X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 مرداد 1398, 08:36
کد خبر: 30491
خبرنگار: khani
نظرات: 3

پولی که به بانوان می دهند مناسب نیست

دباغي: سپاهان نسبت به دیگر باشگاه ها امکانات بیشتری دارد

دباغي: سپاهان نسبت به دیگر باشگاه ها امکانات بیشتری دارد دباغي: سپاهان نسبت به دیگر باشگاه ها امکانات بیشتری دارد
"هاجر دباغی" یکی از بانوان جوان فوتبالیست است که توانسته با تیم فوتبال سپاهان و آینده سازان میهن افتخارات زیادی را کسب کند.
به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا هاجر دباغی که ۲۰ سال سن دارد از جمله استعدادهای فوتبال بانوان اصفهان است که در سال ۱۳۹۵ با تیم آینده سازان میهن اصفهان موفق شد قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان ایران شود. او هم‌اکنون عضو سپاهان بوده و در لیگ برتر برای این تیم بازی می‌کند. پست اصلی این بازیکن مهاجم است. گفت و گوی خبرنگار ایمنا با این ستاره فوتبال را در ادامه می خوانیم:
فوتبال را از کجا شروع کردی و چه زمانی به تیم ملی دعوت شدی؟
از کودکی فوتسال بازی میکردم در سن ۱۴ سالگی وارد مسابقات مدارس شدم که یک سال بعد اصفهان برای لیگ دسته یک فوتبال تیم داد. در آن رقابت ها از طرف ناظر بازی با مربی تیم تماس گرفته شد و من را برای انتخابی اردوی تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ سال خواستند در آن اردو با توجه به وقت کمی که داشتم، توانستم خودم را نشان دهم و در تیم ملی ماندگار شوم. قبل از اینکه به تیم ملی دعوت شوم اطلاعی از وجود باشگاه‌فوتبال برای بانوان نداشتم اما پس از دعوت مطلع شدم که باشگاه هایی هم هستند که در زمینه فوتبال بانوان تیم داری می کنند.

حضور شما در تیم ملی تا چه میزانی در روحیه شما برای ادامه کار تاثیر گذار بود؟
مربی تیم ملی زیر ۱۶ سال همیشه می گفت هاجر وقتی به اردو آمد انگیزه اش برای کار کردن بیشتر شد.
چه زمانی به سپاهان دعوت شدی؟
دوره اول بازی های تیم ملی زیر ۱۶ سال که قهرمان مسابقاتغرب آسیا شدیم، به ایران که بازگشتیم یک بازی دوستانه با تیم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد برگزار کردیم که مدیرعامل این تیم از من خواست وقتی به اصفهان بازگشتم سر تمرینات تیم بروم از آنجا بود که من وارد تیمهای باشگاهی شدم. بعد از منحل شدن آینده سازان سپاهان در اصفهان تیمداری کرد و ما را در اختیار گرفت.
برای رسیدن به این جایگاه باچه سختی هایی رو به رو بودی؟
راهی که طی کردم برای یک دختر خیلی سخت بود زیرا تنها ۱۷ سال سن داشتم و برای تمرینات پدرم باید من را می برد و منتظر می ایستاد که تمرین من تمام شود تا من را به خانه برگرداند.
نسبت به فوتبال آقایان امکانات نداریم، برای مثال وقتی که لیگ برتر تمام می شود و می خواهم تمریناتم را ادامه دهم، زمین چمنی ای وجود ندارد که مجبور می شوم به پارک ها بروم که در آنجا هم گشت می آید و به حجابمان ایراد می گیرد. در صورتی که لباس ما همان لباسی است که برای مسابقات می پوشیم. مورد دیگری که وجود دارد بحث قرار دادهایمان است که اصلا مناسب نیست.
حمایت ها تا به اینجای کار از شما چگونه بوده است؟
در تیم‌ملی تاجایی که توان دارند بازیکنان را حمایت می کنند، اما از داخل استان حمایت نمی شویم. چندبار از هیئت خواهش کردم که چمن در اختیارمان قرار دهند اما می گویند به دلیل اینکه شما دختر هستید نمی شود این کار را انجام داد. در شهر های کوچک وقتی بازیکنانشان از اردو های ملی بر می گردند، از آن ها تقدیر و تشکر می کنند اما در اصفهان فقط پایان سال با برگزاری برنامه برترین های فوتبال سال از ما تقدیر می کنند.
حمایت های سپاهان چگونه است؟
دوسال است که در سپاهان بازی می کنم، نسبت به دیگر باشگاه ها امکانات بیشتری دارد و همیشه به تعهدی که با بازیکن دارد پایبند است.
هزینه ای که در سپاهان به شما پرداخت می کنند مناسب است؟
خیر، در همه باشگاه ها پولی که به بانوان می دهند مناسب نیست.
نظرت در مورد حجاب چیست؟
دین کشور ما اسلام است و ماملزم به رعایت کردن حجاب هستیم. هر کشوری آب و هوای خاص خودش را دارد و وقتی با حجاب بازی می کنیم سختی هایی را برای ما در پی دارد اما باتوجه به همه اینها بازهم باعث افتخار است که با حجاب بازی می کنیم.
سمیه شهبازی سرمربی خوبی است؟
مربی خیلی خوبی است که جدیدا به فوتبال ما اضافه شده و از دانش و تجربه فنی بالایی برخوردار است.
سال آینده با سپاهان قرارداد داری؟
خیر قراردادم با این تیم تمام شده و بدنسازی می کنم، با باشگاه تصمیمی برای آینده ام، نگرفته ایم.
غیر از سپاهان دوست داری در تیم دیگری بازی کنی؟
سپاهان تیم قلبی و اولویت من است، اگر شرایط به گونه ای باشد که به تیم دیگری بروم، از سپاهان جدا خواهم شد.
در ورزش چه هدف گذاری داری؟
بزرگترین آرزوی من بازی در جام جهانی است اما هدفم این است که سال به سال پیشرفت بیشتری داشته باشم.
نظرت در مورد هم تیمی هایت چیست؟
قبل از سپاهان همه ما در تیم آینده‌سازان باهم بودیم که مثل یک خانواده می مانیم، زمان زیادی کنار هم هستیم و شناخت کافی از یکدیگر داریم.
در سال های اخیر توجه به ورزش بانوان بهتر شده است؟
باتوجه به اینکه رسانه ها در ورزش بانوان بیشتر فعالیت می کنند توجه بیشتری شده، اما بازهم جا دارد که بیشتر شناخته شویم. در بخش بانوان بزرگترین درخواستی که داریم این است که بازی هایمان حق پخش بگیرد زیرا با این کار انگیزه ما بیشتر شده و اسپانسر های بیشتری به ورزش بانوان جذب می شوند.
فوتبال آقایان را چطور می‌بینی؟
پیشرفت زیادی در فوتبال آقایان داریم که توانسته ایم یکی از ابرقدرت‌های آسیا شناخته شویم، همچنین بازیکنان لژیونر خوبی داریم که باید قدر خودشان را بدانند تا روز به روز پیشرفت کنند و فوتبال ایران را به جایگاه‌های بالایی برسانند.
پیگیری رقابت‌های فوتبال هستی؟
قطعا اگر بحث طرفداری را کنار بگذاریم چیزی که می تواند به تجربه ما اضافه کند و باعث بهتر شدنمان شود، دیدن فوتبال است.
با ورود بانوان به ورزشگاه ها موافق هستید؟
چندباری که بازی تیم در باغ فردوس برگزار شد، تماشاگران تمام سکوها را پرکردند. اگر باشگاه شرایط را برای تماشاگران محیا کند قطعا آن ها برای دیدن بازی بانوان می آیند.
از طرفی دیگر اگر اجازه دهند بانوان برای فوتبال آقایان به ورزشگاه ها بروند به سطح فرهنگ تماشاچی کمک می شود و به نظر من حضور خانواده ها در ورزشگاه موجب بهتر شدن جو آنجا می شود.
تو برای فوتبال آقایان به ورزشگاه رفته ای، در آنجا چه حس و حالی داشتی؟
وقتی وارد شدیم با اینکه در ورزشگاه های زیادی بازی کردم، حس و حال متفاوتی برایم داشت که همیشه دلم می خواست تجربه کنم.آن روز با توجه به اینکه جمعیت زیادی آقا روبروی ما حضور داشتند شاهد اتفاق بدی نبودیم و خطری مارا تهدید نکرد.
از باشگاه ها چه خواسته ای داری؟
از باشگاه هایی مثل تراکتور که بودجه مالی خوبی دارند خواهش می کنم نیم نگاهی به فوتبال بانوان داشته باشند.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها