X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 فروردین 1398, 19:16
کد خبر: 29395
خبرنگار: lark
نظرات: 11

عدم هماهنگی در دفاع نقطه ضعف سپاهان بود

یاوری: شهرآورد اصفهان بازی بسیار باکیفیتی بود

یاوری: شهرآورد اصفهان بازی بسیار باکیفیتی بود یاوری: شهرآورد اصفهان بازی بسیار باکیفیتی بود
سرمربی سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن گفت: به نظر من تعویض‌های منصوریان در شهرآورد اصفهان بیشتر از تعویض‌های قلعه‌نویی جواب داد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، محمود یاوری درباره تساوی در شهرآورد فوتبال اصفهان اظهار داشت: سپاهان در نیمه نخست بهتر عمل کرد و در نیمه دوم این ذوب‌آهن بود که بیشتر فشار آورد. در مجموع به نظر من تعویض‌های منصوریان در این دیدار بیشتر از تعویض‌های قلعه‌نویی جواب داد.

وی افزود: گل امروز ذوب‌آهن کاملاً مشابه با گلی بود که این تیم به الغرافه قطر زد و این نشان می‌دهد که این حرکت کاملاً تمرین‌شده بود.

سرمربی سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن ادامه داد: شهرآورد اصفهان بازی بسیار باکیفیتی بود و اصلاً نمی‌شد نتیجه این بازی را پیش‌بینی کرد. البته یکی از 2 تیم باید 3 امتیاز این دیدار را کسب می‌کرد و حیف شد که بازی با تساوی به پایان رسید، اما هیچ وقت امکان نداشته که نتیجه این بازی از قبل مشخص شود. امیدوارم سپاهان و ذوب‌آهن در بازی‌های آینده خود موفق باشند.

یاوری درباره نقاط ضعف سپاهان در این دیدار گفت: عدم هماهنگی در دفاع سپاهان به دلیل غیبت عزت‌الله پورقاز نقطه ضعف سپاهان بود. البته خالد شفیعی امروز خوب بازی کرد، اما هماهنگی بین پورقاز و یزدانی بهتر است. همچنین سپاهان از غیبت ایران‌پوریان ضرر می‌کند چون جعفری جوان مدام مرتکب خطا می‌شد و نمی‌توانست از حریف مستقیم خود بگذرد. مهاجمان ذوب‌آهن در حرکات تاکتیکی و تفکر حمله بر دفاع تنظیم‌نشده سپاهان مسلط بودند، چراکه 2 دفاع وسط همواره باید با هم هماهنگ باشند و این شرایط در سپاهان وجود نداشت.

وی درباره نقاط ضعف ذوب‌آهن تصریح کرد: در نیمه نخست مشخص بود که سپاهان بهتر از ذوب‌آهن بازی می‌کند و ذوبی‌ها از ابتدا رو به بازی مستقیم و ارسال توپ آوردند. سپاهان هم چند بار این کار را برای جمع شدن دفاع حریف انجام داد، اما گل خود را از کناره به ثمر رساند و حرکت از کناره‌ها را تمرین کرده بود. در این بازی دفاع سپاهان کمی خسته به نظر می‌رسید و محمدرضا حسینی و ارسلان مطهری همان کاری که با الغرافه کردند را با سپاهان هم انجام دادند.

سرمربی سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن درباره نقش سرمربی در مدیریت روانی بازیکنان در مواقع بحرانی بیان داشت: مربی نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارد. بازیکنان تا قبل از بازی تحت کنترل و راهنمایی‌های مربی هستند، اما به محض اینکه بازی شروع می‌شود، بازیکنان کمتر به صحبت‌های مربی توجه می‌کنند که در این زمان نیاز به خط مدیریت از دفاع تا حمله وجود دارد. به نظر من امروز هیچ همکاری با کی‌روس استنلی نشد و اگر این بازیکن یک همراه خوب داشت، سپاهان نتیجه بهتری می‌گرفت اما این بازیکن تنها بود و سپاهان بیشتر سعی در ارسال از وسط زمین داشت تا از کناره‌ها، در حالی که سپاهان از یک ارسال از کنار زمین به گل رسید.

یاوری اضافه کرد: سپاهان حتی در نیمه دوم هم فرصت‌های بیشتری برای گلزنی داشت، اما به دلیل عجله و فشردگی دفاع ذوب‌آهن نتوانست به گل برسد. در کل مدیریت در بحران بسیار مهم است.

وی درباره آمادگی بدنی بازیکنان 2 تیم گفت: 2 تیم وضعیت بسیار خوبی داشتند و فکر می‌کنم هر 2 سرمربی تعطیلات نوروز را به بازیکنان خود سخت گرفته‌اند و اگر تیم‌ها می‌خواهند موفق باشند باید ریاضت بکشند. ذوب‌آهن در چند هفته گذشته روند رو به رشدی داشته و در مقابل سپاهان روند متعادلی داشته است. ذوب‌آهن به سمت بهتر شدن می‌رود و این به نفع فوتبال اصفهان است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها