X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 خرداد 1398, 08:12
کد خبر: 30140
خبرنگار: khani
نظرات: 24

با جام و یا بی‌جام، سپاهان قابل تحسین است

با جام و یا بی‌جام، سپاهان قابل تحسین است با جام و یا بی‌جام، سپاهان قابل تحسین است
پرونده لیگ 97-98 با بالا بردن جام توسط کاپیتان پرسپولیس بسته شد و تمام اتفاقات این لیگ همچون سال‌های قبل به آرشیو سپرده شد، لیگی پر از حاشیه، خنده، گریه، عصبانیت و مهربانی و هزاران اتفاقات دیگر که همه‌وهمه از ذات فوتبال نشأت می‌گیرند.

به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از فارس از اصفهان، پرونده لیگ 97-98 با بالا بردن جام توسط سید جلال حسینی بسته شد و تمام اتفاقات این لیگ همچون سال‌های قبل به آرشیو سپرده شد، لیگی پر از حاشیه، خنده، گریه، عصبانیت و مهربانی و هزاران اتفاقات دیگر که همه‌وهمه از ذات فوتبال نشأت می‌گیرند.

تلاش تا آخرین لحظه

لیگ که سپری شد برای زردپوشان نصف‌جهان رنگ‌وبوی دیگر داشت، سپاهان در طی دوسال اخیر از جمع مدعیان فاصله گرفته بود تا اینکه قلعه‌نویی مجدداً بر روی کار آمد و امید را در دل سپاهانی‌های زنده کرد، سپاهانی که فصل گذشته با ترس از سقوط لیگ را به پایان رساند در لیگ جاری تا پایان هفته آخر مردانه برای قهرمانی جنگید اما نتوانست عنوانی بهتر از نائب قهرمانی را ازآن خود کند.

15 برد، 13 مساوی و 2 شکست و مجموعاً 58 امتیاز ثمره 30 هفته پرهیاهو برای سپاهانی بود، نتیجه‌ای خوب و قابل ستایش نسبت به فصل قبل که توانست روحیه را به جمع زردپوشان بازگرداند، با نگاه به آمار سپاهان فصل گذشته در چنین روزهای یکی از بدترین سپاهان‌های طول تاریخ بود اما فقط در عرض یک سال شیرهای زاینده رود توانستند به جمع مدعیان بازگرداند.

بازگشت شخصیت اصلی سپاهان

قلعه‌نویی از بدو ورودش به سپاهان، با تغییرات ساختاری در تیم توانست عملکرد فنی تیم خود را بالا برد و در طول لیگ با حفظ انسجام و هماهنگی بازیکنان امتیازات خوبی را کسب کند، سپاهان در تقابل با تیم‌های بزرگ و کوچک حریف از جنس سنگ بود و حریفان این تیم کار آسانی را مقابل سپاهان در پیش نداشتند.

ژنرال طلایی پوشان شخصیت حقیقی سپاهان را به این تیم بازگرداندو مجدداً سکوهای نقش‌جهان را مملو از تماشاگر کرد تا بار دیگر شور و شوق میان فوتبال دوستان اصفهان تزریق شود هواداران این تیم با اطمینان خاطر و فکری آسوده به طرفداری از تیم خود بپردازند؛ بازگشت سپاهان به اوج دل تمام اهالی اصفهان را شاد کرد و امید برای قهرمانی در دل آنان افزایش یافت.


بازی‌های لیگ یکی پس از دیگری انجام شد و سپاهان نیز تواسنتد نتایج خوبی را کسب کند، در هفته‌های پایانی تنور رقابت‌ها پیش از پیش گرم شد و مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی به معنای واقعی با یکدیگر جنگیدند، اما در هفته پایانی دست زردپوشان از جام کوتاه شد و در نهایت این پرسپولیس بود که در شهر جم جشن قهرمانی برپا کرد.

رشد سپاهان در لیگ 97/98

در نائب قهرمانی سپاهان چند نکته مهم و اساسی وجود دارد، ابتدا نباید جایگاه فصل پیش این تیم را از خاطر برد، نباید فراموش کرد که سپاهان سال گذشته برای بقاء در لیگ می‌جنگید و امسال برای قهرمانی تا دقایق پایانی تلاش کرد؛ نتایج لیگ جاری نشان از رشد و موفقیت سپاهان در لیگ برتر را دارد و چنانچه این روند رو به رشد توسط کادرفنی و مدیریت حفظ شود سال آینده مدعی بود کار راحت‌تری خواهد بود.


نکته بعدی که در نائب قهرمانی سپاهان به چشم می‌خورد این است که سپاهان توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، بازگشت دوباره سپاهان به جمع مدعیان آسیایی خود باعث افزایش کیفیت تیم سپاهان خواهد شد و سبب حفظ آمادگی این تیم در سال فوتبالی آینده خواهد بود.

و اما نکته آخر این نائب قهرمانی درس بزرگی بود که فوتبال به سپاهانی‌ها آموخت، خانواده بزرگ سپاهان آموختند تا آخر لحظه مردانه بجنگند و دست از تلاش برندارد و در پایان از عملکرد خود راضی و خوشنود باشند؛ سپاهان اگر تا لحظات پایانی هفته سی‌ام لیگ با تمام قوا مقابل حریفان ظاهر نمی‌شد علاوه بر از دست دادند جام قهرمانی می‌توانست سهمیه آسیا را نیز از دست دهد.

با تمام این تفاسیر بار دیگر باید اعلام کرد که نتایج و عملکرد سپاهان در فصل جاری خوب و قابل ستایش بود، البته در پایان لیگ افرادی با صحبت‌های مختلف عملکرد فنی سپاهان را زیر سوأل بردند که به این موضوع نمی‌توان عمقی نگاه و پردازش کرد، زیرا اگر اشکالی در بحث فنی وجود داشت سپاهان در رده دوم لیگ را به پایان نمی‌رساند.

لیگ برتر به پایان رسید و جام قهرمانی از دست سپاهان رفت، اما هنوز امید‌های در دل سپاهانی‌ها برای کسب قهرمانی وجود داشت، زردپوشان هنوز برای کسب جام و برپایی جشن قهرمانی یک شانس دیگر داشتند و آن نیز قهرمانی در جام حذفی بود.

بحث قهرمانی در جام حذفی زمانی مهم‌تر شد که رقیب سنتی و دیرینه سپاهانی‌ها یعنی پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و سپاهانی‌ها نمی‌خواستند در سالی که عملکرد خوبی داشت از حریف خود عقب بمانند، از همین رو طلایی‌پوشان تلاش خود را برای شکست قهرمان لیگ افزایش دادند تا بتوانند یک جام برای هواداران خود کسب کنند.

جنگ فرافوتبالی!

جنگ سپاهان و پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی پیش از آغاز دیدار نیمه نهایی آغاز شد، حاشیه به معنای واقعی بستر این بازی را فراگرفت و آرامش این دیدار را برهم زد، پیش از برگزاری بازی هر روز خبر جدیدی از این دیدار به گوش می‌رسید، ابتدا اعلام شد که این بازی در شهر دیگری برگزار خواهد شد و پس از آن اعلام شد که ظرفیت ورزشگاه 50-50 خواهد بود.

از طرف دیگر هواداران دوتیم نیز جو این دیدار را متشنج کردند، صحبت‌ها از این قرار بود که به دلیل درگیری‌های دیدار قبلی دوتیم در ورزشگاه آزادی، این دیدار نیز درگیری خواهد داشت و از همین رو افکار هواداران و تیم‌ها به سمتی رفت که از روح ورزش دور بود.


صحبت‌ها و عملکردها هر چه که بود در نهایت، سوت بازی سپاهان و پرسپولیس از ساعت 21 روز چهارشنبه در ورزشگاه نقش‌جهان زده شد و در نهایت پرسپولیس توانست در ثانیه‌های پایانی سپاهان را شکست دهد و به فینال جام حذفی صعود کند.

جدایی از بحث نتیجه و حواشی‌های بسیار این بازی، مجدداً عملکرد سپاهانی‌ها در این دیدار زیر سوأل رفت، عده‌ای معتقد بودند که تصمیمات قلعه‌نویی باعث ضعف و شکست سپاهان بود و عده‌ای دیگر فدراسیون و تیم حریف را به دلیل متشنج کردن فضای بازی مقصر شکست سپاهان می‌دانستند.

شاید تمام این نظریه‌ها درست باشد اما باید در نظر داشت، فوتبال جریانی است که هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نبوده و نخواهد بود، باید در نظر داشت که حضور در نیمه نهایی جام حذفی نیز خودش موفقیت محسوب می‌شود؛ سپاهان مدل 97/98 قهرمان واقعی بود، تیمی که بتواند از جایگاه چهاردهم خود را به نائب قهرمانی برساند قهرمان است، با جام و یا بی‌جام سپاهان امسال قابل تحسین بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها