X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 اردیبهشت 1398, 08:10
کد خبر: 29968
خبرنگار: khani
نظرات: 1

دنبال انتقام از پرسپولیس نیستیم

کومان: منتقدان قلعه‌نویی چیزی از فوتبال نمی‌فهمند

کومان: منتقدان قلعه‌نویی چیزی از فوتبال نمی‌فهمند کومان: منتقدان قلعه‌نویی چیزی از فوتبال نمی‌فهمند
هافبک خارجی تیم سپاهان گفت: ما فقط می‌خواهیم برنده جام حذفی باشیم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از فارس، تیم فوتبال سپاهان با عنوان نایب قهرمانی فصل هجدهم لیگ برتر را به پایان رساند. این تیم اگرچه موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد اما توانست پس از چندسال، سهمیه لیگ قهرمانان آسیارا به دست بیاورد تا فصل 98-97 فوتبال ایران برای هواداران این تیم بی ثمر نباشد. تیم امیرقلعه نویی بازیکنان با تجربه و اسم و رسم دار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دوبازیکن خارجی سپاهان یعنی کومان و کی‌روش استنلی اشاره کرد. ولادیمیرکومان، بدون شک یکی از بازیکنان موثر این تیم در فصلی که گذشت بود. او در هفته‌های پایانی لیگ برتر دچار مصدومیت شد و نتوانست تیمش را در روزهای حساس کورس قهرمانی همراهی کند اما حالا امیدوار است که با رفع کامل مصدومیتش و به دست آوردن سلامتی کامل بتواند در بازی مهم نیمه نهایی جام حذفی به صعود تیم کمک کند. با هافبک مجاری تیم محبوب دیار نصف جهان، از لیگ برتر تا سری‌آ و حضور کی‌روش و ویلموتس در ایران گفت و گویی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

فصل هجدهم لیگ برتر ایران به پایان رسید. بازی در لیگ برتر ایران در فصلی که گذشت چگونه بود؟
فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم. هرکسی در داخل تیم یا بیرون آن یعنی از مجموعه کارخانه، به سختی کار کرد تا این نتیجه را به دست بیاوریم. لیگ ایران دشوار است. همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که در هر نقطه‌ای از زمین به شدت پرس کنند بنابراین شما باید خیلی سریع فکر کنید و تصمیم بگیرید. در مقایسه با فوتبال اروپا، ایرانی‌ها کمی از نظر کیفیت پایین تر هستند اما دوندگی بالا و توانایی بالایی در به اجرا گذاشتن بازی دارند. هر تیمی می‌تواند به تیم‌های دیگر ضربه بزند و در واقع هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد.

تاثیر امیرقلعه‌نویی را به عنوان سرمربی در تیم سپاهان چگونه می‌بینی؟
امیرخان! مربی قابل احترامی در لیگ است. فکر می‌کنم ما نیازی به معرفی او نداریم.

نقش مدیریت باشگاه را در فصلی که گذشت چطور دیدی؟
تیم ما هرچه را که به آن احتیاج داشت به دست آورد و فکر می‌کنم این موضوع نقش مدیریت را نشان می‌دهد.

در مورد قهرمانی پرسپولیس برخی حرف های حاشیه ای می زنند. فکر می‌کنی مقام نایب قهرمانی حق تیم شما بود یا اینکه شایسته قهرمانی بودید؟

تیم من خوب بود و شاید ما شایستگی بیشتری داشتیم اما بعضی از بازی‌ها با تساوی به پایان رسیدند مانند بازی با ذوب‌آهن یا فولاد خوزستان. همچنین بعضی از رفتارها و حالت‌های داوران عجیب است اما من هرگز در این مورد صحبت نکردم. ما در کشورم می‌گوییم:‌ اگر کسی برنده باشد یا بالا باشد، شما نمی‌توانید از او ایراد بگیرید.

شما توانستید سهمیه بازی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورید. کیفیت این مسابقات را چگونه می‌بینی؟
پیش از این، این مسابقات را دنبال نمی‌کردم اما فکر می‌کنم تورنمنت جذاب و زیبایی باشد و می‌دانم تیم‌های ایرانی چندین بار در آن موفق بوده‌اند.

بهترین گلزن و گلساز لیگ امسال از تیم شما انتخاب شدند. نظرت در مورد عملکرد کی‌روش استنلی و محمد کریمی چیست؟
سوارز یک مرد مهم در تیم ما است. او کسی است که تاکتیک ما را به سرانجام و نتیجه می‌رساند. او شکست ناپذیر در هوا است. کریمی یک استعداد جوان در تیم ما به حساب می‌آید. او فوتبال کامل و بالغی را بازی می‌کند. او نیاز دارد که در هر مسابقه بازی کند و من ایمان دارم که در آینده یک بازیکن ملی پوش خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند استفاده از ارسال‌های بلند و تکیه بر قدرت سرزنی کی‌روش، تاکتیک سپاهان است. نظرت چیست؟
(می‌خندد) چه کسی اینطور فکر می‌کند؟! کسی که اینطور فکر می‌کند هیچ چیزی در مورد فوتبال نمی‌فهمد. اگر شما بازی‌ها را بهتر نگاه کنید، می‌بینید که طراحی از عقب انجام می‌شود. البته که ما کار را با سوارز به پایان می‌رسانیم، به همین خاطر او اکنون بهترین گلزن است. من فکر می‌کنم فاز حمله ما در لیگ بهترین بود.

نقطه ضعف و نقطه قوت لیگ ایران را در چه می‌بینی؟
احساسات، کیفیت، بی نظمی و تمرکز ضعیف ،نقاط ضعف هستند. مقدار دوندگی، بازی سریع و همسطح بودن تیم‌ها نیز نقاط قوت به حساب می‌آیند.

شما در لیگ‌های زیادی مثل ایتالیا، فرانسه، روسیه و ترکیه بازی کرده‌ای. به نظرت بازی کردن در کدام لیگ سخت تر است؟
هر لیگی متفاوت است و من دوست ندارم آن‌ها را با هم مقایسه کنم. در آن زمان که در ایتالیا بازی می‌کردم، لیگ این کشور بهترین و سخت ترین لیگ در دنیا بود.

دلیل اصلی شما برای حضور در ایران و پیوستن به سپاهان چه بود؟

سپاهان من را انتخاب کرد!

پیش از سفر به ایران، از کشور دیگری پیشنهاد داشتی؟
بله. من بازیکن ارزشمندی بودم و پیشنهادات دیگری هم داشتم. صادقانه بگویم، در اروپا در مورد ایران بد صحبت می‌کردند و من برای آمدن به اینجا کمی نگران بودم.

:‌وضعیت مصدومیتت چگونه است؟برای بازی با پرسپولیس آماده هستی؟
در حال حاضر مشغول انجام تمرینات فیزیوتراپی هستم. امیدوارم برای آن بازی به آمادگی برسم.

شما در رقابت با پرسپولیس، عنوان قهرمانی لیگ را واگذار کردید.فکر می‌کنی در جام حذفی می‌توانید از این تیم انتقام بگیرید؟
نمی‌خواهم اسم این را انتقام بگذارم. ما فقط می‌خواهیم برنده جام باشیم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم.

برای فصل بعد در سپاهان می‌مانی؟
در مورد آینده‌ام، بعدا صحبت می‌کنیم.

شما زمانی در سامپدوریا بازی می‌کردی، می‌دانی بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی عاشق سری‌آ هستند؟

لیگ ایتالیا قبلا فوق العاده بود. من فکر می کنم الان در آن سطح نیست، اما البته اگر شما در عشق یک تیم از سری‌آ سقوط کرده باشید، ممکن است این اتفاق تا ابد ادامه داشته باشد!

:‌فکر می‌کنی چرا فوتبال ایتالیا در سال‌های اخیر افت داشته است؟
اول اینکه شما باید پول بیشتری در لیگ داشته باشید و بعد اینکه بازیکنان بزرگی که در تیم ملی حضور داشتند، نسل جدیدی نداشتند. به همین خاطر وقتی این بازیکنان بزرگ فوتبالشان تمام شد، موج جدیدی به وجود نیامد. ضمن اینکه آن‌ها این شانس را به بازیکنان جوان ندادند که با بازی در لیگ به ثبات برسند.

سوال آخر در مورد تیم ملی ایران است. نظرت در مورد حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت این تیم چیست و تیم ملی با حضور ویلموتس می‌تواند به موفقیت برسد؟
به نظرم کارلوس کی‌روش مربی خوبی است و من می‌دیدم که بازیکنان از کار کردن با او چگونه خوشحال بودند. در مورد ویلموتس هم مطمئن هستم که او یک مربی خوب با متد خوب است. در آینده خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها