X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 اردیبهشت 1398, 12:36
کد خبر: 29915
خبرنگار: khani
نظرات: 3

دوباره فعالیت کانون هواداران را با شاکله خاصی از سر می‌گیریم

تابش: حضور طولانی‌مدت هواداران در ورزشگاه‌ها باعث ایجاد خشونت می‌شود

تابش: حضور طولانی‌مدت هواداران در ورزشگاه‌ها باعث ایجاد خشونت می‌شود تابش: حضور طولانی‌مدت هواداران در ورزشگاه‌ها باعث ایجاد خشونت می‌شود
مدیرعامل باشگاه سپاهان با بیان اینکه مشکلات اساسی در ورزشگاه‌ها وجود دارد، گفت: تماشاچیان در ورزشگاه نقش جهان برای تماشای یک بازی باید ساعت‌ها در ورزشگاه حضور داشته باشند و مطمئناً این انتظار و حضور طولانی مدت باعث ایجاد خشونت می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از ایمنا، مسعود تابش پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در میزگرد "خشونت بر سکوها" که به همت خبرگزاری ایمنا برگزار شد، با بیان اینکه ردیف بودجه‌ای برای فرهنگ باشگاه‌ها تعریف نشده است، اظهار کرد: ریشه باشگاه سپاهان، باشگاه شاهین است. محمود حریری درگذشته به عنوان مدیرعامل باشگاه شاهین به تنهایی زمینه فرهنگ را پیاده کرده بود؛ مشکلات اساسی در ورزشگاه‌ها وجود دارد از جمله اینکه تماشاچیان در ورزشگاه نقش جهان برای تماشای یک بازی باید ساعت‌ها در ورزشگاه حضور داشته باشد و مطمئناً این انتظار و حضور طولانی مدت باعث ایجاد خشونت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باشگاه‌های خصوصی عمر طولانی ندارند و علت اصلی حذف آن‌ها مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: درآمدزا نبودن باشگاه‌ها از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در گذشته حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت می‌شد، اما از سال ۹۷ به بعد این موضوع هم منتفی شد.

تابش با بیان اینکه فرهنگ‌سازی باید به صورت منسجم انجام شود، خاطرنشان کرد: اخیرا ابلاغی مبنی بر تعلیق کانون‌های هواداری برای ما ارسال شده که البته این موضوع صحیح است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: در بازی مقابل پرسپولیس، مجری ورزشگاه آزادی دو ساعت قبل از شروع بازی از تریبون ورزشگاه استفاده کرد و گفت ورزشگاه را برای سپاهان جهنم می‌کنیم؛ همچنین برای سپاهان از عنوان اصفهان و برای پرسپولیس از عنوان ایران استفاده می‌شود!

وی با اشاره به سفرش به ‌ژاپن گفت: در سفری که قبلا به ژاپن داشتم دیدم که سکوهای پشت دروازه حریف را به هواداران تیفوسی سه برابر قیمت فروخته بودند؛ با وجود اینکه سکوهای پشت دروازه اصلا جایگاه مناسبی برای تماشای بازی نیست ولی خیلی خوب می‌توانند از این قسمت از ورزشگاه تیم حریف را تحت فشار قرار دهند که البته این فشار می‌تواند با شعارهایی در راستای تشویق تیم خودی باشد.

تابش با تأکید بر ایجاد فرهنگ‌سازی‌ در ورزشگاه‌ها، اضافه کرد: در زمان شهردار سابق اصفهان، ساخت یک زیرگذر مقابل ورزشگاه نقش جهان به تصویب رسید ولی در حال حاضر هیچ خبری از این زیرگذر نیست؛ باتوجه به اینکه تمامی مسئولان نسبت به ساخت زیرگذر موافق هستند اما به دلیل کمبود بودجه، این طرح تاکنون اجرا نشده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به صرف هزینه‌های زیاد در ورزشگاه نقش جهان، ادامه داد: به دلیل اینکه هنوز ورزشگاه به باشگاه سپاهان تحویل داده نشده و حسابرسی اصلا هزینه‌ها را قبول ندارد. نفراتی که اصلا صلاحیت ندارند، لیدر یک باشگاه می‌شوند در صورتی که در ابتدا باید وضعیت اخلاقی این افراد بررسی شود که متأسفانه این کار نادیده گرفته می‌شود.

تابش با بیان اینکه با وجود افزایش چند برابری هزینه تغذیه ورزشکاران، بودجه باشگاه کفایت هزینه‌های تیم را نمی کند، افزود: برگزاری جلسات اصلا کارگشا نیست چراکه باید این مسائل ریشه‌یابی شود تا مشکل فرهنگ‌سازی که به تنهایی توسط باشگاه امکان‌پذیر نیست، حل شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: قرارداد بلیت‌فروشی الکترونیک را با وجود هزینه‌های گزاف، منعقد کرده‌ایم. در ورزشگاه نقش جهان نزدیک به هزار نفر نیروی یگان ویژه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته هواداران انگلیس بدترین هواداران بودند اما اکنون مشکلات آن‌ها حل شده است، تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ تلاش زیادی کرده‌ایم و بودجه‌ای هم به این موضوع تخصیص داده شده است اما با توجه به جمعیت زیاد تماشاچیان در ورزشگاه‌ها، ناخودآگاه برخوردهای ناشایستی هم رخ می‌دهد.

تابش به تعامل با اصحاب رسانه از زمان قبول مسئولیتش در باشگاه سپاهان اشاره کرد و گفت: دوباره فعالیت کانون هواداران را با شاکله خاصی از سر می‌گیریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: میزبانی شایسته‌ای را در جام حذفی از تیم پرسپولیس خواهیم داشت؛ قبل از بازی جلسه‌ای را به منظور برگزاری یک میزبانی شایسته با عوامل زیربط برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به بازی چند هفته گذشته مقابل پرسپولیس، گفت: در جلسه قبل از این دیدار بازی فروش ۵۷ هزار بلیت الکترونیکی به تصویب رسید که متاسفانه بیشتر از ۱۰۰ هزار بلیت فروخته شده بود؛ اگر مصوباتی که در جلسه قبل از بازی به تصویب می‌رسد، اجرایی شود در زمان بازی هم مشکلی به وجود نمی‌آید.

تابش افزود: در بازی قبلی مقابل پرسپولیس تهران، شرایط سختی وجود داشت و به همین دلیل هم از یگان ویژه حمایت می‌کنم. در جریان بازی سپاهان و پرسپولیس در لیگ هفتم، برخلاف مصوبه جلسه قبل از بازی، قسمتی از سکوهای ورزشگاه نقش جهان به هواداران تیم پرسپولیس داده شد که منجر به وقوع آن اتفاق تلخ برای سرباز احمدی شد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها