X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 فروردین 1398, 13:20
کد خبر: 29370
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 4

آثار چهاردهمی زدوده شده است

سپاهان امسال مثل استقلال فصل هشتم

سپاهان امسال مثل استقلال فصل هشتم سپاهان امسال مثل استقلال فصل هشتم
مرتضی رمضانی راد ( مدیر رسانه ای سابق سپاهان ) - فروردین و اردیهشت ماه امسال روزهای ملتهب و حساسی برای تیم های مدعی لیگ برتر است.جنگ قهرمانی بین تیم های سپاهان، استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پدیده حسابی اوج گرفته و از قرار معلوم این مبارزه به احتمال بسیار زیاد تا هفته پایانی لیگ ادامه دارد و امسال قطعا خبری از معرفی قهرمان زودهنگام برای لیگ نخواهد بود.

واضح است که ما سپاهانی ها به عنوان سرافرازترین تیم لیگ برتر مطالبه مان ازکادر فنی و بازیکنان تیم مان اینست که عدد 5 جام های لیگ برتری مان را به 6 تبدیل کنند و ضمن یکه تازی در داشتن بیشترین افتخار ادوار این رقابت ها، فرصت کسب پنج جام را به تیمی همچون پرسپولیس ندهند.

شاید برخی ها بر این عقیده باشند با توجه به جایگاه فصل گذشته سپاهان که مقام چهاردهمی بود انتظار قهرمانی امسال از زردها نابجاست و برای اینکه سپاهان بتواند در اشل یک مدعی تمام عیار باشد و دوباره قهرمان لیگ شود دو سه فصل زمان لازم است. به شخصه این دیدگاه را مردود می دانم و معتقدم نمونه های بسیاری نیز برای منتفی دانستن آن وجود دارد.
ما در فصل گذشته به دلیل زنجیره ای از مشکلات مقام چهاردهم لیگ را کسب کردیم که با توجه به جایگاه و پیشینه سپاهان، منتقدان هم با ما هم عقیده بودند که این جایگاه واقعی نبود و برخی شرایط و حوادث ، سپاهان را ناباورانه به آن رتبه کاذب سوق داد. ضمن اینکه فصل قبل تر از آن یعنی در لیگ شانزدهم با وجود بسیاری از مشکلاتی که تیم مان داشت در نهایت به مقام پنجم رسیدیم و اوضاع خیلی وخیمی نداشتیم. پس کاملا مشخص است که رتبه 14 یک اتفاق عجیبی بود که شاید در آینده در فاصله زمانی بسیار زیاد برای سپاهان رخ دهد و نباید آن را یک واقعیت برای این تیم دانست. در فصل هجدهم بسیاری از آثار چهاردهمی سپاهان توسط مالک و مدیریت باشگاه زدوده شد و با تدابیر انجام شده علائم آن رتبه اتفاقی، خیلی زود از چهره سپاهان پاک شد. از استخدام بهترین و با رزومه ترین مربی ایرانی لیگ برتر، حضور سرپرستی جوان و البته با انگیزه و حرفه ای، دیپورت بازیکنانی که در حد و اندازه های نام سپاهان نبودند، استخدام مجموعه ای از بازیکنان تاثیر گذارو شایسته از تیم های مختلف لیگ برتر و لیگ یک که هر کدام از آنها ستاره تیم های سابق خود بودند و برای خود اسم و رسم و کارنامه ای درخشان دارند،بر آورده نمودن عمده و حداکثری نیازهای سرمربی در بعد نقل و انتقالاتی و سایر ابعاد( اردوها و دیدارهای تدارکاتی، امور همه جانبه تشریفات و اقدامات کامل برای پشتیبانی و آماده سازی ) برای حرکت رو به جلوی تیم، تداوم حمایت های خوب مادی و معنوی فولاد مبارکه به عنوان اسپانسر و مالک قدرتمند باشگاه و حضور هیئت مدیره و مدیر عاملی پیگیر و توانا از مواردی بود که خیلی زود رتبه کاذب چهاردهمی و آثار بد آن را از سیمای سپاهان زدود و دوباره این تیم را به یک مدعی شماره یک تبدیل کرد. هفته ها صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل خود دلیل پاک شدن آثار آن رتبه ای بود که رابطه اش با سپاهان به عقیده من سوءتفاهمی بیش نبود.

از سوی دیگر ما مربی را در اختیار داریم که متخصص کارهای بزرگ است. به آنهایی که فکر می کنند سپاهان چون فصل گذشته چهاردهم شده انتظار قهرمانی امسال از این تیم نابجا است فصل هشتم لیگ برتر را یادآوری می کنم. درفصل هفتم استقلال تهران با رتبه سیزدهم لیگ را به پایان رساند و برای فصل هشتم سکان هدایت آن به آقای قلعه نویی سپرده شد. همین نکاتی که در مورد پاک کردن آثار مخرب رتبه 14 در سپاهان انجام شد تا حدودی هم در استقلال آن زمان عملیاتی گردید و در نهایت تیم آبی تهران در یک مبارزه نفسگیر تا روز پایانی در فصل هشتم قهرمان لیگ برتر شد. توجه کنید! در فصل هفتم سیزدهم و در فصل هشتم قهرمان شدند. دلیل این خیزش زودهنگام هم مشخص است. تیم هایی مانند سپاهان و استقلال تیمهای معمولی نیستند که برای برخواستن و بازیابی زمان خیلی زیادی بخواهند. این تیم ها با تشکیلات ، پیشینه، ساختار و هوادارانی که دارند می توانند به فاصله یک فصل، خاطرات تلخ را از ذهن دوستدارانشان بزدایند. در این باره مثال های داخلی و خارجی زیادی وجود دارد.

حالا همان امیر قلعه نویی مربی ماست، هواداران پرشوری داریم که بی محابا حامی تیم شان هستند و البته مدیریت باشگاه و کارخانه فولاد مبارکه هم جانانه از پسران طلایی و کادرفنی به صورت مادی و معنوی حمایت می کنند. پس خطاب به کادرفنی بزرگ و بازیکنان تیم مان که همگی ستاره های فوتبال ایران هستند عرض می کنم بی خیال رتبه پارسال و بی خیال بحث های دیگر بدون اینکه این موضوع برایتان تبدیل به استرسی شود فقط به قهرمانی فکر کنید. با این تفکر که در پر افتخارترین تیم لیگ برتر حضور دارید مبارزه کنید نه اینکه این تیم سال گذشته با ترکیبی که خیلی از آنها( چه بازیکن و چه کادر فنی) دیگر در این تیم نیستند، چهاردهم شده بود. سپاهان سه فصل و امیر قلعه نویی هم چند فصلی است که کاپ نگرفته اند و حیف است فرصت بزرگ قهرمانی امسال برای این تیم و این مرد پر افتخار از دست برود. بدون توجه به حواشی که همیشه وجود دارد، بی توجه به اینکه چه تیم هایی بیشتر از ما هزینه کرده اند( با عنایت به اینکه در برخی از فصل هایی که سپاهان قهرمان شد تیم هایی دیگر بیشتر از ما هزینه کرده بودند و لزوم هزینه بیشتر برای آنها رستگاری نیاورد) برای قهرمانی بجنگید و یک اردیبهشت ماه تاریخی را برای اصفهان رقم بزنید. دلمان روشن است که امیر قلعه نویی این فرصت طلایی را از دست نمی دهد و دوباره به همراه سپاهان پر افتخار نهضت جام خواهی های خود را از سر می گیرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها