X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 فروردین 1398, 19:06
کد خبر: 29353
خبرنگار: khani
نظرات: 6

باشگاه‌های امروزی تنها لقب فرهنگی دارند

قلعه نویی: تیم چهاردهم جدول را به صدر رساندم

قلعه نویی: تیم چهاردهم جدول را به صدر رساندم قلعه نویی: تیم چهاردهم جدول را به صدر رساندم
امیر قلعه نویی سرمربی نام آشنای کشورمان که توانسته در طول فعالیت خود در لیگ برتر فوتبال ایران تجارب و افتخارات بسیاری به دست آورد گفت: نوروز باستانی ایران را که یکی از با سابقه‌ترین جشن‌های ملی جهان است تبریک می‌گویم. این جشن باستانی بوده و سابقه دیرینه‌ای دارد و این رویداد را به تمام مردم ایران شادباش می‌گویم.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،قلعه نویی در اولین پاسخ خود به سوال وضعیت این روز‌های باشگاه داری و فوتبال باشگاهی ایران گفت: یادم می‌آید روزگاری باشگاه‌های موفق بسیاری در ایران وجود داشت که حالا دیگر نام و نشانی از آن‌ها نیست و تیم‌هایی همانند پاس، هما، شاهین و راه آهن و چند تیم دیگر تهرانی دیگر وجود خارجی ندارند.
باشگاه‌های امروزی تنها لقب فرهنگی دارند
سرمربی لیگ برتری فوتبال کشورمان افزود: باشگاه‌هایی که در حال حاضر در فوتبال کشورمان فعالیت می‌کنند تنها لقب فرهنگی را یدک می‌کشند، اما تیم‌هایی گذشته بنیانشان فرهنگی بود.
قلعه نویی ادامه داد: بازیکنانی که تیم‌های گذشته فوتبال ایران معرفی می شدند، قبل از تمرین‌های فنی و تاکتیکی خود، آموزش فرهنگ و علم و ادب را در پیش می‌گرفتند.
الگو هایمان بسیار خوب بودند
قلعه نویی درباره الگو‌ها و فوتبالیست‌های روزگار جوانی اش گفت: به یاد دارم فردی با نام محمد توانایی که اهل محله نازی آباد تهران بود، یک نسل از ما جلو‌تر بود و الگو ما محسوب میشد. رفتار او به گونه‌ای بود که مردمی بود.
علیدوستی‌های بسیاری بودند که اگر به تیم‌های سرخابی می‌آمدند، اسطوره می‌شدند
قلعه نویی ادامه داد: بازیکنان مطرح بسیاری همچون حمید علیدوستی وجود داشتند که اگر پا به تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌گذاشتند به اسطوره تبدیل می‌شدند، اما این بازیکنان به تیم‌های خود پایبند بودند و جز یک تیم عشق و علاقه‌ای به دیگر تیم‌ها نداشتند. در تلاش بودند تا عشق به معنای واقعی به فوتبال را نشان دهند و تغییر تیم برایشان معنایی نداشت.
دلم می خواهد تیم‌های قدیمی به لیگ بازگردند و این بی فرهنگی‌ها را از بین ببرند
قلعه نویی بیان کرد: علاقه بسیاری دارم تا باشگاه‌های سابق فوتبال ایران بار دیگر به لیگ برتر فوتبال کشورمان بازگردند و این بی فرهنگی‌ها و وضعیت تاسف برانگیز این روز‌های فوتبال ایران رااز بین ببرند و درس درست فرهنگ و ادب را به تیم‌ها و جوانان امروزی یاد بدهند.‌
ای کسی که سوت به دستت دادند، قاضی درستی باش!
قلعه نویی درباره با وضعیت داوری دیدار‌های لیگ برتر فوتبال کشومان گفت: داوران گرامی ایران از شما می‌خواهم تا بدانید که آن سوتی که به دست شما داده اند برای قضاوت درست است نه شمشیری علیه تیم ها. از ۴ داور به قدری گلایه و خاطره بد دارم که هیچوقت از یاد نخواهم برد.
قلعه نویی افزود: داور‌ها به یاد آورند که قضاوت کار سختی است و حق الناس بر گردنشان است، اما باز هم می بینیم که ناروا کار‌ها و صحبت‌هایی را انجام می‌دهند که واقعا جای تاسف دارد.
خیلی زمان‌ها پشت سرم صحبت‌های ناروایی می کنند
قلعه نویی اظهار کرد: خیلی زمان‌ها بازیکنان و مربیان بسیاری پشت سرم حرف‌های بسیاری می‌زنند و گلایه‌های بسیاری از من دارند، اما مگر من جواب افرادی مانند مهرزاد معدنچی را داده ام.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: برخی‌ها به دنبال بازی بیشتر در تیم بودند و برخی‌ها هم فکر می‌کردند من نامشان را از لیست تیم خط زده ام، اما بدانید من با آن‌ها کاری ندارم و جوابشان را هم نمی‌دهم.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: تیم چهاردهم جدول را در دست گرفتم و حالت می بینید که در بین ۵ تیم برتر لیگ است. از لحاظ بودجه‌ای ما در بین تیم‌های لیگ برتری باید در جایگاه پنجم باشیم و فقط لطف خودا بود که به این رتبه رسیده ایم.
سپاهان پیش از من مانند منچستریونایتد بی فرگوسن بود
قلعه نویی بیان کرد: تیم فوتبال سپاهان که یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های لیگ برتری بود پیش از اینکه به دست من سپرده شود وضعیتی همچون منچستریونایتد بدون فرگوسن داشت، اما کمک مجموعه به ما سبب شد تا در همه رقابت‌ها در بین ۴ تیم برتر باشیم.
قلعه نویی ادامه داد: خیلی از تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس در حال حاضر چند سال است که با یک سرمربی هدایت می‌شوند و شرایط تیمشان را به صورت کامل می‌شناسند، اما من در کمتر از یکسال توانستم سپاهان را به روز‌های خوبش بازگردانم.
سازمان لیگ برنامه ریزی خوبی داشت/ امسال لیگ جذابی داریم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: سازمان لیگ برتر فوتبال کشورمان توانسته همراه با اجحاف در حق برخی تیم‌ها توانسته برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشد. در برنامه ریزی عالی نیز ۶ فرودین ماه دیدار معوقه تیممان برابر ذوب آهن را برگزار خواهند کرد تا همین تعطیلی عید را هم از ما بگیرند.
از کهکشانی‌های تبریز تا یحیی و تیمش شگفتی آفریدند
قلعه نویی گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تیم پدیده با هدایت یحیی گل محمدی توانسته اند رقابت‌های جذابی را در بالای جدول ایجاد کنند و همچنین انتهای جدول لیگ برتر فوتبال کشورمان نیز هیجان خاص خودش را دارد.
اگر بتوانند لقب فرهنگی را در تیم هایشان درک کنند، پیشرفت خوبی کرده اند
قلعه نویی بیان کرد: برخی از فوتبالی‌ها اگر لقب فرهنگی را درک کنند و وارد فوتبالشان کنند، پیشرفت بزرگی کرده اند. آن‌ها با این کار در حق خودشان و سایر تیم‌ها خوبی کرده اند و در ادامه نیز باعث موفقیت تیم ملی فوتبال ایران شده اند که این موضوع در نهایت به نفع ایران و ایرانی است.
قلعه نویی: باشگاه‌های امروزی تنها لقب فرهنگی دارند/ دلم می‌خواهد تیم‌های قدیمی به لیگ بازگردند/ تیم چهاردهم جدول را به صدر رساندم
ورزش بلاتکلیفی داریم
قلعه نویی گفت: ورزش کشورمان باید همانند قانون اساسی با برنامه باشد. روزگاری ۴۰۰ میلیون تومان خرج کردند تا قانون اساسی فوتبال ایران نوشته شود، اما پس از رفت و آمد برخی از مدیران در تیم‌ها شاهد خاک خوردن آن قانون اساسی بودیم. تیم‌های لیگ برتری مان نیز همین وضعیت را دارند.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: مدیر کارخانه‌ای از فوتبال خوشش می‌آید و فوتبال است، اما اگر او برود دیگر آن تیم پشتوانه‌ای ندارد که این موضوع به ضرر همه تیم‌های فوتبال ایران است.
خصوصی سازی تبلیغ است/استقلال اهواز کجاست؟
خصوصی سازی باشگاه‌های فوتبال کشورمان تنها تبلیغ است و تا زمان قانون مدون هیچ سرآمدی نخواهد داشت. امروز شاهد آن هستید که برای مثال تیم استقلال اهواز به جای لیگ برتر در لیگ دسته ۲ فعالیت می‌کند و دیگر اسمی از این تیم نیست. ما باید ابتدا قانونی را بنویسیم و پس از آن به مدیرانمان آموزش دهیم تا وضعیت فوتبال کشورمان خوب باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها