X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 تیر 1398, 08:09
کد خبر: 30403
خبرنگار: khani
نظرات: 22

سپاهان در نقل و انتقالات کدام را راضی می‌کند؛ هواداران یا حریفان آسیایی؟

سپاهان در نقل و انتقالات کدام را راضی می‌کند؛ هواداران یا حریفان آسیایی؟ سپاهان در نقل و انتقالات کدام را راضی می‌کند؛ هواداران یا حریفان آسیایی؟
عملکرد تیم فوتبال سپاهان در فصل نقل و انتقالات هنوز نتوانسته است هوادارانش را راضی کند چرا که تاکنون تغییر بزرگی چه در ترکیب اصلی و چه روی نیمکت در این تیم رخ نداده و اگر بازیکنان خوبی هم جذب این تیم شده باشند در همان پست‌ها بازیکنان خوبی از تیم بیرون رفته‌اند.

به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از ایسنا، عملکرد نقل و انتقالات تیم فوتبال سپاهان در این فصل، آنچنان که باید باب میل هواداران این تیم نیست. شاید اگر سپاهان به مانند چند فصل قبل در لیگ نتایج قابل قبولی نمی‌گرفت و راهی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌شد می‌شد عملکرد مدیران را در یارگیری نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد، هر چند برای تیم پرطرفداری مثل سپاهان که هوادارانش همیشه از آنها قهرمانی می‌خواهند حتی بدون حضور در لیگ قهرمانان و فقط برای شرکت در لیگ ایران، این عملکرد نمی‌تواند هواداران را راضی کند.

حالا نکته مهم اینجاست که سپاهان فصل گذشته در لیگ برتر به مقام دوم رسید و باید به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. هوادارانی که در این سال‌ها طعم قهرمانی‌های گذشته خود را کمتر چشیده‌اند در فصل پیش رو انتظاری به جز قهرمانی در لیگ ایران و حداقل صعود از گروه تیمشان در آسیا را ندارند.

تیم‌هایی که چنین اهدافی دارند و خود را مدعی جام‌ها می‌دانند با شروع فصل نقل و انتقالات در ابتدا سعی می‌کنند شاکله اصلی تیم خود را حفظ کنند و سپس تیم خود را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت توسعه دهند.

با مرور لیست خروجی‌ها و ورودی‌های باشگاه سپاهان متوجه می‌شویم تا اینجای کار خروجی‌های زردپوشان یک نفر بیشتر از ورودی‌ها بوده است.


لیست خروجی: مهرداد محمدی، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، محمد ابراهیمی، محمد مسلمی‌پور، خالد شفیعی، بختیار رحمانی، جلال علی‌محمدی، میلاد سرلک

لیست ورودی: گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، محمدرضا حسینی، علیرضا نقی‌زاده، رضا میرزایی، محمد محبی، محمد زینالی، ابوالفضل بابادی عکاشه


سپاهان تا اینجای کار چهار مدافع، سه هافبک و دو مهاجم از دست داده و دو مدافع، سه هافبک و سه مهاجم جذب کرده است.

به جز خط دفاع زردپوشان در دو پست دیگر به همراه پست دروازه‌بانی از نظر کمیت تقریباً تغییری نکرده‌اند. آن‌ها به جای مهرداد محمدی، محمدرضا حسینی، به جای سیاوش یزدانی، ولسیانی و به جای حسن جعفری مرتضی منصوری را به خدمت گرفته‌اند. البته با خروج بازیکنان با تجربه‌ای مثل بختیار رحمانی جلال علی‌محمدی، بازیکنان جوانی مثل محمد محبی و محمد زینالی به سپاهان آمده‌اند که تجربه زیادی در بازی در سطح اول فوتبال ایران را ندارند. البته نمی‌توان بازیکنان را فقط با این معیار قضاوت کرد کما اینکه بازیکنی مثل محمد کریمی در فصل قبل از لیگ یک به سپاهان آمد و جزو بهترین هافبک‌های فصل بود و بیشترین پاس گل را در لیگ به نام خود ثبت کرد.

از طرف دیگر مدیران سپاهان هنوز با کی‌روش استنلی، آقای گل فصل قبل به توافق نرسیده‌اند که افزایش قیمت ارز کار را برای مدیران سپاهان سخت‌تر کرده است. آن‌ها برای تقویت خط حمله با گزینه‌های دیگری مثل فرشاد احمدزاده، وحید امیری و کاوه رضایی صحبت کردند. احمدزاده که به پرسپولیس رفت و امیری و رضایی هم به نظر می‌رسد قصد ندارند به باشگاه سپاهان بپیوندند.

هنوز مهلت زیادی تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده و مدیران سپاهان می‌توانند تیم را برای حضور پر قدرت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند. سپاهان با ترکیب کنونی‌اش می‌تواند باز هم جزو مدعیان لیگ برتر باشد اما با وجود تیم‌های قدرتمند آسیایی که میلیون دلاری برای جذب بازیکن هزینه می‌کنند حتی صعود از گروه نیز می‌تواند برای نماینده ایران دشوار باشد. به نوعی می‌توان گفت این عملکرد مطلوب حریفان آن‌ها در آسیا است و البته هنوز رضایت هواداران باشگاه در نقل و انتقالات جلب نشده است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها