X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 فروردین 1398, 10:50
کد خبر: 29557
خبرنگار: khani
نظرات: 1

استقلال به خوبی سپاهان را آنالیز کرده بود

طالبی: سپاهانی‌ها تحت فشار هستند

طالبی:  سپاهانی‌ها تحت فشار هستند طالبی:  سپاهانی‌ها تحت فشار هستند
بازیکن اسبق فوتبال کشور گفت: تیمی که قهرمان می شود فقط بازیکنان و کادر فنی در نتیجه تاثیر ندارند و هنر مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است
به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از برنا؛ فرشید طالبی، بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، در خصوص عملکرد این دو تیم در هفته بیست و پنجم لیگ برتر صحبت کرد.
طالبی درباره باخت سپاهان مقابل استقلال به خبرنگار برنا گفت: ابتدا اجازه بدهید درباره این بازی گریزی به قبل داشته باشیم، تیم‌هایی در نیم فصل دوم موفق هستند که در یارگیری نقل و انتقلات زمستانی که بین دو نیم فصل است موفق ظاهر شوند. تیمی که خوب یارگیری کند این یارها می‌توانند در یدک‌کشی تیم و بالا آوردن آن در نیم فصل دوم کمک شایانی کنند و در اصل کادر فنی با خرید بازیکن نقاط ضعف خود را به پایین‌ترین سطح ممکن می‌رساند.
وی افزود: شما چند بازی اخیر سپاهان را اگر ببنید این تیم توفیق چندانی بدست نیاورده و حداقل 8-9 امتیاز را به سادگی از دست داده است. به‌طور نمونه این تیم در بازی فولاد از حریف پیش بود اما نتوانست برتری خود را حفظ کند. ضمن اینکه مشخص است فشار زیادی روی بازیکنان این تیم وجود دارد و سپاهانی‌ها تحت فشار هستند. کی‌روش استنلی بازیکنی است که در زدن ضربات آخر تبحر دارد، او در 2 دیدار پیاپی 2 پنالتی خراب کرد! بازیکنی که وقتی پشت ضربه پنالتی می‌ایستاد بسیاری از هواداران از گل شدن توپ مطمئن بودند. استرس در زدن ضربات پایانی در سپاهان مشخص است و مسئولان تیم برای قهرمانی باید فکری به حال این موضوع کنند.
طالبی تصریح کرد: در بازی استقلال- سپاهان یکی از بارزترین نقاط قوت سپاهان قدرت بدنی و بازی هوایی خوب این تیم است اما استقلال به خوبی این تیم را آنالیز کرده بود و به وینگرها و بال‌های سپاهان اجازه کمترین سانتر را داد و به نحو مطلوبی خط دفاعی استقلال فضاها را از بازیکنان بازیساز سپاهان از میانه میدان گرفته بودند. نکته مهم دیگر این است که سالیان سال است وقتی اسم هافبک خوب در سپاهان برده می‌شود نام نویدکیا تداعی می‌شود و در استقلال و پرسپولیس هم همین گونه است نام جباری یا علی کریمی به ذهن خطور می‌کند، بازیکنانی که یک تنه یک بازی را در می‌آوردند و نبود چنین بازیکنانی در چنین بازی‌هایی به صورت ملموس به چشم می‌آید. استقلال در این دیدار در 10دقیقه انتهایی چندین حمله خطرناک را روی دروازه سپاهان داشت و بالاخره هم توانست از این حملات به خواسته خود برسد.
مدافع اسبق تراکتورسازی درباره باخت تیم مقابل سپیدرود رشت اظهار داشت: شاید خوشبین‌ترین طرفدار سپیدرود و بدبین‌ترین هوادار تراکتور هم فکرش را نمی‌کردند که نتیجه بازی این‌گونه رقم بخورد. من با چهار تیم قهرمان ایران شدم، آن زمان به ما می‌گفتند فرض کنید زمین و زمان علیه شما است و شما باید یک گل به زمین، یک گل به زمان و یک گل هم برای خودتان به ثمر برسانید و در واقعیت هم تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد باید فکر کند زمین و زمان علیه آن است. نمی‌خواهم درباره شخص خاصی صحبت کنم، حالا هواداران تراکتور ناراحت هستند و هنر مدریت باشگاه این است که در این برهه حساس آرامش را به باشگاه بیاورد.
طالبی گفت: تیمی که قهرمان می‌شود فقط بازیکنان و کادر فنی در نتیجه تاثیر ندارند و هنر مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است و حالا وقت هنرنمایی مدیریت باشگاه است. بازی ها هر 4 روز یکبار برگزار می شود و 15 امتیاز پیش رو وجود دارد، بویژه اینکه تراکتور و حتی سپاهان با تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس بازی رودرو دارند و این اهمیت بالایی دارد. به هرحال اگر این حاشیه‌ها اداره نشود این خود تراکتورسازی است که قهرمانی را هدیه می‌کند. این موضوع درباره سپاهان هم صدق می‌کند. به هر حال قهرمان هنوز مشخص نشده و تیم‌های تراکتور، سپاهان، استقلال و پدیده شانس قهرمانی دارند و این مهم برای فوتبال ایران یک اتفاق بسیار خوب است که 5 تیم در 5 هفته باقی مانده به پایان لیگ برای قهرمانی با هم رقابت می‌کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها