X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 اسفند 1397, 09:51
کد خبر: 29334
خبرنگار: khani
نظرات: 5

اشتباهات فغانی، ترکی، ممبینی و خورشیدی علیه ژنرال؛

بررسی قضاوت‌هایی که قلعه‌نویی آنها را فراموش نمی‌کند

بررسی قضاوت‌هایی که قلعه‌نویی آنها را فراموش نمی‌کند بررسی قضاوت‌هایی که قلعه‌نویی آنها را فراموش نمی‌کند
سرمربی سپاهان در نشست خبری خود از اشتباه تاثیرگذار 4 داور در طول دوران مربیگری خود یاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایلنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی با فولاد خوزستان حاضر شد تا به سکوت طولانی مدت خودش در پاسخگویی به رسانه‌ها پایان دهد و مثل همیشه در این نشست خبری هم طوفانی ظاهر شد و طبق عادت چند نفری از دم تیغ تیز انتقاداتش گذراند.
بخشی از نشست خبری قلعه‌نویی پس از تساوی مقابل فولاد اشاره به قضاوت 4 داور بود که سرمربی سپاهان آنها را تاثیرگذار در زندگی خود عنوان کرد و اعلام داشت تا پایان عمر از یاد نخواهد برد. این 4 داور هدایت ممبینی، محسن ترکی، علیرضا فغانی و اشکان خورشیدی هستند که به بررسی اعتراض قلعه‌نویی به آنها پرداخته‌ایم.
هدایت ممبینی
یکی از داورانی بود که تحت جوانگرایی کمیته داورانِ مسعود عنایت رشد کرد و خیلی زود نامی برای خودش دست و پا کرد. مشکل قلعه‌نویی با او به بازی دور برگشت سپاهان - استقلال در لیگ دهم مربوط می‌شود. قلعه‌نویی هدایت سپاهان را عهده دار بود و مقابل تیم سابقش استقلال قرار می‌گرفت. آن روزها بیشترین زاویه میان استقلالی‌ها با ژنرال محبوبشان شکل گرفته بود و به واسطه سپاهانی شدن خسرو حیدری، فابیو جانواریو و هاشم بیک‌زاده اختلافات عمیقی میان آنها شکل گرفت که در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی حسابی خودش را نشان داد. قلعه‌نویی آن بازی حیثیتی را در شرایطی که تیمش عملکرد خوبی داشت با نتیجه 4-3 واگذار کرد و شاید همه انگیزه‌اش جبران این نتیجه در بازی برگشت بود و مدت‌ها انتظار بازی در اصفهان را کشید. بازی تا ثانیه‌های پایانی یک بر صفر به سود سپاهان در پیش بود ولی در دقایق اضافی سیدصالحی دروازه تیم سابقش را باز کرد و کار به تساوی کشید.
قلعه‌نویی اعتقاد داشت حنیف عمران زاده در برخورد با ابراهیم توره باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت و 10 نفره شدن استقلال تاثیر زیادی در بازی می‌گذاشت و ممبینی را مقصر از دست دادن 2 امتیاز آن بازی مهم می‌داند. قلعه‌نویی در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر برد ولی آن بازی و نتیجه‌اش برای او اهمیت زیادی داشته که هنوز از ذهنش خارج نشده است.
محسن ترکی
یک فصل بعد از آن رقابت قلعه‌نویی با مظلومی و استقلال به میدان مسابقه با تراکتورسازی کشیده شد و ژنرال قصد داشت قهرمانی را با تراکتور هم تجربه کند که موفق به انجام آن نشد.
یکی از حساس‌ترین بازی‌های پایان فصل تراکتور رویارویی با استقلال در تبریز بود. تراکتورسازی در اوج بدشانسی با لشکری مصدوم پا به مسابقه گذاشته بود و در فصلی که تیم چندان پر مهره‌ای نداشت در کورس قهرمانی قرار گرفت. به نوعی کل بار آن تیم بر دوش احسان حاج صفی بود و کلیدی ترین مهره تیم محسوب می‌شد که حذف اشتباهش در دقایق ابتدایی بازی از سوی محسن ترکی به نوعی کار را برای سرخپوشان تمام کرد.
در جایی که توپ به هیچ وجه به دست حاج‌صفی برخورد نکرد ترکی به اشتباه یک پنالتی اخراج تشخیص داد تا تراکتور هم بهترین بازیکنش را از دست بدهد، هم ده نفره شود و هم یک گل عقب بیافتد. در ادامه هر چه شاگردان قلعه‌نویی زدند به نتیجه نرسید و با یک پنالتی بحث برانگیز دیگر برای استقلال بازی 2-0 تمام شد.
آن فصل تراکتورسازی با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان دوم جدول شد تا شاهد چهارمین قهرمانی پیاپی قلعه‌نویی در لیگ و اولین قهرمانی تراکتورسازی نباشیم.
علیرضا فغانی
داور بین‌المللی کشورمان که به تازگی از جام جهانی برگشته بود یک قضاوت حساس و پرحاشیه بین دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر را بر عهده گرفت. بازی تا دقایق پایانی یک بر صفر به سود سپاهان در پیش بود که فغانی با اعلام یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس کار را به تساوی کشاند. بازبینی فیلم بازی نشان می‌داد پیش از وقوع چالش میان دو بازیکن سپاهان و پرسپولیس روی صحنه پنالتی، این منشا بود که مدافع سپاهان را شارژ کرده بود و بازی باید به سود طلایی پوشان متوقف می‌شد.
تغییر برتری سپاهان مقابل پرسپولیس به تساوی ممکن است در پایان فصل تاثیرش را روی قهرمان لیگ بگذارد.
اشکان خورشیدی
شانس بزرگ خورشیدی این بود که اشتباهاتش علیه سپاهان در دوره سکوت قلعه‌نویی رقم خورد و خیلی بازتاب پیدا نکرد. در دیدار شش امتیازی اخیر میان سپاهان و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار دو گل سرخپوشان تبریزی روی خطاهایی رخ داد که به اشتباه اعلام شده بود.
گل نخست از روی ضربه ایستگاهی توسط مهدی‌پور به ثمر رسید که خطای آن به اشتباه اعلام شده بود و گل دوم هم خطای پنالتی اعلام شده به سود میزبان بود که آنهم در کارشناسی‌‌های انجام شده نشان داده شد اشتباه است. ضمن اینکه کی‌روش استنلی گلی به ثمر رساند که مردود اعلام شد و بعداً مشخص شد تصمیم داور اشتباه بوده است. با این 3 اشتباه تاثیرگذار سپاهان 2-0 بازنده این بازی حساس و 6 امتیازی شد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها