X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 اردیبهشت 1398, 16:18
کد خبر: 29653
خبرنگار: talaei
نظرات: 6

جنجال‌های زرد و قرمز در دهه ۹۰

پرسپولیس - سپاهان؛ یک دنیا اتفاق خاص!

پرسپولیس - سپاهان؛ یک دنیا اتفاق خاص! پرسپولیس - سپاهان؛ یک دنیا اتفاق خاص!
به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از ورزش سه، الکلاسیکوی فوتبال ایران فردا بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان برگزار می‌شود. دیداری که به زعم بسیاری قهرمان لیگ هجدهم را تعیین می‌کند و فارغ از آن اهمیت های دیگری نیز برای هر دو تیم دارد. آن چه موجب حساسیت این بازی شده، به جز حساسیت های جدولی، اتفاقاتی است که در مسابقات اخیر این دو تیم رخ داده است. اینجا برخی از بازی های جنجالی پرسپولیس و سپاهان در دهه ۹۰ بررسی شده است.

2 مهر 1391: این مسابقه یکی از جنجالی ترین دیدارهای بین پرسپولیس و سپاهان بود. شاگردان مانوئل ژوزه این بازی را با دو گل واگذار کردند اما پس از بازی مشخص شد که چند پرسپولیسی در نیمه دوم این بازی دچار مسمومیت شده بودند. مهدی مهدوی کیا، محمد نوری و... همگی ادعا می‌کردند که پس از استفاده از آب های کنار زمین مسموم شدند و بازی را با حالت گیجی دنبال کردند!

30 شهریور 1392: یک سال بعد از اتفاقات بازی پرحاشیه که پرسپولیسی ها مدعی مسمویت شان بودند، پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم رفتند. این بار قرمزها مدعی عنوان قهرمانی بودند و با علی دایی در کورس قهرمانی حضور داشتند. در دقایق ابتدایی بازی محسن قهرمانی یک پنالتی برای سپاهان گرفت و میثم حسینی بازیکن پرسپولیس را از زمین مسابقه اخراج کرد تا سرخپوشان 89 دقیقه 10 نفره بازی کنند. این اشتباه داور، علی دایی سرمربی وقت را به تکاپو واداشت تا از قضاوت و اعلام تبانی این داور شکایت کند. دایی در کنفرانس خبری اتهامات زیادی را مطرح کرد و در نهایت قهرمانی به مدت 6 ماه از داوری کنار گذاشته شد.

22 مرداد 1394: این اولین حضور برانکو ایوانکوویچ در اصفهان بود. تیم او که در لیگ پانزدهم به توفیقی دست نیافته بود، شروع طوفانی مقابل سپاهان داشت و توانست با گل های طارمی و عالیشاه پیش بیفتد اما در ادامه ورق بازی برگشت و طلایی پوشان 4-2 بازی را بردند. شادی پس از گل محمدرضا خلعتبری یکی از اتفاقات ویژه این مسابقه بود. سپاهان از 22 مرداد 1394 تا به امروز برابر پرسپولیس طلسم شده و در 6 بازی هیچ بردی به دست نیاورده است.

28 بهمن 1395: پرسپولیس 2 ـ 1 سپاهان را برد اما نکته جالب این بود که هر سه گل مسابقه با ضربه پنالتی رقم خورد. همچنین پرسپولیس با برد در این بازی پس از سال ها سپاهان را در لیگ دبل کرد. اتفاق به یاد ماندنی این بازی پنالتی بارسلونایی رضاییان و طارمی بود که صحنه ویژه ای را در ورزشگاه آزادی رقم زد.

30 شهریور 1396: این آخرین بازی مهدی طارمی با پیراهن پرسپولیس بود. او یک گل از روی نقطه پنالتی به سپاهان زد و البته علیپور هم با گلزنی در این بازی، برای آقای گلی استارت زد. ساعاتی پس از پایان مسابقه، حکم محرومیت پرسپولیس و طارمی به دست آن ها رسید تا فصل جدیدی از بحران ها برای این تیم به وجود بیاید که البته سرانجام خوشی برای قرمزها داشت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها