X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 تیر 1398, 16:00
کد خبر: 30450
خبرنگار: khani
نظرات: 3

طلایی پوشان در صدر مدعیان پیش فصل؛

ثبات؛ چیزی که سپاهان را ترسناک می کند

ثبات؛ چیزی که سپاهان را ترسناک می کند ثبات؛ چیزی که سپاهان را ترسناک می کند
امیرقلعه نویی سرمربی کارکشته سپاهان معتقد است که هر تیم باید 12 امتیاز در پنجره تابستانی با عملکردش کسب کند.

به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، طلایی پوشان دیار اصفهان که در لیگ هجدهم عنوان نائب قهرمانی را بعد از پرسپولیس کسب کردند، برای شروع فصل گذشته تمریناتشان را از 26 خرداد 1397 آغاز کردند و تا هشتم خردادماه 1398 که در نیمه نهایی به مصاف شاگردان برانکو ایوانکوویچ رفتند، درگیر مسابقات بودند.

علیرغم فصل فشرده ای که پشت سر گذاشته شد، امیرقلعه نویی به شاگردانش 19 روز فرصت استراحت داد و در همین زمان قراردادش را با باشگاه تمدید کرد. او که لیست بازیکنان مورد نظر و مازادش را در اختیار مدیران سپاهان قرار داده بود، خیلی زود وارد عمل شد و با جذب مرتضی منصوری اولین خرید برای حضور در لیگ نوزدهم را انجام داد تا این بازیکن را جایگزین حسن جعفری کند که از شرایطش در لیگ هجدهم ناراضی بود.

اما اینکه چرا شرایط سپاهان در پنجره تابستانی بهتر از سایر مدعیان است، را در زیر بررسی می کنیم و به برخی دلایل آن اشاره خواهیم داشت.

*حفظ کادر فنی؛ مهم ترین اقدام

فصل هجدهم در شرایطی به پایان رسید که هر دو تیم پرطرفدار پایتخت و همینطور تراکتورسازی، مجبور به ایجاد تغییرات روی نیمکت خود شدند یا مدیران باشگاه تصمیم به تغییر کادر فنی خود گرفتند. این تغییرات انرژی زیادی به خصوص از دو تیم تهرانی گرفت و آنها تا مدت ها درگیر بررسی و انتخاب مربیان جدید بودند ولی در اصفهان امیرقلعه نویی فارغ از این مسائل، برای شروع تمرینات پیش فصل برنامه ریزی می کرد و اینکه به چه نفراتی برای فصل نوزدهم نیاز دارد.


*شروع به موقع تمرینات

امیرقلعه نویی از یکم تیرماه و زودتر از سایر مدعیان تمریناتش را از آغاز کرد.

*مشخص بودن لیست ورودی و خروجی

امیرقلعه نویی با توجه به شناختی که طی یک فصل حضورش در سپاهان کسب کرد، با جدایی جلال علی محمدی، محمد ابراهیمی، رضا دهقانی، حسن جعفری، میلاد سرلک، خالد شفیعی، بختیار رحمانی و مهدی امینی موافقت کرد و برای پر کردن جای سیاوش یزدانی و مهرداد محمدی که با اتمام قرارداد از تیم جدا شدند ولی در برنامه های امیرقلعه نویی قرار داشتند، ولسیانی و محمدرضا حسینی جذب شدند که هیچ کارشناسی نمی تواند عملکرد آنها را طی فصول گذشته پایین تر از محمدی و یزدانی قلمداد کند. سپاهانی ها در ادامه همچنین بازیکنان دیگری نظیر علیرضا نقی زاده، محمد زینالی و محمد محبی را هم به خدمت گرفتند و رضا میرزایی را که به صورت قرضی در فولادخوزستان بازی می کرد را به اصفهان بازگرداندند تا شرایط خوبی در بخش میانی و هجومی داشته باشند.

*حفظ اسکلت اصلی تیم

یکی از مشکلات اصلی استقلالی ها برای حضور در لیگ نوزدهم، از دست دادن بازیکنان اصلی تیم در فصل گذشته است؛ موضوعی که هواداران این تیم را نگران کرده و البته کارشناسان هم معتقدند که حفظ نفرات اصلی فصل گذشته و ایجاد ثبات در تیم، یکی از فاکتورهای اصلی برای کسب موفقیت است. امیرقلعه نویی در خط دفاعی این ثبات را تاحدودی حفظ کرده و در خط میانی و هجومی هم نفرات اصلی تیم حفظ شده اند. حفظ کومان و استنلی کی روش شاید سخت ترین کار برای رسیدن به این مهم بود که هر طوری بود، مسئولان باشگاه موفق به انجام آن شدند تا تیمشان با کمترین تغییر به فصل آینده برسد. همچنین تکسیرا و تاوارس هم در تیم ماندنی شدند تا کادر فنی تیم هم بدون کوچک ترین تغییر به لیگ نوزدهم برسد.


برگزاری بازی های دوستانه مناسب و به موقع


سپاهانی ها در شرایطی اردوی ترکیه را از روز پنج شنبه در ترکیه آغاز کرده اند که تاکنون سه دیدار دوستانه برابر تیم های پدیده، بادران و پیکان برگزار کرده اند. آنها سه پیروزی طی این سه دیدار کسب کرده اند؛ 8 گل به ثمر رساندند و چهار گل هم دریافت کردند. سه بازی دوستانه دیگر نیز در اردوی ترکیه برای تیم در نظر گرفته شده که دو بازی آن مقابل تیم های حاضر در سوپرلیگ این کشور یعنی قاضی شهیر، بورسا اسپور است و در مورد سومین مسابقه هم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه با پیگیری های باشگاه سپاهان، دو دیدار اشاره شده، در رنکینگ باشگاه سپاهان نیز تاثیرگذار خواهد بود. این در شرایطی است که به عنوان مثال پرسپولیسی ها دردسرهای زیادی برای برگزاری بازی دوستانه در ترکیه متحمل شدند و تنها یک بازی دوستانه برگزار کردند و سایر بازی های آنها با عدم برنامه ریزی مناسب لغو شد.

• رسیدن به سومین اردو بدون حاشیه

حاشیه جزء جدایی ناپذیر دو تیم بزرگ پایتخت در پنجره زمستانی بوده؛ از ماجراهای انتخاب سرمربی گرفته تا خط خوردن و حفظ بازیکنان تیم. هنوز در باشگاه استقلال بسیاری به نحوه یارگیری انتقاد دارند و در پرسپولیس هم آخرین حاشیه خط خوردن نام رفیعی و مصلح توسط کالدرون بوده است. در سوی دیگر اما سپاهان از یکم تیرماه و به دور از حاشیه تمریناتش را در باغ فردوس اصفهان آغاز کرد و سپس به مدت یک هفته در کردان و در محیطی آرام، تمرینات را با برگزاری دو بازی دوستانه ادامه داد. جدایی سیاوش یزدانی و تمدید قرارداد با روی تاوارس، ولادیمیر کومان و استنلی کی روش تنها دغدغه هواداران سپاهان طی هفته های اخیر بوده که هر سه با موفقیت انجام شد.

*عدم درگیری با مشکلات مالی و دارا بودن امکانات قابل قبول

سپاهان و ذوب آهن تنها دو باشگاه ایرانی طبق اعلام فدراسیون فوتبال هستند که مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان ندارند. طی هفته های اخیر هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انرژی زیادی را صرف پرونده های مالی کرده اند و این موضوع گمانه زنی برای محرومیت استقلال را در روز چهارشنبه به دلیل بدهی به پروپئیچ به بالاترین حد رسانده بود. با این حال سپاهانی ها معمولا نه تنها امسال که در سال های گذشته هم آنچنان با مشکلاتی از این دست روبرو نبوده اند.


سرمربی سپاهان که این روزها تیمش را برای قهرمانی در لیگ نوزدهم آماده می کند و همینطور رقابت های آسیایی را پیش روی خود می بیند، در آخرین مصاحبه خود تاکید داشت، یک تیم باید 12 امتیاز را در پنجره تابستانی کسب کند و به نظر می رسد او از شرایط تیمش با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، رضایت داشته باشد و در حال کسب آخرین امتیازات برای شروع لیگ است که البته هنوز در کمال تعجب زمان آن اعلام نشده است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها