردان تارتار زد و امروز هم مقابل این تیم گلزنی کرد تا پارس جنوبی اولین تیمی باشد که استنلی مقابل آنها در لیگ هجدهم دبل کرده است. ستاره تیم فوتبال سپاهان پیش از باز کردن دروازه رحمان احمدی، یک بار هم با ضربه سر او را مجبور به واکنش کرده بود. در مجموع در روزی که سپاهان توانست سه امتیاز ارزشمند را به حساب خود واریز کند، بار دیگر از نقطه قوتی بهره برد که امیرقلعه نویی حساب ویژه ای روی آن باز کرده است. استنلی علاوه بر نقش تاثیرگذاری که در پیروزی برابر پارس جنوبی جم داشت، حالا 11 گله است و خود را بالاتر از سایر مدعیان اصلی آقای گلی یعنی علیپور و استوکس می بیند.
ایسما (استقلال تهران):
ایسما در بازی مقابل فولاد بعد از پنج دقیقه حضور یک گل بسیار زیبا به ثمر رساند تا ارزش هایش را فریاد بزند اما شفر هنوز به حضور او در ترکیب اصلی استقلال اعتقادی نداشت تا امروز که برای اولین بار ایسما در لاین آپ بازی مقابل نفت مسجد سلیمان نامش به چشم خورد. در این بازی تنها 8 دقیقه برای این مهاجم کافی بود تا با محو کردن یوسف وکیا و یک پاس زیبا و دقیق روی سرعلی کریمی دیگر راهی برای این هافبک پیش تاخته استقلال باقی نگذارد و تک گل این بازی روی حرکت بسیار زیبا و پاس بی نظریش شکل بگیرد. در ادامه مسابقه هرچه به پایان نزدیک می شدیم حرکات و هماهنگی های او در خط حمله استقلال بیشتر به چشم می آمد و قطعا مرد اول این میدان بود.
محمدمهدی نظری (نساجی مازندران):
زننده اولین گل تاریخ نساجی در لیگ برتر حالا بهترین بازیکن آن‌ها در نیم فصل دوم است. بازیکنی که پنالتی می‌گیرد، پاس گل می‌دهد و گل می‌زند و عصای دست جلالی در نبود محمد عباس‌زاده است. نظری در بازی امروز بر خلاف جریان بازی از سانتر عالی فرجی استفاده کرد و با جاگیری مناسب در گپ به وجود آمده بین دو مدافع میانی پرسپولیس گل اول دیدار را به ثمر رساند. او با توجه به سرعت و هم‌چنین تجربه‌ای که داشت خط دفاع مهمان را تقریبا عقب نگه داشت و مانع بالا آمدن آن‌ها و نزدیکی خطوط سه گانه شد. حالا نظری یکی از بازیکنان مورد علاقه سکوهای وطنی قائمشهر است. بازیکنی که بازی‌اش زیاد به چشم نمی‌آید اما بیشترین تاثیر را از خود نشان می‌دهد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها