X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 فروردین 1398, 08:11
کد خبر: 29400
خبرنگار: khani
نظرات: 2

ازدواج با پاپی بهترین اتفاق بود

فرهمند: با این شرایط به آینده امید ندارم

فرهمند: با این شرایط به آینده امید ندارم فرهمند: با این شرایط به آینده امید ندارم
ملی پوش فوتبال بانوان ازدواج با حسین پاپی بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان را بهترین اتفاق زندگی‌اش دانست.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از مهر، الهام فرهمند، کاپیتان تیم فوتبال سپاهان، فروردین ماه سال جدید به همراه تیم ملی در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف رقبا خواهد رفت. فرهمند که اواخر سال ۹۷ با حسین پاپی، بازیکن سپاهان زندگی مشترک را آغاز کرده است باید در روزهای ابتدایی زندگی مشترک در اردوهایی تیم ملی شرکت و برای تحقق هدفش تلاش کند. تیم ملی برای صعود به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با تیم‌های فیلیپین، فلسطین و چین تایپه هم گروه است و فرهمند و هم تیمی‌هایش عزم خود را برای صعود جزم کرده‌اند و دوری از خانواده‌هایشان در نخستین روزهای سال جدید را به جان خریده‌اند.
در آستانه سال جدید الهام فرهمند در گفتگو با خبرنگار مهر بهترین اتفاق زندگی اش را ازدواج با حسین پاپی دانست.
مشروح گفتگو به شرح زیر است:
* شرایط و وضعیت تیم سپاهان در لیگ چگونه است؟
نیم فصل دوم مسابقات را با برد آغاز کردیم، بازی‌های سختی پشت سر گذاشتیم و توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. در حال حاضر شرایط خوبی در تیم داریم و بازیکنان روحیه خوبی دارند. تمرینات خوبی پشت سر گذاشته شد. وقفه‌ای به دلیل تمرینات تیم ملی و تعطیلات عید نوروز به وجود آمده که امیدوارم لطمه‌ای به بازیکنان وارد نکند چرا که کار گروهی تیم بسیار خوب شده بود.
* عملکرد تیم ملی در سال ۹۷ چگونه بود؟
مهمترین بازی، حضور در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک بود که توانستیم به عنوان تیم سرگروه صعود کنیم. اردوهای منظم و خوبی برگزار شد. استارت اردوها از فروردین ماه زده و حداقل ماهی یک اردو برگزار شد. زمانی که حسین عبدی به عنوان مشاور فنی معرفی شد، روند تیم ملی رو به بهبود رفت. تمرینات محکم‌تر دنبال شد. تیم ملی به تورنمنت هند اعزام شد اما نتوانستیم نتیجه خوبی در این تورنمنت کسب کنیم. خستگی بازیکنان یکی از دلایل عدم کسب نتیجه بود. همچنین عدم اعزام به تورنمنت‌های مختلف بی‌تأثیر نبود به همین دلیل نتوانستیم نتیجه‌ای که مد نظر بود را کسب کنیم. دو دیدار تدارکاتی نیز با بلاروس برگزار کردیم که نمایش خوبی داشتیم علی‌رغم اینکه نتیجه را واگذار کردیم.
* آینده فوتبال زنان را چگونه می‌بینید؟
اگر با همین شرایط و امکانات ادامه دهیم، خیلی به آن امیدوار نیستم چون میزان پیشرفت ما نسبت به سایر کشورها کند است. حریفان با امکانات بیشتر و بهتری در حال حرکت هستند. ما اگر با همین امکانات پیش برویم، فکر نمی‌کنم به جایگاهی که شایسته فوتبال کشورمان است، دست پیدا کنیم. مهمترین هدفم در سال جدید این است که با تیم ملی از مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک صعود کنیم.‌
* نظرت راجع به سرمربی تیم ملی؟
مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی تا آنجایی که توانسته شرایط را فراهم کرده تا ما همواره در اردو حضور داشته باشیم.
* تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره ورزشی؟
تلخ‌ترین خاطره برای من پاره شدن رباط صلیبی دو دروازه‌بان تیم‌مان در یک بازی بود که لیگ را از دست دادند. شیرین‌ترین خاطره هم در سال ۹۷ به ورزش ارتباطی ندارد و ازدواجم در این سال شیرین‌ترین خاطره‌ام است. ۱۷ اسفند با حسین پاپی ازدواج کردم.
* وضعیت قراردادها چگونه است؟
از وضعیت قراردادها در سایر تیم‌ها اطلاعی ندارم اما تیم سپاهان ۷۰ درصد قراردادها را پرداخت کرده و مشکلی از این بابت نداریم. مسئولان به قول‌های خود عمل کرده‌اند.
* نگاه مردم به فوتبال زنان چگونه است؟
‌در گذشته فوتبال بازی کردن دختران برای مردم عجیب بود اما الان با توجه به تیم‌داری باشگاه‌هایی مانند ذوب‌آهن و سپاهان شرایط متفاوت شده است و تقریباً همه مردم از این موضوع استقبال می‌کنند.
* نظرت درباره تبعیض جنسیتی؟
‌چیزی که در ورزش بسیار مرا آزرده کرد، تبعیض بین زنان و مردان بود. این مسئله در فوتبال بسیار است. همچنان در بخش بانوان با کمبود امکانات مواجه هستیم. امیدوارم در ادامه شرایط بهتر شود، سرمایه‌گذاری بیشتر و اسپانسرها بهتر به فوتبال زنان ورود کنند تا این مسائل و مشکلات حل شود.
* در زمان ناامیدی با چه چیزی آرام می‌شوی؟
‌در زمان ناامیدی، موزیک گوش می‌دهم یا یک فیلم تماشا می‌کنم تا کمی ذهنم آرام شود و از مشکلات دور شوم که در زمان مناسب تصمیم‌گیری بهتری انجام دهم.
* چرا ورزشگاه آزادی به یک دغدغه تبدیل شده است؟
‌وقتی به عنوان تماشاگران گزینشی برای بازی تیم ملی در ورزشگاه حاضر شدیم، حس و حال عجیبی داشتیم و با خود می‌گفتیم بالاخره توانستیم وارد ورزشگاه شویم و بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کنیم. چقدر خوب است که یک روزی بتوانیم در زمین چمن ورزشگاه آزادی بازی کنیم و تماشاگران ما را حمایت کنند. این یک آرزوی بزرگ و دست‌نیافتنی است. می‌توانیم با تدابیری که مسئولان می‌اندیشند، این مسائل را حل کنیم چرا که آرزوی بزرگی نیست اما چون مرتباً به زمان‌های آینده موکول شده، به یک دغدغه تبدیل شده است.
* طرفدار استقلال یا پرسپولیسی هستید؟
‌هیچ‌کدام طرفدار سپاهانم.
* نظرت درباره مشکلات اقتصادی کشور؟
‌شرایط بد است و امیدوارم بهتر شویم. فکر می‌کنم تحریم‌هایی که مردم نسبت به گران شدن اقلام انجام می‌دهند، تصمیم درستی است.
* درباره آشنایی با همسرت بگویید؟
‌قبل از اینکه عضو باشگاه سپاهان شوم، با حسین پاپی آشنا شدم. او در بحث فیزیوتراپی به تیم ما کمک می‌کرد. دوستان مشترک زیادی داشتیم. دو سال پیش عضو تیم باشگاه سپاهان شدم. دیدارهایمان بیشتر شد تا اینکه به این نتیجه رسیدیم که برای ادامه زندگی گزینه خوبی هستیم، سپس خانواده‌ها در جریان قرار گرفتند و تصمیم به ازدواج گرفتیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها