X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 اسفند 1397, 13:57
کد خبر: 29306
خبرنگار: khani
نظرات: 1

سپاهان و فولاد؛

دوئل به سبک ژنرال و امپراطور

دوئل به سبک ژنرال و امپراطور دوئل به سبک ژنرال و امپراطور
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 24 اسفند ماه با برگزاری 2 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.
لیگ هجدهم در واپسین روزهای سال جاری، به حساس‌ترین مقطع خود رسیده و فاصله امتیازی بسیار نزدیک به هم تیم‌های مدعیان قهرمانی، بازی‌ها را به اوج حساسیت کشانده است. سپاهان در چنین شرایطی باید در یکی از سرنوشت‌سازترین بازی‌های هفته مقابل فولاد خوزستان به میدان برود، دیداری سخت و جذاب که کسب 3 امتیاز آن برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.
تقابل سپاهان و فولاد خوزستان همواره از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بوده و شرایط 2 تیم در هفته‌های اخیر، این حساسیت را دوچندان نموده است. سپاهانی‌ها در شرایطی راهی اهواز می‌شوند که هفته گذشته پارس جنوبی را با یک گل شکست دادند تا با یک بازی کمتر 41 امتیازی شده و در رده دوم جدول قرار بگیرد. فولاد خوزستان نیز در 3 هفته گذشته، 3 شکست پیاپی را به ثبت رسانده و با 25 امتیاز به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پارس جنوبی در رده هفتم جدول قرار دارد.
سپاهان در فصل جاری نشان داده است که راه نتیجه‌گیری در هر شرایطی را می‌داند. شاگردان قلعه‌نویی فاز تهاجمی بسیار قدرتمند بوده و در هنگام حمله، از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار هستند.
سپاهان تا به این جای فصل، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته و از مهاجمان زهردار و خطرناکی سود می‌برد. تیم قلعه‌نویی در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، نبردهای هوایی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان قلعه‌نویی در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند ایران‌پوریان،کریمی، استنلی، محمدی و کیانی، سپاهان را تبدیل به هجومی‌ترین تیم لیگ نموده که قادر به باز کردن هر دروازه‌ای می‌باشد. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نیز به ثبات خوبی رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌برند.
در آن سو فولاد خوزستان تیم قدرتمندی است که فوتبال سرعتی و هجومی را ارائه می‌کند. فولادی‌ها در خط میانی و حمله خود از بازیکنان با کیفیتی مانند لوسیانو پریرا، تاکافومی آکاهوشی و رافائل مسی بهره برده و خط حمله زهردار و خطرناکی دارند که می‌توانند دفاع سپاهان را آزار دهند. نقطه قوت فولاد بهره‌گیری از بازیکنان سرعتی و شوت‌زن است. در فاز دفاعی اما فولاد آسیب‌پذیر بوده و خط دفاعی پر اشتباهی دارد. اگرچه در نیم‌فصل دوم با حضور قطبی در رأس کادر فنی این تیم اوضاع فولادی‌ها در خط دفاعی بهتر از گذشته شده است، اما مدافعان این تیم همچنان نامطمئن ظاهر می‌شوند.
دیدار سپاهان و فولاد را می‌توان از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هفتم قلمداد کرد. نقاط ضعف و قدرت مشترک در هر 2 تیم در کنار بازیکنان با کیفیت، نویددهنده یک دیدار تماشایی و پر زد و خورد است. نکته قبل توجه این است که هر 2 تیم علاوه بر کسب 3 امتیاز از انگیزه‌های دیگری برای پیروزی برخوردار هستند. سپاهانی‌ها به دنبال بازگشت به صدر جدول بوده و سرخ‌پوشان خوزستان قصد دارند با شکست شاگردان قلعه‌نویی آرامش و ثبات خود را بازگردانند. باید منتظر ماند و دید تقابل این 2 تیم به نفع کدام‌یک رقم خواهد خورد.
محرومان و مصدومان:
هر 2 تیم بازیکن محروم و یا مصدومی برای این دیدار نداشته و با ترکیب کامل حاضر خواهند بود، با این وجود قلعه‌نویی ممکن است ایران‌پوریان را که به تازگی از بند مصدومیت رها شده است، مقابل فولاد در اختیار نداشته باشد.
برترین گلزنان:
در تیم سپاهان، استنلی با 11 گل و در تیم فولاد لوسیانو پریرا با 7 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.
اتفاق ویژه:
افتتاح ورزشگاه فولاد آرنا و تقابل قطبی و قلعه‌نویی از جذابیت‌های خاص این دیدار است.
ترکیب احتمالی فولاد:
ناصر سالاری، فرزاد جعفری، سیامک کوروشی، ایوب والی، عارف غلامی، میثم دورقی، سینا مریدی، تاکافومی آکاهوشی، رافائل مسی، حسن بیت سعید، لوسیانو پریرا
سرمربی: افشین قطبی
ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، حسن جعفری، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محسن مسلمان، ولادیمر کومان، مهرداد محمدی، علی قربانی، کی روس استنلی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها