X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 خرداد 1398, 08:21
کد خبر: 29997
خبرنگار: khani
نظرات: 2

مدیر رسانه‌ای؟ نه ممنون!

ال‌کلاسیکو را دربی نکنید

ال‌کلاسیکو را دربی نکنید ال‌کلاسیکو را دربی نکنید
درحالی باید کمتر از 8 روز دیگر شاهد ال‌کلاسیکو ایرانی دیگری باشیم که مصاحبه‌ها و اظهارنظرها به جای کری‌خوانی فقط درحال ایجاد تنش میان هواداران است و مشخص نیست نقش مدیران رسانه‌ای در تیم‌ها چیست که بازیکنان هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند.

به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از فارس، با اتمام لیگ برتر اکنون همه منتظر مشخص شدن تکلیف قهرمان جام حذفی هستند تا ببینند از بین تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و یا حتی داماش گیلان کدامیک این افتخار را کسب می‌کند.

جامی که داماش دسته دومی یک پای فینالش است و یک پای دیگرش باید از سپاهان و پرسپولیس راهی دیدار نهایی شود؛ دیداری که حواشی مربوط به آن از چند هفته پیش و از دیدار مستقیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی آغاز و از همان‌جا مطرح شد که بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی میدان انتقام‌گیری داخل و خارج زمین خواهد بود.

از مصاحبه‌های پس از دیدار دو تیم در آزادی که بگذریم، به مصاحبه‌ بازیکنان پرسپولیس پس از برد تشریفاتیشان مقابل السد در شب گذشته می‌رسیم که اکثر بازیکنان پرسپولیس در مورد این دیدار حساس اظهار نظر کردند.


شجاع خلیل‌زاده که سابقه حضور در سپاهان را هم دارد، یکی از جنجالی‌ترین مصاحبه‌ها را انجام داده و می‌گوید هواداران سپاهان فقط فحش می‌دهند و ترقه پرتاب می‌کنند! همان هوادارانی که هر بازیکنی از سپاهان جدا شد، فصل بعد در اصفهان مورد تشویقش قرار دادند و این را می‌توان از بازیکنان سرشناسی همچون خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی، مهدی رحمتی، مهدی کریمیان، سیدجلال حسینی و ... دیگر بازیکنان سوال کرد.

رفاقت دیرینه سپاهانی‌ها و تراکتوری‌ها

همان هوادارانی که همیشه فرش قرمزشان برای همتایان تبریزی پهن است و روز قبل از دیدار دو تیم در اصفهان و تبریز کانال‌های هواداری پر می‌شود از مهمانی‌ها و میزبانی هواداران دو تیم از یکدیگر و یا همان هوادارانی که ذوب‌آهن رقیب سنتی و همشهری خود را در مسابقات آسیایی تنها نمی‌گذارند و از این تیم حمایت می‌کنند.

سراسر رفتار هواداران اصفهانی را که ورق بزنید، از این دست اتفاقات کم نیست و البته منکر همه بداخلاقی‌ها و ناهنجاری آن‌ها در ورزشگاه هم نمی‌شویم اما در یک جامعه چند ده هزار نفری همه جور هواداری پیدا می‌شود و ربطی به سپاهان و پرسپولیس ندارد.

اصفهان همان میزبانی است که بیش از 50 هزار هوادار برای تماشای دیدار سپاهان و استقلال به نقش‌جهان کشاند و درحالی که سپاهان نتیجه را واگذار کرد، ولی بدون آنکه خون از دماغ کسی بیایید هوادارانش را بدرقه کرد.

اصفهان نخستین میزبان ایرانی فینال جام باشگاه‌های آسیا


در گذشته هم اصفهان میزبان رویدادهای مهم و حساس زیادی بوده است و تجربه میزبانی فینال جام باشگاه‌های آسیا در خود را هم دارد؛ از همین رو نمی‌توان به میزبانی و هواداران آن خرده گرفت اما نباید فراموش کرد که ماجرای سرباز احمدی هم در همین اصفهان رخ داد.

بله در سابقه هواداری سپاهان اتفاقات تلخ هم رخ داده است اما چرا همیشه همه این اتفاقات در یک دیدار خاص رخ می‌دهد! چرا همیشه حضور یک تیم در اصفهان باید با حواشی فراوان همراه باشد، تیمی که در سایر شهرهای ایران هم دچار چنین اتفاقاتی می‌شود.


اتفاقاتی که فوتبال‌دوستان را به جدال‌های دربی پایتخت در دهه 70 می‌برد، جایی که مسابقه دو تیم به مثابه یک جنگ تمام عیار درون و بیرون زمین بود و نباید فراموش کرد که پس از آن‌ همه جنجال و هیاهو کار به جایی رسید که دو تیم از ترس این اتفاقات تا سال‌ها جرات قشنگ بازی کردند را نداشتند و مسابقات‌شان تبدیل به یک دیدار سرد و بی‌روح تبدیل شده بود.

ال‌کلاسیکو ایران نیز اکنون در چنین مرحله‌ای قرار گرفته است و آن چنان تقابل‌ها در دیدار دو تیم بالا گرفته که هر بازیکنی بیشترین تلاشش را انجام می‌دهد تا بهترین موفقیت را برای خود و تیمش در این دیدار حساس فارغ از نتیجه آن حاصل کند و همین می‌تواند عامل زیبایی دوچندان این دیدار شود.

لطفا خودتان را کنترل کنید!

اما در این بین رفتار غیرحرفه‌ای بازیکنان و عوامل دو تیم به خصوص در مصاحبه‌ها، بیشتر از آنکه تبدیل به یک کری‌خوانی شود، تنش مسابقه را بالاتر می‌برد و کاسه صبر هواداران را پر می‌کند.


نگاهی به مصاحبه یزدانی در پایان دیدار سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر و مصاحبه شب گذشته شجاع خلیل‌زاده نشان می‌دهد که حرف‌های بی‌مسوولانه یک بازیکن چگونه بنزین بر آتش هیجانات هواداری می‌‌ریزند.

نکته جالب‌تر این است که همه تیم‌های لیگ برتری یک فرد به عنوان مدیر رسانه دارند اما مشخص نیست وظیفه این مدیران رسانه‌ای چیست که بازیکنان هرطور دلشان می‌خواهد با خبرنگاران مصاحبه می‌کنند!

بدون شک سپاهان و پرسپولیس دو تیم ریشه‌دار و پرافتخار ایران هستند که در اوج آمادگی و شایستگی باید نیمه‌نهایی جام‌حذفی را برگزار کنند؛ دیداری که می‌تواند پر از تقابل‌های فنی زیبا از سرمربیان سابق تیم ملی باشد و حیف است این دیدار به جنجال و تنش سپری شود.



البته در این بین نقش سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند در کاهش این هیجانات موثر باشد و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و تصویب قوانین یک شبه از تمرکز تیم‌ها می‌کاهد و انرژی آن‌ها را درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کند.

تا 8 خرداد 8 روز دیگر باقی مانده است دل در دل هواداران دو تیم نیست تا این روز هم فرا برسد و نتیجه آن مشخص شود؛ اما امید است در این مدت به جای اظهارنظرها و تصمیمات غیرمنطقی، شاهد آرامش پیرامون دو تیم باشیم تا 8 روز دیگر به جای تماشای جنگ و دعوا، شاهد کلاس فوتبال ایرانی باشیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها